Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  předchozí11 - 13  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klasifikace zubů na 3D polygonálním modelu čelisti
Hulík, Rostislav ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací řešení klasifikace zubů na polygonálním modelu otisku čelisti. Postupně v ní popisuji možnosti procházení a reprezentace polygonálního modelu v paměti počítače, detekci roviny prokládající křivku zubního oblouku a proložení plochy reprezentující přibližnou zubní rovinu. Dále se zabývám možností generování výškové mapy usnadňující zařazení jednotlivých zubů do širšího kontextu (zubního oblouku) a detekcí těchto zubů na úrovni výškové mapy. Současně nabízím možnosti segmentace trojrozměrného modelu tak, abych z něho byl schopen extrahovat hranice vymezující zuby. V závěru navrženého algoritmu spojuji tyto dva postupy ve výsledný způsob detekce a klasifikace jednotlivých zubů tak, že aplikace bude schopna automaticky rozpoznávat a zařazovat zuby ke korespondujícím jménům s minimálním zásahem uživatele. V druhé části tohoto dokumentu se nachází popis implementovaného řešení. Podle zadání navrhuji výše zmíněné postupy s důrazem na multiplatformní chování a maximální pohodlí uživatele.
Detekce zubů na 3D počítačovém polygonálním modelu čelisti
Filip, Jan ; Šiler, Ondřej (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a implementace nástroje pro detekci zubů na 3D počítačovém polygonálním modelu čelisti, který umožní uživateli získat tvary zubů na čelisti. Tento nástroj by měl pomoci ve stomatologii. V případě jakékoli nepřesnosti při detekci lze měnit některé parametry a metody, kterými bude možné ovlivnit přesnost detekce. Program bude importovat model ve formátu STL a následně uživateli umožní v prohlížeči prohlédnout výsledek detekce. Detekované modely zubů bude možno exportovat ve formátu STL a to jednotlivě, či dohromady. Implementačním jazykem bude C++, kompilátorem GNU C v distribuci MinGW, toolkitem pro práci s 3D modelem bude MDSTk a zejména jeho část VectorEntity. Pro zobrazení 3D scény bude užit toolkit OpenSceneGraph. Aplikace bude vyvíjená hlavně pro OS MS Windows, ale díky užití GNU nástrojů by měla být na úrovni zdrojových kódů dobře přenositelná na jiné OS.
Detekce zubů na 3D počítačovém polygonálním modelu čelisti
Hulík, Rostislav ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací algoritmů pro detekci zubů na 3D polygonálním modelu čelisti. Postupně zde popisuji možné způsoby detekce tvarů na počítačovém modelu, včetně jejich využití na konkrétním 3D modelu čelisti. Dále zde probírám problematiku filtrace takto získaných segmentů, aby byly spolehlivě odděleny regiony zubního oblouku a zbytku čelisti. Všechny tyto poznatky poté použiji pro tvorbu cílové aplikace. Zde je možnost výběru ze dvou uživatelských nabídek, jedné jako jednoduchého uživatelského prostředí, kde demonstruji možné použití v praxi, druhé pak testovací, která umožňuje demonstraci použitých filtrů a jejich vliv na detekci. Program je psaný v jazyce C++ ve vývojovém prostředí MS Visual Studio 2005 a přeložen pod jeho interním kompilátorem. Testován byl pod OS MS Windows XP a MS Windows Vista.  

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   předchozí11 - 13  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.