|
Ženy OSVČ a prekérní situace – inspirace ze zahraničí
Dlouhá, J. ; Pospíšilová, Marie
Podnikání bývá prezentováno jako vhodná cesta z nezaměstnanosti poskytující větší flexibilitu a možnost seberealizace. Tato forma práce může být pro ženy jedinou a tedy nedobrovolnou alternativou. Práce ukazuje na možnou prekérní podobu situace OSVČ žen a upozorňuje na zahraniční příklady dobré praxe, které mohou prekérním podmínkám předcházet, nebo je alespoň mírnit.
|
|
Příklady dobré praxe sociální práce při práci s matkami s dětmi v azylových domech
JEŽKOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá tématem a příklady dobré odborné praxe s matkami s dětmi v azylových domech. Zabývá se jejich klientelou a jejich pracovníky. Hlavním cílem této práce bylo zjistit, jakými metodami, teoriemi a technikami, pracovníci v azylových domech pracují s klientkami. Práce se skládá z teoretické a empirické části. Teoretická část je rozdělena do čtyř okruhů, které se zabývají otázkami fungování azylového domu, klientkami, pracovníky a dále způsoby, jakými pracují pracovníci s klientkami v zařízení. Pro dosažení potřebných informací byl zvolen kvalitativní výzkum, při němž bylo provedeno otevřené kódování. Informace byly sbírány prostřednictvím metody dotazování a techniky polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor byl tvořen sedmi informanty. Informanti byli sociální pracovníci a pracovníci v sociálních službách. Výzkum probíhal ve dvou zařízeních azylových domů, a to v Azylovém domě pro ženy a matky s dětmi v Opavě a v Azylovém domě Šromova v Praze. V zařízeních proběhly rozhovory, které byly nahrány na diktafon a poté následně přepsány. Získané informace byly zpracovány pomocí metody vytváření trsů. Výzkumem byly zjištěny různé metody, teorie, techniky, jež pracovníci využívají k práci s matkami s dětmi v azylových domech. Kromě toho bylo zjištěno, jak vypadá přímý kontakt s klienty a jak vypadá další pracovní rozvoj pro pracovníky v azylovém domě. Výsledky bakalářské práce je možné využít jak pro pracovníky v azylových domech, pro jejich další rozvoj, tak i pro studenty středních a vysokých škol se sociálním zaměřením, kteří mají v plánu v takovém zařízení pracovat. Následně práce může posloužit i jako výukový materiál.
|
|
Procesy získávání prostředků v servisní nestátní neziskové organizaci, Případová studie Domov pro seniory Sue Ryder
Jursová, Dominika ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Cílem této práce je popsat procesy získávání prostředků na příkladu vybrané neziskové organizace, kterou je možné označit jako "příklad dobré praxe". Práce je případovou studií s jedním případem, jejímž případem jsou procesy získávání prostředků v neziskových organizacích s vlastním fundraisingovým oddělením a integrovaným sociálním podnikem. Zkoumány byly činnosti procesů, jejich organizace, struktura zapojených aktérů a vnější vlivy, které na procesy působí. Data byla získána polostrukturovanými rozhovory, zúčastněným pozorováním a analýzou dokumentů. Analýza získaných dat proběhla otevřeným kódováním. Výsledky výzkumu procesů získávání prostředků v této práci přináší popis procesů, které jsou "dobrou praxí". Nejvýznamnějšími vlastnostmi zkoumaných procesů byla organizovanost a cílenost činností, dobrá propagace, snižování závislosti na zdrojích jejich rozmanitostí a aktivní boj s vnějšími vlivy. Klíčová slova získávání prostředků, fundraising, sociální podnik, "dobrá praxe", nestátní nezisková organizace
|
|
Srovnání přístupu ke vzdělávání Romů v České republice a Velké Británii
Modlitbová, Jitka ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Zelinková, Anna (oponent)
Cílem této práce je srovnat přístupy ke vzdělávání romských žáků na základních školách v České republice a ve Velké Británii, identifikovat příklady dobré praxe, které by mohly být implementovány v českém prostředí, a zjistit, jaké podmínky by musely být splněny, aby tato implementace byla úspěšná. Ke stanovení podmínek úspěšného přenosu opatření využívá práce teoretického rámce přenosu politik. Práce popisuje historii i současnost vzdělávání Romů v českých zemích a identifikuje problematické body, které vedou nejen k přetrvávající segregaci a k prohlubování nerovného přístupu ke vzdělání, ale také k vážnému narušování sociální soudržnosti. Pomocí rozhovorů s experty na vzdělávání identifikuje opatření využívaná ve Velké Británii při začleňování romských žáků do hlavního vzdělávacího proudu. Dále se práce zabývá rolí expertních názorů při tvorbě a přenosu politik a zjišťuje, zda sdílená politická přesvědčení expertů vyúsťují ve stejně tak sdílené názory na jednotlivá opatření, kterými mohou být politická přesvědčení prosazena, nebo zda příklon expertů ke konkrétnímu opatření ovlivňují i jiné faktory.
|
|
Regulace lobbingu v ČR - doporučení na základě zahraniční zkušenosti
Kraus, Lukáš ; Wintr, Jan (vedoucí práce) ; Ondřejek, Pavel (oponent)
Resumé Lobbing je přirozenou součástí dnešního globalizovaného světa, kde dochází k intenzivnímu setkávání politických a ekonomických či jiných sokromých zájmů. Za účelem posilování principů, jako jsou zejména transparentnost a odpovědnost, přistupují některé země k regulaci lobbingu. USA, Kanada, Polsko, Maďarsko, Litva a instituce Evropské unie přistupují k lobbingu v jistých ohledech stejně, v mnoha však velmi odlišně. Odlišná historická a společensko-ekonomická zkušenost těchto subjektů má často podstatný vliv na rozdíly v jejich pojetí regulace. Česká republika sdílí s mnohými uvedenými zeměmi historickou zkušenost postkomunistického státu, který nemá příliš zažitou demokratickou politickou kulturu a jenž má velké problémy s korupcí v oblasti veřejného rozhodování. Lobbingová regulace v českých podmínkách je proto zejména potřebná pro zvýšení transparentnosti a odpovědnosti politiků. Při přípravě budoucí regulace je třeba respektovat doporučení mezinárodních organizací a důkladně analyzovat zkušenosti ostatních zemí. Nutnou součástí budoucího zákona by měly především být jasné definice lobbingu a lobbisty, předmětu lobbingu a lobbovaných, výčet povinností lobbistů (zejména v souvislosti se zavedením registru a výkazů) i lobbovaných (zejména doba vychladnutí, ke zvážení pak veřejné seznamy schůzek) a...
|
|
Efektivní partnerství: partnerské projekty neziskových organizací
Pacíková, Lucie ; Kunešová, Markéta (vedoucí práce) ; Matyáš, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou uplatňování principu partnerství mezi českými neziskovými organizacemi. Toto téma rozpracovává na podkladě výzkumu vlivných amerických neziskových organizací, který v roce 2007 realizovaly H. McLeod Grantová a L. R. Crutchfieldová. Na příkladu fungování občanského sdružení Koalice nevládek Pardubicka (KONEP) se snaží aplikovat dílčí výstupy tohoto výzkumu na české prostředí, nalézt shodné momenty a odlišné prvky uplatnění principu partnerství a představit úspěšný způsob jeho naplňování. Analýzou a popisem konkrétních projektů a aktivit Koalice nevládek Pardubicka představuje tato práce přínos principu partnerství pro neziskové organizace a rozvoj komunity obecně a snaží se ukázat jeho důležitost v životě občanské společnosti.
|
|
IT audit jako podpora finančního auditu
GIERTL, Jakub
Diplomová práce se zaobírá využitím IT auditu jako podpory pro finanční audit. Práce je rozdělena do dvou větších celků na teoretickou a praktickou část. V teoretické části autor popisuje audit jako takový, metodiky auditu, standardy good practice a informační systém. V praktická část je založena na praktickém provedení auditu, který začíná plánem auditu a končí zhodnocením testování a případným doporučením pro nápravu.
|
|
Rozvoj pozitivní identity u romské mládeže ve volnočasových aktivitách
HYNOUŠOVÁ, Olga
Práce pojednává o identitě mladých Romů. O její vývoji, významnosti a důležitosti při hledání sebe sama. Abychom lépe pochopili důležitost nalézání identity u romské mládeže, musíme poznat jejich kulturu, tradice, způsob života atd. V teoretické části dále najdeme rozvoj osobnosti ve volném čase, jeho důležitost při utváření osobnosti a metody výchovy aplikované na práci s romskou mládeží vycházející z {\clq}qdobré praxe``. Praktická část je zaměřena na výzkum v terénu. Výzkum je ověření hypotézy, stanovené na začátku práce. Dále jsou součástí výzkumu nové skutečnosti, které autorka objevila při realizaci výzkumu v terénu. Pedagogovi by měla tato práce dát ucelený náhled na problematiku rozvoje identity u romské mládeže.
|