Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 126 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Automatizovaná tvorba testů ze středoškolské fyziky
Krásný, Kamil ; Šimek, Václav (oponent) ; Kaštil, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou, návrhem a implementací systému pro automatizovanou tvorbu testů ze středoškolské fyziky, který bude nasazen do reálného provozu. Úkolem aplikace je poskytnout učitelům prostředí pro tvorbu a tisk testů a jejich následné testování studenty. Systém je realizován pomocí webových technologií HTML, CSS, PHP, MySQL a JavaScript.
Fyzikální/mechanická simulace tuhých těles
Bureš, Jaroslav ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Široký, Adam (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o simulaci odpalu golfového míčku. Jsou zde popsány simulační metody, které lze použít pro počítačové simulace. Dále jsou zde rozebrány fyzikální zákony z oblasti mechaniky, které si je potřeba osvojit pro vytvoření validního modelu odpalu golfového míčku. Mezi ně patří především zákony z oblasti aerodynamiky pro vypočítání trajektorie letu míčku a také jevy nastávající při pohybu míčku po zemi. Následující část je zaměřena na implementaci programu za použití jazyka C++ a grafické knihovny OpenGL. Práce je zakončena porovnáním naměřených výsledků simulace s analytickým řešením a s hodnotami jiných aplikací.
Simulace křehkých těles
Chlubna, Tomáš ; Lysek, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Křehká tělesa se od pevných liší možností roztříštění na menší částečky v souladu se zákony fyziky. Simulace křehkých těles tedy využívá principů obecné simulace pevných těles a vyžaduje vyřešení dalších problémů spojených s rozkladem objektů na částečky a zapojení těchto fragmentů původního objektu do simulace. Popis a zhodnocení možných řešení tohoto problému a návrh s referenční implementací takové simulace jsou cíle této práce.
Vizualizace grafických scén v knihovně OGRE
Ondrejíček, Marián ; Navrátil, Jan (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Účelem této práce je prozkoumat možnosti vizualizační knihovny OGRE a implementovat demonstrační aplikaci, která využívá jednoduché i pokročilejší prostředky této knihovny. Dále se práce zabývá tvorbou efektů v jazyce Cg a jejich propojením s knihovnou OGRE. Analyzována je také knihovna Bullet, která se ve vizualizačních aplikacích často používá pro fyzikální výpočty. Druhá část práce se věnuje implementaci demonstrační aplikace. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky a nastíněny možnosti budoucího vývoje.
Vývoj aplikace pro modelování fyzikálních jevů pro oblast mechaniky
Libiš, Zdeněk ; Káňa, Ladislav (oponent) ; Holcman, Vladimír (vedoucí práce)
Cílem celého projektu je vytvoření komplexního výukového prostředí pro výuku počítačových cvičení předmětu fyzika na FEKT VUT v Brně. Tato práce se věnuje vytvoření simulačního prostředí pro 5 jevů: volný pád, svislý vrh vzhůru, vodorovný vrh, šikmý vrh, harmonický pohyb. Tyto simulace byly vytvořeny v programovacím prostředí Builder 6 v jazyce C++. Grafický formát programu je jednotný. Simulační prostředí umožňuje pro každý jev zadání základních vstupních veličin, pro které jsou poté vykresleny grafické závislosti veličin charakterizujících daný jev. V práci jsou pro jednotlivé simulace popsány vstupní veličiny i zobrazované grafické závislosti. K těmto jevům je popsána také fyzikální teorie. Dále bylo vytvořeno rozhraní pro výběr jevu a spouštění příslušných programů. Do tohoto rozhraní je možné doplňovat další jevy pomocí editačního souboru. V práci je také rozebrána úloha fyziky v dnešním světě a smysl modelování fyzikálních jevů.
Fyzikální simulace na GPU
Janošík, Ondřej ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce řeší problematiku fyzikální simulace pevného tělesa a možnosti paralelizace s využitím GPU. Popisuje základy potřebné pro implementaci základního fyzikálního enginu zaměřeného na fyzikální simulací kvádrů a technologie použitelné pro akceleraci. V práci popisuji postup, kterým jsem postupně urychloval fyzikální simulaci s použitím OpenCL. Každá významná změna je popsána ve vlastní sekci a obsahuje výsledky měření s krátkým shrnutím.
Doba X
Němec, Jakub ; Jakalová, Zuzana (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Bakalárska práca Doba X je autorský sci-fi príbeh o dokonalej spoločnosti nedefinovanej budúcnosti, ktorá je vybudovaná na nevyhnutnej globálnej genocíde v prospech existencie života na planéte. V práci analyticky skúmam vznik a vývoj novej spoločnosti, globálne ekologické zmeny, etický kodex a pozíciu umenia v tomto systéme. Na teoretickú platformu aplikujem vizuálnu identitu fiktívnej spoločnosti.
3D hra webGL s fyzikou
Maixner, David ; Starka, Tomáš (oponent) ; Horváth, Zsolt (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce diskutuje možnosti vytváření her pro webové prohlížeče. Zaměřuje se především na tvorbu 3D webové grafiky pomocí WebGL. Vybírá frameworky pro zjednodušení práce s WebGL a fyzikou. Dále se zabývá návrhem a implementací 3D webové hry s fyzikou s využitím vybraných frameworků. Nakonec se zabývá testováním aplikace.
Simulace reálné trajektorie golfového míčku z videa
Hlobil, Marek ; Ševcovic, Jiří (oponent) ; Chmelař, Petr (vedoucí práce)
Práce se bude zabývat simulací letu golfového míčku na základě videozáznamu. V práci bude popsán způsob, jakým lze na základě prvních několika nalezených bodů trajektorie míčku zjistit její zbytek až po bod dopadu. Pro rozpoznávání míčku bude využito prostředků, které nabízí počítačové vidění. V práci bude také uvedeno, jaké fyzikální jevy na míček během letu působí a způsob, jakým bude dopočítána jeho trajektorie.
Prezentační software fyziky pro ZŠ a SŠ
Matoušek, Miroslav ; Seeman, Michal (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá softwarem pro podporu výuky formou prezentování fyzikálních dějů. Konkrétně se jedná o kinematiku na úrovni základní a střední školy. Dále jsou popsány základy pedagogiky, didaktiky, modelování a simulace týkající se navrhovaného programu a ze získaných poznatků je navrhnut systém a jeho grafické uživatelské rozhraní, které je následně implementováno.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 126 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.