Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Koncertní sál v Brně
Špondrová, Hana ; Šrubař, Pavel (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Studie řeší návrh nového kulturního centra na Moravském náměstí – polyfunkčního objektu s velkým koncertním a malým víceúčelovým sálem s příslušným provozním a technickým zázemím, parkováním, servisním zázemím pro návštěvníky a prostory pro zaměstnance a hudebníky. Doplňkovým programem je restaurace s kavárnou. Nové prostory nahrazují nevyhovující podmínky stávajícího sídla brněnské filharmonie v besedním domě – malá kapacita, špatná akustika a složitý provoz. Kulturní centrum slouží zároveň jako centrum kongresové, které v Brně jako veletržním městě v současné době chybí. Návrh respektuje stávající charakter parku. Objem navrženého objektu je ze zapuštěný pod terén a uvolňuje tak místo zeleni a prostorům pro pěší. Skládá se z jednoho nadzemního a dvou podzemních podlaží. Má jednoduchý tvar s plochou zelenou střechou a je dynamicky začleněn do prostoru náměstí. Výrazným prvkem je otevřené venkovní atrium v prvním podzemním podlaží. Fasáda je obložena deskami z materiálu Corian® v bílém odstínu Glacier White v kontrastu s velkoformátovým zasklením. Nosná konstrukce je navržena z monolitického železobetonu.
ART & ARCHITECTURE - Community Entertainment Facility in South Centre, Brno (Music Centre)
Hasajová, Zuzana ; Todorov, Petr (oponent) ; Pelčák, Petr (vedoucí práce)
The new project in the path of park of New South Center of Brno would by Music center. The device reacts on new regulatives in zone. There is rising the building that prevents direct contact with unpleasant waves of trfic. The fort is so urban arms, in a pleasant thought cluster charmed quality music. Enter the building is accompanied by a pleasant park with urban furniture and modifications, and richness of perspectives uncovered through the viaduct . The main task is Synfonic hall with a capacity of 1300 pax, chamber hall for 280 guests and also small chamber hall for 100 people or future new musicians. The proposal was that the space did not work only during night-life concerts, but also during the day and more so approaching the world of music. Center includes a music school, shops and cafe in the next arm background staff and musicians. Response shapes based on urban morphology continue to the interior, and almost everywhere they appear irregular arms embrace in the lines and space. Architectural design features that expresses fuel building contains. Material for rendering takes hardness and white veined travertine Spis combined with warm interior textil in colors of royal blue, the complet of interior quality complement metalic elements and details with high gloss silver. Come into the embrace of music…
Variabilní konferenční sál ČKAIT v Praze
Hudečková, Miriama ; Hrabec, Josef (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Úlohou bakalárskej práce bolo zamerať sa na technickú stránku architektonickej štúdie, ktorá bola rozpracovaná v letnom semestri 3. ročníka ako ateliér zameraný na interiér. Bakalárska práca poskytuje výkresy do Dokumentácie pre stavebné povolenie a Dokumentácie pre uskutočnenie stavby. Témou práce je Variabilní konferenční sál v Prahe, ktorý by mal slúžiť ako hlavný sál pre Českú komoru autorizovaných inžinierov a technikov činných vo výstavbe. Stávajúca budova sa nachádza v Prahe na Sokolskej ulici, vo vnútrobloku má k dispozícii dve parcely určené pre stavbu tohto variabilného konferenčného sálu. Pôvodná budova obsahuje len jednu menšiu sálu, ktorá nevyhovuje z hľadiska kapacity. Cieľom tohto projektu je navrhnúť sálu pre 250 osôb a bezkolízne napojenie k pôvodnej budove. V stávajúcej budove došlo k zmenám otvorov, priečok ale taktiež k zmene podlahy a úrovni prvého podlažia, ktoré boli nevyhnutné k plynulej prevádzke konferenčnej sály. Súčasťou projektu bolo navrhnúť okrem variabilnej konferenčnej sály taktiež pridružené miestnosti sály, akými sú recepcia v stávajúcej budove hneď po vstupe do objektu a šatňa susediaca s už zmienenou recepciou. Ďalším dôležitým prvkom prístavby je foyer nachádzajúce sa v prízemí a nadväzujúce na vstupný priestor. Hygienické zariadenia sú prístupné z foyer prostredníctvom menšej chodby. Z foyer sú priamo prístupné catering a knižnica, ktorá je umiestnená v stávajúcej budove. Nasleduje variabilná sála a z nej prístupy do miestnosti zvukára, miestnosti vyhradenej a slúžiacej pre prípravu prednášajúceho, skladu stoličiek, technického zázemia budovy a taktiež nevyhnutný požiarny únik na susednú parcelu. Foyer pokračuje na druhé nadzemné podlažie, kde nájdeme predajňu, slúžiacu pre rôzne stretnutia odborníkov. Z druhého podlažia foyer je možné vojsť do galérie umiestnenej nad hlavnou sálou.
Cinema point
Hrůza, Jiří ; Klubalová, Pavlína (oponent) ; Brzoň, Roman (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší návrh kina s kavárnou na území města Humpolec v kraji Vysočina. Obsahuje kompletní dokumentaci pro provádění stavby, posouzení z hlediska požární bezpečnosti a z hlediska stavební fyziky. Dále návrh vzduchotechniky pro kinosál, foyer a kavárnu. V objektu se nachází jeden kinosál a jedna kavárna, která je umístěna v druhém nadzemním podlaží. Kinosál je navržený s kapacitou 196 míst, z toho je vyhrazeno 5 míst pro osoby s omezenou schopností pohybu. Promítání je zajištěno jak ve 2D formátu, tak pro 3D projekci. Zmíněná kavárna je určená pro návštěvníky kina i pro širokou veřejnost. Kapacita kavárny je 36 míst. Budova je navržena jako dvoupodlažní s členitým půdorysem s oblými tvary bez ostrých rohů s vystupující částí střechy kinosálu, která se nachází na severní straně objektu a má funkci rozčlenění budovy na jednotlivé celky. Budova má rozměry 39,15 m x 29,45 m. Nosnou konstrukci objektu tvoří vyztužené železobetonové monolitické stěny a stropy. V jižní části objektu u místností Foyer, kavárna je navržena prosklená fasáda z LOP. Nosná konstrukce zastřešení nad kinosálem je tvořena dřevěnými příhradovými vazníky spojované styčníkovými prolisovanými deskami.
"Divadlo hudby" - koncertní sál pro město Brno
Krausková, Veronika ; Žalmanová,, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Predmetom diplomovej práce je návrh konceptu architektonickej štúdie koncertnej sály - divadla hudby. Hlavnou funkčnou náplňou navrhnutej stavby je koncertná sála s kapacitou 542 návštevníkov. Sála umožňuje účinkovanie až 50 členného zboru a 80 členného orchestra. Súčasťou riešenej problematiky sú prevádzkové a servisné priestory zázemia koncertnej sály. Hlavný dôraz bol kladený na akustické riešenie hlavnej sály a celkovú prehľadnosť prevádzky budovy. Výraz budovy sa svojím riešením snaží dotvoriť kompaktnosť mestského bloku rešpektujúc okolitú zástavbu
Divadlo malých forem Brno
Greguška, Peter ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Brzoň, Roman (vedoucí práce)
Témou bakalárskej práce je návrh divadla malých foriem v lokalite Brno – Střed. Pozemok je situovaný na severnom úbočí hradu Špilberk, v tesnom susedstve s parkom Obilní trh, verejným ochrancom práv a pôrodnicou Fakultnej nemocnice Brno. Návrh vychádza z charakteru pozemku, jeho strategickej lokality a samotného účelu. Pozemok je mierne svažitý od uličnej čiary smerom ku hradu. Návrh priestorovo vytvára novú komunikáciu, ktorá spája park Špilberk s parkom Obilní trh a objekt ctí zachovanie uličnej čiary v dynamickom zmysle slova. Všetky vstupné časti objektu sú od uličnej čiary mierne odsadené, čím sa vytvára drobný predpriestor na zhromaždenie pred vstupom dnu. Taktiež vytvára architektonický zámer členenia objemu na mnoho objektov. Ten sa zakladá na samotnej filozofii divadla – mnohotvárnosti, kde sa každá hra dejovo, časovo i geograficky odohráva v inom priestore, s inými ľuďmi, ktorí sú však hraní rovnakými hercami v rovnakom divadelnom sále. Ide o jeden objekt členený na celkovo na 6 častí, ktorý má za úlohu vytvárať ilúziu mesta. Na pozemku sa nachádzajú celkovo 2 objekty a parkovisko. Pre účely bakalárskej práce bol ďalej rozpracovaný objekt SO01 – Divadlo malých forem. Ten je funkčne rozdelený na 3 celky. Prvým je hlavná verejná časť, ktorá slúži na kultúrne vyžitie. Po vstupe sa tu nachádza šatňa pre verejnosť, foyer, dva divadelné sály, dva výstavné priestory, prednášková miestnosť a hygienické zázemie. Druhým verejným celkom je pridružená kaviareň so samostatným vstupom z exteriéru. Kaviareň je dispozične spojená s prevádzkou divadla pre potreby riešenia občerstvenia počas prestávok a doprovodných akcií. Tretím celkom je zázemie divadla so samostatným vstupom pre hercov a vjazdom zásobovacích áut. Tu sa nachádzajú celkom 4 šatne, 2 hygienické zázemia, 2 režijné sály, sklady, skúšobňa, kancelária a technická miestnosť.
Společensko-kulturní centrum s radnicí v Kohoutovicích
Valošková, Tereza ; Pechman, Tomáš (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Z teoretického hlediska jsem koncept budovy radnice postavila na třech hodnotách: otevřenosti, podpoře komunity a transparentnosti. Otevřenost chápu ve dvou rovinách: doslovně, tedy jako zpřístupnění budovy nejen v rámci otevírací doby radnice, a přeneseně, jako otevřenost jiným, než byrokratickým funkcím, a tedy i jiným lidem, než úředníkům. Radnice by měla také podporovat soudržnost i dynamiku místní komunity. Nemusí být jen formálním prostředím, kde lidé tráví co nejméně svého času, naopak může být prostorem, kde se lidé budou chtít pozdržet a setkávat. Hodnota transparentnosti je dle mého v politickém i společenském prostředí zásadní. Radnice může, a měla by, dát občanům nahlédnout do pracovního prostoru úředníků, stejně tak oni by neměli být odtrženi od dění ve městě. Vzájemný tok informací a vjemů může být přínosný pro obě strany.
Vzduchotechnika kulturního centra
Hodula, Jakub ; Uher, Pavel (oponent) ; Rubinová, Olga (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem vzduchotechniky pro kulturní centrum, které je umístěné v Praze 6 - Dejvicích. Centrum se skládá ze vstupní haly, restaurace, konferenčního sálu, hygienických zázemí, zázemí restaurace, zázemí pro účinkující a z hlavního sálu s předsálím. Podrobně jsem řešil zónu hlavního sálu s předsálím a zónu hygienického zázemí v prvním podzemním podlaží. Hlavní sál s předsálím jsou klimatizovány centrálním vzduchotechnickým zařízením. Hygienické zázemí je teplovzdušně větrané se vzduchotechnickým zařízením umístěným pod stropní konstrukcí. Předsálí se částečně klimatizováno centrální vzduchotechnickou jednotku a částečně fan-coily umístěnými ve sníženém podhledu. Kapacita sálu je 173 osob a předsálí 68 osob. Zdrojem chladu je bloková jednotka. V zimním období bude sál, předsálí a hygienické zázemí teplovzdušně větráno. Objekt je vytápěn ústředním vytápěním s konvertory v sále s předsálím a otopných těles v hygienickém zázemí. V teoretické části jsem zpracovával téma Distribuční prvky ve vzduchotechnice, kde jsem rozebíral druhy distribučních prvků, jejich umístění a rozdělení podle druhu a dosahu proudu.
Nová scéna Besedního domu Vyškov - novotvar v historickém prostředí
Žvak, Ondřej ; Plášil, Jiří (oponent) ; Hrabec, Josef (vedoucí práce)
Hlavním cílem při zpracování studie bylo vytvoření nového sálu o kapacitě cca 600 diváků. Při mém návrhu jsem kladl důraz hlavně na multifunkčnost sálu, který tak může být využíván pro různé kulturní akce jako je divadlo, plesy, výstavy, přehlídky a podobné aktivity. Dále pak na zajištění kvalitního zázemí souvisejícího s multifunkčním sálem. Jako důležitou součást projektu považuji zkulturnění okolí navrhovaného objektu. Vzhled budovy nové scény je silně ovlivněn stísněným prostorem pro výstavbu. S ohledem na těsné sousedství historických budov (kostel Nanebevzetí Panny Marie, fara, Besední dům) byl objekt navržen minimalisticky jako bílý blok s plochou střechou s prolehčeným prvním a druhým podlažím. Členění fasády navazuje na stávající Besední dům. Jednotlivé patrové bloky jsou navzájem asymetricky posunuty tak, že druhé a třetí patro koresponduje se zalomením uliční čáry, přičemž přízemí podélně navazuje na původní Besední dům a vytváří tak podloubí. Interiér nové scény je také záměrně minimalistický, aby lépe vynikla kulturní náplň, pro kterou návštěvník do budovy přichází. Použity jsou světlé barvy (bílá, světle šedá) a omezený počet materiálů (omítka, beton, mramor, sklo, dřevo). Dominantním prvkem interiéru se ve foyer stává kazetová konstrukce železobetonového stropu, která záměrně není kryta podhledem. Také svislé lamely pohyblivého zastínění oken vytváří zajímavé světelné efekty. Monolitické schodiště s protisměrně rozepjatými rameny působí jako konstrukční socha.
"Hudební scéna" - koncertní sál pro město Brno
Jaroň, Ján ; Žalmanová,, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Diplomová práce má téma „Hudební scéna“ – koncertní sál pro město Brno. Práce se zabývá architektonickou studií koncertního sálu včetně foyeru, provozních a servisních prostor. Sál má kapacitu 724 díváků ve třech podlažích hlediště a dokáže hostovat až 85 hudebníků orchestru a 50 úřastníků sboru. Návrh vytváří architektonické řešení, které respektuje okolní výstabu a zároveň vytváří zajímavý prostor.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.