Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Daňová kontrola
Skálová, Eva ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
Předmětem této diplomové práce je daňová kontrola, kterou lze zařadit do odvětví finančního práva. Cílem práce je základní popis a seznámení se s institutem daňové kontroly. Při vypracování diplomové práce jsem používala k objasnění institutu daňové kontroly právní úpravu z několika právních odvětví, které jsem posuzovala v jejich vzájemném kontextu souvisejícím s tématem daňové kontroly. Pro komplexní vyřešení problematiky daňové kontroly bylo nutné použít i judikaturu s tímto související a odbornou literaturu. Zjištěné poznatky týkající se daňové kontroly jsem za pomocí deskripce uvedla v diplomové práci a následně za užití metody dedukce vyvodila určité závěry. Rovněž jsem se zabývala dosud nejednoznačnými problémy daňové kontroly, jež jsem se snažila objasnit a zaujmout k nim právní názor a naznačit možné změny de lege ferendae. V úvodu diplomové práce dochází k seznámení se s tématem a k stanovení cíle diplomové práce. Předmětem následujících kapitol je obecná část daňové kontroly, jednotlivé fáze daňové kontroly, následky daňové kontroly a prostředky ochrany práv. Poslední část diplomové práce je věnována závěru, obsahujícímu shrnutí diplomové práce a navržené změny de lege ferendae. Výše uvedená diplomová práce přináší základní přehled o daňové kontrole, včetně výkladu a objasnění určitých...
Lhůty při správě daní
Alexa, Karel ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent) ; Karfík, Zdeněk (oponent)
Lhůty při správě daní Lhůty plní v právu nezastupitelnou úlohu. Mají místo všude tam, kde má být provedení určitého úkonu (výkon práva či pravomoci nebo splnění povinnosti) omezeno v čase tak, aby po uplynutí stanovené doby bylo možné definitivně konstatovat, že takový úkon proveden nebyl a s tímto případem pak spojit předvídané právní následky. Hlavním účelem lhůty je tak časové ohraničení stavu nejistoty stran toho, zda úkon proveden bude či nikoli a podle toho určit, jestli nastane následek provedení úkonu anebo následek zmeškání lhůty. Ani právní úprava správy daní se bez lhůt samozřejmě neobejde. Leckdy je totiž třeba pro provedení úkonu vymezit přiměřený čas. Takový čas pak má být vymezen lhůtou. Jinak by bylo možné pouze říci, že úkon již proveden byl, anebo že ještě proveden nebyl, nikoli však, že již proveden být měl. Pokud by pak ten, kdo mohl nebo měl úkon provést, takový úkon neprovedl, celý proces správy daní by mohl ustrnout v čase. Cílem této práce je nejprve prozkoumat institut lhůt v jeho obecných základech. Právní věda se totiž obecnými vlastnostmi lhůt zabývá spíše parciálně. Tomu je věnována obecná část této práce. V první kapitole obecné části autor nejprve vymezuje pojem správy daní. Jako určitý úvod do problematiky lhůt autor pojal výklad o fenoménu času a jeho významu v...
Stanovení daně z příjmů podle pomůcek
Svoboda, Daniel ; Jarošová, Tereza (oponent) ; Kopřiva, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na postup správce daně při nesplnění předepsaných povinností kladených na daňový subjekt při dokazování a následný přechod na stanovení daně podle pomůcek. V úvodní části jsou definovány základní teoretické pojmy týkající se správy daní a způsobu stanovení daně. Následně je provedena analýza aktuální judikatury Nejvyššího správního soudu zaměřená na problematiku stanovení daně podle pomůcek. Výsledkem je pak sestavení návrhu metodického postupu správce daně při stanovení daně podle pomůcek a jeho aplikace na modelových příkladech.
Lhůty pro vyměření daně
Červinková, Andrea ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
76 Abstrakt Účelém této diplomové práce je analyzovat současnou úpravu správy daní s ohledem na zakotvení lhůt pro stanovení daně. Toto téma jsem si vybrala i z důdovu, že v poslední době vstoupil v účinnost nový předpis danového práva procesního, zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů, který v problematice lhůt pro stanovení daně přináší zajímavé změny. Jelikož předcházející právní úprava daňového procesu obsažená v zákoně č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů, byla přijímána v hektické době počátku devadesátých let dvacátého století, nevyvarovala se určitých nedostatků. Zákon ne zcela správně definoval některé pojmy a obsahoval i nejasná ustanovení. Taková situace nebyla z hlediska zachování právní jistoty příjemců normy žádoucí, proto byl zákon po dobu své účinnosti často měněn dílčími novelizacemi a dotvářen pomocí judikatury, jak Ústavního soudu, tak Nejvyššího správního soudu. Právní úprava problematiky správy daní vyžadovala rozsáhlé změny, které nebylo možné vyřešit novelizací stávající úpravy. V létě roku 2009 po dlouhotrvajících jednáních, byl nakonec schválen nový předpis jako zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád. Cílem mé práce je zhodnotit, jak nový daňový řád dostál svým předsevzetím, tedy zda zaručuje vyšší míru právní jistoty při správě...
Zásady daňového práva procesního
Ondrýsek, Roman ; Karfíková, Marie (vedoucí práce) ; Boháč, Radim (oponent)
Cílem rigorózní práce "Zásady daňového práva procesního" je zaměřit se na oblast zásad aplikovaných v daňovém řízení. Znalost základních zásad užívaných v daňovém procesu by měla taktéž minimalizovat rizika související se stykem s finančním úřadem. Snahou je o kultivovanost správy daní, a to tak, aby správci daně vybírali daň vždy v souladu se zákonem, a ne v rozporu s ním, jak se tomu častokrát děje. První část je zaměřena na pojem a význam základních zásad a dále principům a zásadám dobré správy, druhá se zabývá ústavními principy a základními zásadami daňového řízení. Závěrečná část je věnována subsidiárním zásadám a subsidiárnímu použití správního řádu v daňovém řízení.
Postavení správce daně při zabezpečení státních příjmů
Lodek, Jan ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Karfíková, Marie (oponent) ; Šramková, Dana (oponent)
Předmětem zkoumání této disertační práce jsou teoretické poznatky z oboru celního a daňového práva, provázané praktickými zkušenostmi realizující se prostřednictvím daňově (i celně) právních vztahů, jejich subjektů a objektů, práv i povinností účastníků řízení, v režimu procesního prostředí ZSDP, potažmo nového DŘ, jakožto komplexního pojetí řízení, v rámci samostatného odvětví finančního práva při naplnění odvětvotvorných kritérií v systému práva. Právní systém chápu ve více významech. Např. právní systém vykládám jako různě utvářený souhrn vztahů mezi odvětvími objektivního práva a právními normami. Tento termín pojímám jako soustavu základních právních systémů. V běžném významu lze charakterizovat právní systém jako právní soustavu vytvořenou na základě souboru prvků navzájem propojených určitou strukturou vztahů. Oproti tomu systém práva znamená označení struktury práva jako normativně právní konstrukce. Systém práva tak představuje vnější unitaritu a zároveň vnitřní diferencovanost práva. Diferenčním znakem členění práva na právní odvětví či pododvětví je charakter skupiny společenských vztahů, které jsou předmětem právní úpravy. Právní řád (objektivní právo) v určitém státě (národní právo) je vždy nějak strukturován. Způsob seskupení a uspořádání právních institutů do odvětví je podstatou...
Lhůta pro stanovení daně
Alexa, Karel ; Marková, Hana (oponent) ; Boháč, Radim (oponent)
Lhůta pro stanovení daně Rigorózní práce se zabývá lhůtou pro stanovení daně, která je upravena především daňovým řádem (zákon č. 280/2009 Sb., ve znění pozdějších předpisů). Lhůta pro stanovení daně představuje časový úsek, v rámci kterého je možné stanovit daň. Tato lhůta tak vytváří časový rámec pro celou správu daní, neboť rozhodnutí o stanovení daně je jejím cílem a v případě, kdy daň již stanovit nelze, není žádný důvod ve správě takové daně pokračovat. Hlavní účel lhůty pro stanovení daně proto spočívá v nastolení jistoty, že po jejím uplynutí nemohou být hmotná daňová práva a povinnosti dotčeny změnou. Práce se skládá ze dvou základních částí. První část je úvodní a vymezuje fenomén lhůt. První část se člení na tři kapitoly. Kapitola první vysvětluje pojem a druhy lhůt. Druhá kapitola vymezuje obecné aspekty lhůty pro stanovení daně. Třetí kapitola analyzuje pravidla počítání času. Druhá část je již zaměřena na právní úpravu lhůty pro stanovení daně a je rozdělena do deseti kapitol. Kapitola první vymezuje počátek běhu lhůty pro stanovení daně. Kapitola druhá zkoumá prodloužení lhůty pro stanovení daně. Kapitola třetí popsuje přerušení lhůty pro stanovení daně. Čtvrtá kapitola se zabývá stavením lhůty pro stanovení daně. Kapitola pátá řeší otázku maximální délky lhůty pro stanovení daně....
Změny ve správě daní v souvislosti s přijetím daňového řádu
Vrbová, Lenka ; Vondráčková, Pavlína (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
74 Abstrakt - Změny ve správě daní v souvislosti s přijetím daňového řádu Pro svou diplomovou práci jsem si zvolila téma, které v současné době považuji za velmi aktuální a je mu třeba věnovat pozornost. Cílem mé diplomové práce s názvem "Změny ve správě daní v souvislosti s přijetím daňového řádu" je analyzovat sporné oblasti zák. č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků (dále "ZSDP"), poukázat na judikaturu Nejvyššího správního soudu a Ústavního soudu a následně porovnat tyto problematické body s zák. č. 280/2009 Sb., daňový řád, který vstoupí v účinnost ode dne 1. 1. 2011. Vzhledem k tomu, že téma mého zájmu je však velmi rozsáhlé, nebudu se zabývat veškerými změnami ve správě daní, které daňový řád přináší. Ve své diplomové práci se zaměřím pouze na ty oblasti správy daní, které jsou zásadní pro postup správců daně i pro jednání daňových subjektů v průběhu stanovení daňové povinnosti. Konkrétně se zaměřím na ty oblasti právní úpravy, v nichž daňový řád přináší změny oproti předcházející právní úpravě, tj. zakotvuje práva a povinnosti, které byly doposud odvoditelné pouze z judikatury českých soudů. Diplomová práce je rozdělena na 5 kapitol, které se dále dělí na podkapitoly a další části. Struktura práce respektuje systematiku zvolenou daňovým řádem. Kapitola první je úvodní a je rozdělena na dvě...
Daňová kontrola z pohledu zásad daňového řízení
Špírková, Taťána ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent) ; Radvan, Michal (oponent)
Daňová kontrola je definována jako jeden z postupů správce daně dle zákona č. 280/2009 Sb., daňového řádu, ve znění pozdějších předpisů. Cíl daňové kontroly pak koresponduje se základním cílem správy daní, kterým je správné zjištění a stanovení daně. Tato disertační práce se na problematiku daňové kontroly dívá optikou základních zásad správy daní. Předkládaná práce je členěna do devíti kapitol, které jsou většinou dále děleny na podkapitoly. První kapitola se ve stručné podobě zabývá vymezením pojmu daňová kontrola. Ve druhé kapitole je věnována pozornost ústavním principům ovládajícím daňovou kontrolu, a to se zaměřením na vybraná ustanovení Ústavy i Listiny základních práv a svobod. Další kapitola pak navazuje problematikou zásad dobré správy. Čtvrtá kapitola se věnuje základním zásadám správy daní, tak jak jsou v daňovém řádu vyjádřeny v §5 - §9. V této části jsou tyto zásady blíže specifikovány jako určitý základ pro další část práce. Kapitoly pět až osm se zabývají daňovou kontrolou, která je rozdělena na zahájení daňové kontroly, práva a povinnosti v průběhu daňové kontroly, průběh daňové kontroly a poslední z nich pojednává o zakončení daňové kontroly. Poslední kapitola práce se zaměřuje na popis a komparaci platné právní úpravy daňové kontroly a základních zásad správy daní ve Slovenské...
Elektronická evidence tržeb jako nástroj pro eliminaci daňových úniků
Bělinová, Marcela ; Pikola, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou zamezení úniků na dani pomocí zavedení kontrolních nástrojů, konkrétně pak zavedením elektronické evidence tržeb. V první části jsou vymezeny základní pojmy jako daň, kontrolní nástroj, daňový řád, daňová morálka a další. Je zde uveden pohled na správu daní z hlediska legislativy. Dále pak jsou popsány nástroje pro eliminaci daňových úniků, přiblížení systému jejich fungování a princip elektronické evidence tržeb v České republice. Definice problému, důvody a cíle zavedení, subjekty povinné evidovat tržby, předmět elektronické evidence tržeb, povinné údaje, sankce, opatření, dopady na podnikatelské subjekty i veřejný rozpočet. Práce se ve své druhé části zabývá vyhodnocením elektronické evidence tržeb jako nástroje pro eliminaci daňových úniků v České republice a zhodnocení volby Chorvatského modelu jako vzoru při zavádění evidence tržeb v České republice. Na základě získaných informací zmapování pozice České republiky a Chorvatska pro zavedení EET a tímto také zhodnotit vhodnost či nevhodnosti zvolení Chorvatska jako vzoru pro zavedení EET v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.