Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Počátky moderního vězeňství v českých zemích v 1. třetině 19. století: Trest, věznice, vězeň
Mitáčková, Renáta ; Himl, Pavel (vedoucí práce) ; Olšáková, Doubravka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá počátky moderního vězeňství v českých zemích v období první třetiny 19. století. Teoretická část práce nejprve představuje názory autorů dosavadní literatury na vývoj moderního vězeňství, poté se zaměřuje na nejznámější reformátory trestního práva a vězeňství, a nakonec popisuje trestní systém a vězení v Habsburské monarchii. Praktická část práce se dělí na tři části - trest, věznice, vězeň. První část se zabývá pojetím trestu a jeho účelem na počátku 19. století. Představuje a analyzuje jednotlivé zločiny a tresty. Druhá část se konkrétně zaměřuje na věznici a její funkce. Bylo jejím účelem vězně pouze potrestat nebo také napravit? Jakými prostředky se mělo nápravy dosáhnout? Práce zde také srovnává fungování věznice s jiným typem internační instituce, a to konkrétně s donucovací pracovnou. Poslední část poté hledá odpověď na otázku, jak mělo vězení působit na duši a tělo odsouzeného. Jakou roli hrály tresty v rámci věznice a jakým způsobem se měly vykonávat. Cílem práce je pokusit se zachytit, jak se nové koncepce věznění projevovaly ve vězeňské praxi a jak působily na uspořádání věznice. Klíčová slova: trest, vězení, vězeň, donucovací pracovna, náprava, Habsburská monarchie
Chování trenéra v tréninkovém procesu ve fotbale
Šmirkl, Jan ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent)
Název: Chování trenéra v tréninkové jednotce ve fotbale Cíle práce: Diagnostikovat trenérskou činnost ve dvou tréninkových jednotkách mládežnické kategorie a dvou tréninkových jednotkách v dospělé kategorie. Ve sledování se zaměřím na formy trenérova chování. Hypotéza: "Předpokládám, že forma korekce a zpětné informace bude převládat v tréninkových jednotkách mládeže, nad tréninkem v dospělé kategorii. Metody: Pro dosažení cílů využiji metodu pozorování, metodu audio záznamu a metodu didaktické interakce (ADI) Výsledky: Hypotéza se nepotvrdila. Korekce a zpětná informace byla v tréninkových jednotkách mládeže zastoupena ve stejném, nebo menším procentuálním zastoupení. Klíčová slova: korekce, zpětná informace, instrukce
Chyba a její využití ve výuce češtiny neslyšících
Poštová, Barbora ; Kosinová, Barbora (vedoucí práce) ; Petráňová, Romana (oponent)
anotace: Tato práce vymezuje chybu a její typy, popisuje práci s chybou z pohledu učitele na základě informací z odborné literatury. Součástí práce je dotazníkové šetření, kdy se autorka ptala na dílčí otázky práce s chybou, a také pozorování hodin českého jazyka na základních školách pro sluchově postižné. Dotazníkové šetření proběhlo v období únor - začátek května 2011 a pozorování v období květen - červen 2012. Informace získané z odborné literatury a z odpovědí oslovených učitelů vyúsťují v navržený postup práce s chybou ve výuce českého jazyka pro neslyšící. Součástí práce je také přehled odborné literatury k tématu český jazyka pro neslyšící.
Assessing the impact of manual corrections in the Groningen Meaning Bank
Weck, Benno ; Lopatková, Markéta (vedoucí práce) ; Vidová Hladká, Barbora (oponent)
Projekt Groningen Meaning Bank (GMB) vytváří korpus s bohatou syntaktickou a sémantickou anotací. Anotace v GMB jsou generovány poloautomaticky na základě dvou zdrojů: (i) Vstupní anotace ze sady standardních nástrojů pro zpracování přirozeného jazyka (NLP) (ii) Opravy/vylepšení od lidských anotátorů. Například na úrovni anotace slovních druhů existuje 18 000 takových oprav, nazývaných Bits of Wisdom (BOWs). V této práci zkoumáme možnosti zlepšení technik NLP pomocí zapojení těchto informací. V experimentech používáme BOWs pro přetrénování analyzátoru slovních druhů. Zjistili jsme, že analyzátor může být vylepšen tak, aby opravil až 70% nalezených chyb v testovacích datech. Tento zlepšený analyzátor navíc napomáhá ke zlepšení výkonu parseru. Nejspolehlivější cestou se ukázalo být preferování vět s vysokou mírou potvrzených analýz po přetrénování. V experimentu se simulovaným aktivním učením používajícím Query-by-Uncertainty (QBU) a Query- by-Committee (QBC) jsme ukázali, že selektivní vzorkování vět pro přetrénování dává lepší výsledky a vyžaduje méně dat než použití náhodného výběru. V doplňkové pilotní studii jsme zjistili, že standardní analyzátor slovních druhů trénovaný modelem maximální entropie může být rozšířen použitím známých analýz ke zlepšení svých rozhodnutí na celé sekvenci bez přetrénování...
Common mistakes Czech students make in English and their Remedial Treatment
Ganev, Ondřej ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Nejčastější chyby, kterých se dopouštějí čeští studenti v anglickém jazyce, představuje hlavní téma diplomové práce. Teoretická část se zabývá především představením výukových metod TEFL (Metody pro výuku angličtiny jako cizího jazyka). Tyto metody jsou rozebírány z hledisek technik, strategií a základních principů každé metody. Důraz je kladen nejen na roli učitele a jeho vztah k studentům, ale především na postoji, jaký zaujímáme k určité metodě v oblasti hodnocení chyb. Představení jednotlivých metod má za cíl poukázat na vztah mezi chybami a metodami samotnými. Z hlediska problematiky chyb se práce zaměřuje také na jejich klasifikaci. Praktická část se skládá z příkladů chyb, kterých se studenti dopustili ve svých souvislých písemných projevech. Chyby jsou rozděleny do několika skupin, zahrnujících gramatiku, pravopis, problematiku chybného užití slova a také slovosledu. Diplomová práce dále navrhuje možnosti nápravy chyb a snížení jejich výskytu. Cílem práce je také porovnat úroveň znalosti anglického jazyka jednotlivých studentů na střední škole cestovního ruchu v Praze, kde autor práce působí jako profesor anglického jazyka.
Pracovní listy zaměřené na vztah celek a jeho části
Navarová, Zuzana ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Kvaszová, Milena (oponent)
Bakalářská práce se věnuje dětskému vnímání celku a jeho částí při práci s pracovními listy. Pracovní listy nejsou chápány izolovaně, ale jsou zasazeny do specifické didaktické struk- tury v rámci školního projektu zaměřeného na Pražské pověsti a legendy. Práce představuje vybrané aktivity formulované k vytvořeným pracovním listům, k jejichž řešení jsou použity různé metody práce. Předložená práce vychází z Teoretické část zaměřené na dítě předškolního věku, před- matematickou gramotnost a pracovní listy. Praktická část představuje vytvořené pracovní listy, úkoly a jejich charakteristiku. Užití pracovních listů v praxi mateřské školy bylo sledováno v rámci kvalitativního výzkumu na vzorku třinácti předškolních dětí jedné mateřské školy. Všechny pracovní listy se vztahují k problematice "celek a jeho části", každý jiným způsobem. Proces řešení předpokládá činnosti spojené s porovnáváním, usuzováním a uvažováním, s uspořádáním, tříděním, kompletací a dekompozicí. Proces řešení úkolů dětmi je natočen na videozáznam a posléze analyzován. Metodami řešení bakalářského úkolu byly rešerše, kvali- tativní výzkum, pozorování, evidence sledovaných jevů, analýza a diskuze. Analýzou dat došlo k rozdělení pracovních listů na použitelné v původním zadání a na pracovní listy, které vyžadují dílčí úpravy. Analýza...
Rozvoj tenisové techniky
Velebil, Matěj ; Kočíb, Tomáš (vedoucí práce) ; Carboch, Jan (oponent)
Název: Rozvoj tenisové techniky Cíle: Hlavním cílem práce je analyzovat zásadní faktory, které ovlivňují rozvoj tenisové techniky. Dále pak představit nejčastější odchylky od optimální tenisové techniky včetně jejich možných příčin a následně navrhnout případné korekce, které by napomohly techniku optimalizovat. Metody: Na základě analýzy dokumentů jsou představeny zásadní faktory, které ovlivňují tenisovou techniku. Konkrétní vybrané odchylky od optimální tenisové techniky jsou rozpracovány na části základních úderů, ve kterých jsou uvedeny konkrétní odchylky, jejich popis a příčiny vzniku. Dále jsou navrženy způsoby korekce pro odstranění zmíněné technické odchylky. Ty vychází z analýzy dokumentů a pozorování z vlastní minulé zkušenosti. Výsledky: Výsledkem je rozpracovaná podrobná analýza faktorů, které ovlivňují rozvoj tenisové techniky. Dále pak také vytvořený seznam odchylek od optimální techniky s možnými příčinami a navržené způsoby jejich případné korekce. Teoretická východiska práce se zaobírají tenisovou technikou jako zásadním faktorem ovlivňující sportovní výkon v tenise. Klíčová slova: Biomechanika, cvičení, korekce, odchylka, úder
A correction of the local incidence angle of SAR data: a land cover specific approach for time series analysis
Paluba, Daniel ; Štych, Přemysl (vedoucí práce) ; Mouratidis, Antonios (oponent)
K zajištění co nejvyššího možného časového rozlišení dat SAR je nutné použít všechny dostupné dráhy družic nad daným územím. To může představovat výzvu v hornatém terénu, kde boční snímání družic SAR v kombinaci s různými sklony a aspekty terénu může silně ovlivnit intenzitu zpětného radarového rozptylu. Tyto chyby způsobené terénem je třeba odstranit pro možné porovnání dat v čase. Ačkoli v literatuře jsou popsány metody, které se zabývají tímto problémem, žádná z těchto metod není připravena na operativní a snadno přístupnou analýzu časových řad v horských oblastech. Tato studie se zabývá metodou korekce lokálního dopadového úhlu (LIA) pro analýzu časových řad lesů v horských oblastech. Metodika je založena na použití lineární závislosti mezi radarovým zpětným rozptylem a LIA, který se počítá pro každý satelitní snímek zvlášť. Použitím kombinace databází CORINE a Hansen Global Forest můžeme pro každý jednotlivý snímek získat širokou škálu různých LIA pro konkrétní typ lesa. Algoritmus korekce byl připraven v cloudové platformě Google Earth Engine (GEE) s využitím volně dostupných dat Sentinel-1, digitálního modelu terénu SRTM a databází CORINE a Hansen Global...
Mistakes of Czech Learners of German in Writting
Nováková, Veronika ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Die vorliegende Arbeit befasst sich mit dem Thema der Fehler beim Schreiben im Deutschunterricht. Als Ziel setzt sie sich die Festlegung und Beschreibung der Fehler auf Sprachniveaus A1, A2 und B1 und zugleich die Einführung einer neuen Fehlerklassifikation und Fehlerkennzeichen, die für beide Lehrer und Schüler einfach verwendbar und verständlich sind. Dabei wird die Frage gestellt, ob die Typen der Fehler mit dem Sprachniveau zusammenhängen. Anders gesagt ob manche Fehler nur auf einem bestimmten Sprachniveau erscheinen oder überall zu finden sind. Zuerst wird das Thema der Fehler und der Fertigkeit Schreiben theoretisch beschrieben. Der folgende praktische Teil der Arbeit widmet sich der Untersuchung, an der 75 Schüler aus zwei Gymnasien teilgenommen haben. Es wurde ihnen die Schreibaufgaben aus unterschiedlichen Standardprüfungen Deutsch als Fremdsprache auf Niveaus A1-B1 gegeben. Die einzelnen Schreibaufgaben werden korrigiert und die Ergebnisse der Untersuchung werden je nach dem Sprachniveau in eine übersichtliche Tabelle gegeben, kategorisiert und näher beschrieben. Schließlich werden die Fehler in Bezug auf ihre Häufigkeit analysiert. Die Untersuchung hat gezeigt, dass bestimmte Ausdrücke auf den drei Niveaus oft falsch verwendet werden, machen davon sind sogar problematisch auf allen...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.