| |
|
The Clinton's administration in the Middle East peace process
Maťašovský, Jozef ; Havlová, Radka (vedoucí práce) ; Knotková, Vladimíra (oponent)
Cílem práce je zhodnotit úlohu Clintonovy administrativy v blízkovýchodním mírovém procesu a její přínos. První kapitola nastiňuje historii americké angažovanosti v arabsko-izraelském konfliktu během studené války. Druhá kapitola je zaměřena na samotnou Clintonovu administrativu a výčet aktivit, které během obou volebních období amerického prezidenta na Blízkém východě podnikla. Třetí kapitola je věnována zhodnocení jednotlivých období Clintona ve funkci prezidenta,jejich vzájemné komparaci a celkové analýze úlohy Clintonovy administrativy v mírových jednáních.
|
| |
|
Use of Political Marketing in Reinventing the British Conservative Party
Heczko, Pavel ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Nováček, Jan (oponent)
The subject of this thesis is The Conservative Party and its use of political marketing. The text analyzes how the Party responded to three subsequent election defeats in 1997, 2001 and 2005 and to what extent are the Conservatives utilizing political marketing methods and techniques in reaction to the pressure from their more market oriented competitor, the Labour Party. Since the rebranding of the Labour Party under Tony Blair, the Conservatives were struggling to adapt to the new reality. Instead of utilizing political marketing and being more responsive to the wishes of the electorate they diverged their polities more to the right. However, their incumbent leader, David Cameron, is transforming the Party and making it more market oriented. These efforts are critically analyzed.
|