Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Studie příčného rychlostního pole v blízkosti rotujícího kola s uvažováním vlivu nucené konvekce kotoučové brzdy
Regner, Dominik ; Polanský, Jiří (oponent) ; Štefan, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá změnou rychlostního pole v oblasti kola osobního automobilu v důsledku lokální změny teploty způsobené konvekcí od kotoučové brzdy. Dále pak stanovením parametrů aplikovatelných na libovolný disk kola automobilu a studiem vlivu těchto parametrů na aerodynamické vlastnosti vozu a termodynamické vlastnosti kotoučové brzdy. Jedná se o výpočtovou práci provedenou v programu StarCCM+. V první části práce jsou popsány základní rovnice a postupy využité pro výpočetní modelování a poznatky v dané oblasti. V druhé části je ukázáno, jakým způsobem byly nastaveny parametry disků, vybrána geometrie a dále také popsán proces nastavení výpočetního řešiče. V závěrečné části jsou porovnány rychlostní pole pro izotermický a termodynamický model a diskutovány vlivy jednotlivých parametrů na rychlostní pole, koeficient aerodynamického odporu a pro výpočet s teplem také na vývoj teplot kotouče brzdy.
Aerodynamická interakce dvou vozidel
Tárnok, Gábor ; Beran, Martin (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je věnována problematice aerodynamická interakce dvou vozidel, modelovaní pomocí CFD softwaru, jak se chová vozidlo v úplavu.
Experimentální identifikace aerodynamických vlastností vozidla jízdní zkouškou
Poláš, Maroš ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Táto práca sa zameriava na jazdné odpory, dojazdové skúšky a vyhodnotenie nameraných dát. Práca sa skladá z dvoch hlavných častí: teoretická a výpočtová časť. V prvej časti sú popísané jazdné odpory so zameraním hlavne na aerodynamický odpor a vztlakovú silu. V druhej časti je vytvorený softvérový nástroj pre spracovanie merania podľa ISO 10521-1 a výpočet vztlakových síl nameraných pomocou metódy skúšok pri konštantných rýchlostiach.
Aerodynamika automobilů v poválečném období
Šmerda, Ondřej ; Vančura, Jan (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zmapováním vývoje automobilové aerodynamiky v poválečném období. Je zaměřena na principy, kterými se návrh automobilu řídil. Vývoj je demonstrován automobily aerodynamicky významnými a neobvyklými, a to včetně závodních a rekordních vozů. V neposlední řadě práce srovnává tehdejší vozy s těmi dnešními a uvádí nedostatky automobilů daného období z dnešní perspektivy.
Rotace kola ve výpočtech externí aerodynamiky
Páleš, Patrik ; Vančura, Jan (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Zámerom tejto diplomovej práce je výskum vplyvu kvality objemovej siete, modelov turbulencie a modelov rotácie kolesa na aerodynamické koeficienty rotujúceho kolesa. Veľká pozornosť je venovaná nezávislosti výsledkov simulácií od detailnosti siete a správnemu modelovaniu medznej vrstvy. Následne je najvhodnejší turbulentný model aplikovaný na výskum vplyvu rotujúceho kolesa na aerodynamický odpor a vztlak na prednej a zadnej náprave osobného automobilu v porovnaní so stacionárnym kolesom.
Experimentální měření aerodynamických silových účinků
Job, Štefan ; Vančura, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vlivem aerodynamických silových účinků na vozidlo. Její součástí je provedení jízdní zkoušky vozidla, návrh optimálního postupu pro zpracování naměřených signálů, jejich samotné zpracování a závěrečné vyhodnocení výsledků z hlediska přesnosti a opakovatelnosti měření. Dále tato práce obsahuje porovnání vlivu jednotlivých aerodynamických prvků na závodní vozidlo.
Aerodynamická interakce dvou vozidel
Tárnok, Gábor ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je věnována problematice aerodynamická interakce dvou vozidel, modelovaní pomocí CFD softwaru, jak se chová vozidlo v úplavu.
Vliv rotace pneumatiky na aerodynamiku automobilu
Oboňa, Matúš ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Cieľom tejto bakalárskej práce je popis vplyvu rotácie pneumatiky na aerodynamiku automobilu. Popisuje rozdiely medzi zjednodušenými tvarmi pneumatík obvykle používanými pre CFD a realistickým tvarom pneumatiky. V práci je ďalej analyzovaný vplyv jednotlivých prvkov dezénu a ich vzájomná interakcia, vplyv rôznych pneumatík a rôznych typov karosérii.
Metody pro stanovení aerodynamických vlastností vozidel
Páleš, Patrik ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Zámerom tejto bakalárskej práce je popis metodiky využívanej na meranie aerodynamických vlastností vozidiel. Presné stanovenie aerodynamických charakteristík vozidla vyžaduje použitie sofistikovaného skúšobného vybavenia a náročné inžinierske postupy. Výskum prebieha prostredníctvom kombinácie viacerých prístupov. Výpočtové modelovanie turbulentného prúdenia je založené na použití turbulentných modelov RANS, LES a DNS. V aerodynamických tuneloch sa sleduje rozloženie tlaku na povrchu karosérie a prúdenie v jej okolí, pričom vizualizácia prúdenia prebieha prostredníctvom optických (PIV, LDA) a neoptických metód. Experimentálne testovanie na vozovke sa zameriava na smerovú stabilitu vozidla a jeho citlivosť na bočný vietor, taktiež sa testuje chladenie, tepelný manažment motora a mnoho ďalších parametrov.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.