Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 146 záznamů.  začátekpředchozí106 - 115dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Výchova ke zdraví ve vzdělávacích programech základní školy a možnosti její realizace
Charvátová, Jana ; Kovaříková, Miroslava (oponent) ; Marádová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku výchovy ke zdraví a oblast sexuální výchovy na druhém stupni základních škol. Práce podává obraz o současném stavu výuky výchovy ke zdraví a zjišťuje do jaké míry školy splňují požadavky v oblasti podpory zdraví. Teoretická část popisuje historický vývoj výchovy ke zdraví na základních školách od počátku dvacátého století až po současnost. Zabývá se oblastí sexuální výchovy, jejím cílem, předmětem a obsahem. Praktická část zkoumá začlenění výchovy ke zdraví do škol, pomocí analýzy školních vzdělávacích programů a dotazníkového šetření.
Fyzikální měření a výchova ke zdraví
HAJDUCH, Petr
Diplomová práce "Fyzikální měření a výchova ke zdraví" se zabývá veličinami, které mají vztah k lidskému zdraví a jsou měřitelné převážně i ve školních podmínkách. Zaměřuje se na mezipředmětový vztah fyziky a výchovy ke zdraví a také využití online měřících systémů v této problematice. Součástí práce je také návrh výukových aktivit, které tohoto mezipředmětového vztahu využívají.
Problematika informovanosti studentů bakalářských a magisterských oborů Výchovy ke zdraví na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích o nozokomiálních infekcí
VAVŘINOVÁ, Petra
Tématem diplomové práce je ?Problematika informovanosti studentů bakalářských a magisterských oborů Výchovy ke zdraví o nozokomiálních infekcích na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích.? Jedná se o téma velmi aktuální, neboť nozokomiální infekce představují globální ekonomický a klinický problém nejen současnosti, ale i budoucnosti. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je podrobněji objasněna problematika nozokomiálních infekcí, epidemického procesu, původců těchto infekcí, hygieny rukou, prevence, výchovy ke zdraví, zdravého životního stylu, imunity a možnostech podpory imunitního systému. V praktické části popisuji výzkumný problém, formuluji zde hypotézu, výběrový soubor a použité statistické metody pro výzkumné šetření. Cílem práce bylo zjistit informovanost studentů bakalářských a magisterských oborů VKZ na JU v Českých Budějovicích o nozokomiálních infekcích. Snažím se porovnat tyto vědomosti vzhledem k oboru, v jakém působí, věku, vzdělání, zjišťuji u respondentů možné způsoby prevence a vlastní ochranu proti nozokomiálním infekcím i subjektivní vnímání dostatku informací o této problematice. Pro získání dat potřebných pro dosažení stanoveného cíle byla použita základní technika sběru dat: dotazníkové šetření v cílové skupině. Byly využity základní statistické metody vhodné pro analýzu kategoriálních dat. Pro lepší interpretaci jsou tyto výsledky zachyceny prostřednictvím výsečových a sloupcových grafů. Testování hlavní hypotézy a pracovních hypotéz jsou statisticky zpracované pomocí klasického 2 ? -testu. V případě, že byly porušeny předpoklady pro korektní použití tohoto testu, byl použit tzv. Fisherův faktoriálový (exaktní) test. Výsledky testování jsou interpretovány na hladině významnosti , tedy s 95 % spolehlivostí. Ve své diplomové práci jsem si stanovila hypotézu: ?Lepší znalosti budou mít studenti, jejichž středoškolské vzdělání souviselo s problematikou zdravotnictví?. Výsledkem byly potvrzeny lepší znalosti těchto studentů na rozdíl od ostatních škol, ale tento rozdíl nebyl statisticky významný. Z celkového šetření vyplynulo, že studenti znají správnou definici nozokomiální infekce, ale mají značné mezery ve vědomostech ohledně možné ochrany, v prevenci proti nozokomiálním infekcím a sami subjektivně vnímají nedostatečné množství informací spojené s nozokomiálními infekcemi. Tato práce by měla vést k zamyšlení nad touto problematikou a ke změně přístupu v péči o své zdraví a zdraví ostatních i nad možností dalšího vzdělávání.
Vědomostní úroveň o problematice zdravímu studentů, adolescentů na školách technického zaměření
FLÉGLOVÁ, Kristýna
Diplomová práce se zabývá zjištěním míry znalostí o problematice zdravého životního stylu a zhodnocením stravovacích zvyklostí u adolescentních chlapců studujících na školách technického zaměření. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, části teoretické a části výzkumné (praktické). Teoretická část se soustředí na vymezení hlavních pojmů, charakteristiku adolescence, možnosti výuky výchovy ke zdraví na středních školách a doporučení z hlediska pohybu a stravy pro adolescentní věk. Výzkumná část se soustředí na hodnocení znalostí týkajících se zdraví a stravovacích zvyklostí u výše popsaného vzorku. Získané výsledky byly následně porovnány s již dostupnými zjištěními z předchozích výzkumů. Podařilo se nasbírat 134 vyplněných vědomostních testů k problematice zdraví a pohybové aktivity a k nim připojených dotazníků o stravovacích návycích. Na základě výsledků vědomostního testu bylo zjištěno, že průměrné výsledky dosahovaly pásma podprůměru. Dále se na základě vyhodnocení výzkumných předpokladů podařilo zjistit, že vyšší znalosti v oblasti zdraví nemají vliv na optimální tělesnou hmotnost. Vzdělávání v oblasti poruch příjmu potravy je nejspíš nedostatečné. Jak vyplývá z některých výsledků, vzdělávání v oblasti zdraví by si vždy mělo najít své místo v osnovách, tak aby se žákům dostávalo dostatečného množství informací a aby byli podněcování si informace i sami vyhledávat z vlastní iniciativy.
Analýza podmínek výchovy ke zdraví u dětí s disabilitou sluchovou ve škole
NOVOTNÁ, Veronika
Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit aktuální informace o analýze podmínek výchovy ke zdraví u dětí s disabilitou sluchovou ve škole ve věku 8 ? 15 let v Jihočeském kraji. V teoretické části se zabývám pojmy, které úzce souvisí s tématem, disabilitou, dítětem se sluchovou disabilitou, vývojem dítěte se sluchovou disabilitou, pomůckami, jako jsou sluchadla, kochleární implantát a jejich využití ve školním prostředí, rodičem dítěte se sluchovou disabilitou, předmětem výchova ke zdraví ve škole a Jihočeským regionem. Praktická část přináší poznatky z oblasti dané problematiky, jsou popsány metody použité ve výzkumu dle Molnára a Creswella. Formou dotazníkového šetření vlastní konstrukce, byly zjišťovány na vzorku populace dětí s disabilitou sluchovou ve věku 8 ? 15 let a jejich učitelů v Jihočeském regionu názory respondentů na otázky výzkumu. V závěru jsou shrnuty, jaké podmínky mají děti se sluchovou disabilitou v předmětu výchova ke zdraví a možná doporučení pro praxi. Z ankety vlastní konstrukce vyplývá, že co se týče výuky předmětu výchova ke zdraví, jsou základní školy na dobré úrovni, věnují výuce o zdraví dostatek času a materiálů. Školy přistupují kladně k integraci k dětem se sluchovou disabilitou a jsou otevřeni vzdělávání v této oblasti.
Analýza podmínek výchovy ke zdraví u dětí s disabilitou mentální ve škole
VODIČKOVÁ, Markéta
Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat podmínky výchovy ke zdraví u dětí s disabilitou mentální ve škole, a současně i zjištění jejich znalostí o zdraví a jejich postoje k němu. V teoretické části své práce se zabývám tématikou mentální disability z hlediska terminologie a klasifikace. Uvádím možnosti výchovy a vzdělávání dětí s disabilitou mentální, vysvětluji cíle výchovy ke zdraví a specifikuji vybraný Jihočeský kraj, ve kterém probíhalo šetření. Na začátku praktické části jsou detailně popsány konkrétní školy z Jihočeského kraje, které byly ochotny spolupracovat. Vytvořila jsem dvě odlišné ankety, které se zaměřily na odlišný vzorek respondentů. První anketa vlastní konstrukce byla vytvořena pro pedagogy a asistenty na základních školách praktických a speciálních a zjišťovala základní identifikační údaje o jednotlivých respondentech a jejich zkušenosti, metody a názory. Druhá anketa vlastní konstrukce pro děti s disabilitou mentální na základních školách praktických a běžných základních školách měla za úkol zjišťovat základní identifikační údaje o respondentech a jejich znalost a celkový přístup ke zdravému životnímu stylu. Z výsledků získaných anketním šetřením vyplývá, že děti s mentální disabilitou mají dobré podmínky pro výchovu o zdraví, děti díky ní mají dobré povědomí o základních zásadách zdraví, avšak nedokážou si je zcela osvojit a řídit se podle nich v běžném životě.
Zodpovědnost studentů ošetřovatelství za své zdraví
HELMICHOVÁ, Veronika
Název: Zodpovědnost studentů ošetřovatelství za své zdraví Současný stav: Zdravý vývoj dnešních mladých lidí je úzce spojen s rodinným zázemím a dalšími sociálními vztahy mimo rodinu. V dobře fungující rodině získávají mladí lidé sociální a zdravotní návyky, které si uchovávají po celý život. To jsou základy pro správnou cestu k zodpovědnosti za své zdraví. Současná mladá populace bude již mnohem více obeznámena se zásadami zdravého životního stylu, protože se do jejich výuky dostává předmět výchova ke zdraví. Mládež je v současné době ohrožována řadou rizik typických pro toto životní období. Nejčastěji je to kouření, alkohol, drogy, nesprávná životospráva a nedostatek aktivního pohybu. Proto je třeba prohlubovat systém vzdělávání a výchovy k zodpovědnosti za své zdraví. V první řadě by tuto zodpovědnost měli mít studenti ošetřovatelství, kteří často slouží jako vzory pro své vrstevníky, členy rodiny a přátele. Cíle: Cílem této práce bylo zjistit jak se mění životní styl studentů ošetřovatelství v jednotlivých ročnících studia. Dále analyzovat rizika v životním stylu vysokoškolského studenta ošetřovatelství Metodika: Pro tuto práci bylo zvoleno kvantitativní výzkumné šetření. Sběr dat pro toto šetření byl realizován pomocí dotazníku Index zdraví, kterým jsme se inspirovali z knihy Ošetrovateľstvo první díl Kozierové str. 571. Kdy získaná data byla zpracována v počítačovém programu Microsoft Excel 2007 a následně hodnocena pomocí kontingenčních tabulek. Pro statistické testování stanovených hypotéz byl použit tzv. chí kvadrát test dobré shody. Dále byly k jednotlivým otázkám vypracovány grafy znázorňující odpovědi respondentek. Jejich odpovědi jsme rovněž porovnávali podle délky studia. Testy byly provedeny na standardní hladině spolehlivosti 95%, tedy hladina významnosti byla stanovena na hodnotě 0,05 (5 %). Vztahy uvnitř kontingenčních tabulek byly popsány pomocí znaménkových schémat. Výzkumný soubor: Výzkumný soubor tvořily studentky studující na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské university v Českých Budějovicích, obor všeobecná sestra prezenční studium 1., 2. a 3. ročník. Celkem bylo rozdáno 120 dotazníků a použito pro výzkumné šetření jich bylo 120. Vzhledem k tomu, že ani v jednom ročníku nebyl žádný student muž, tak dotazník vyplňovaly pouze studentky. Výsledky: Byla stanovena jedna výzkumná hypotéza, k potvrzení, či vyvrácení. Hypotéza 1 zněla: Předpokládám, že existují rozdíly v zodpovědnosti za své zdraví u studentů ošetřovatelství v závislosti na délce studia. Byl zjištěn statisticky významný vztah mezi délkou studia a mezi tím, zda mají studenti zdravotní potíže, pravidelnou relaxaci, nadměrné svalové napětí a teplé nebo suché ruce. Statisticky významný vztah nebyl zjištěn mezi délkou studia a oblastmi týkající se stravy, návykových látek. Dále v oblasti posilování srdce a cév, pohybu, starání se sama o sebe, stresu, sebeovládání, smyslu života, zodpovědnosti za své zdraví i za nemoci. Závěr: Výzkumné šetření neprokázalo vztah mezi délkou studia a základními komponenty životního stylu jako je racionální výživa, dostatečná pohybová aktivita, spotřeba návykových látek či stres. Přestože prioritní rolí sestry je podpora zdraví, sami studenti ošetřovatelství tuto prioritu nedodržují. V rámci výuky výchovy ke zdraví na školách, by se mělo věnovat větší pozornost v rizikových oblastech zdravého životního stylu a podpoře zdraví.
Vědomostní úroveň o problematice zdraví u studentů, adolescentů na gymnasiu
ČERMÁKOVÁ, Markéta
Tato diplomová práce se zabývá vyhodnocením znalostí o problematice zdravého životního stylu a stravovacích zvyklostí u studentů gymnasia v Českých Budějovicích. V první části byla zpracována literární rešerše, která má za cíl definovat zdraví a pojmy s ním související. Na základě prostudované literatury a vědeckých publikací, které jsou uvedeny v seznamu použité literatury, byla vypracována přehledná charakteristika zdravého žitovního stylu a jeho problematiky zejména v období adolescence. Empirická část se věnuje hodnocení vědomostní úrovně o problematice zdraví a stravovacích zvyklostech u adolescentů v dané lokalitě. Na základě spolupráce oslovených gymnasií proběhlo dotazníkové šetření a testování celkem 150 studentů, adolescentů. Na základě zjištěných dat byla vypracována přehledná prezentace výsledků s cílem určit vědomostní úroveň o problematice zdraví u studentů, adolescentů na gymnasiu a vyhodnotit jejich stravovací návyky. Dále bylo ověřováno, zda se vědomostní úroveň o problematice zdraví u adolescentů odráží v jejich stravovacích návycích.
Návrh metodické podpory pro výuku tématu stravovací návyky
Dingová, Nikola
Bakalářská práce se zaměřuje na výukové téma stravovací návyky, které je součástí vzdělávací oblasti Výchova ke zdraví. Cílem teoretické části je objasnění pojmů zdravá výživa, zdravý životní styl a výchova ke zdraví. Metodami teoretické části byla analýza, syntéza a srovnávání odborných zdrojů, jak tištěných, tak elektronických. Cílem praktické části je návrh metodické podpory pro výuku tématu stravovací návyky, který byl zpracován v návaznosti na studium Školního vzdělávacího programu konkrétní střední odborné školy Jihomoravského kraje. Návrh metodické podpory je zasazen do předmětu Nauka o potravinách a výživě.
Vliv předmětu výchova ke zdraví na vědomosti a znalosti žáků v deváté třídě
HAVLOVÁ, Jana
Bakalářská práce Vliv předmětu výchova ke zdraví na vědomosti a znalosti žáků v deváté třídě se v teoretické části zabývá především definováním pojmů zdraví a determinanty zdraví, které jsou rozděleny podle vlivu životního stylu, prostředí, genů a zdravotní péče. V dalších kapitolách se věnuje charakteristice vývoje dítěte staršího školního věku. Soustředí se na biologické, psychické, sociální změny a emoční vývoj. V další kapitole se věnuje výchově ke zdraví, její definici, metodám a historii. Zaměřuje se na význam výchovy ke zdraví v životě člověka a náplní výuky předmětu výchova ke zdraví na 2. stupni základních škol. Ve výzkumné části jsem si kladla za cíl zmapovat znalosti žáků po absolvování předmětu výchova ke zdraví. Porovnáním dětí ze dvou škol, které měly v rámci výuky zařazenou výchovu ke zdraví a dvou škol, kde výchovu ke zdraví mají plněnou v rámci jiných předmětů. Výzkum práce byl realizován pomocí vědomostních dotazníků sestavených na základě pracovního sešitu určeného přímo pro výuku výchovy ke zdraví. Z výsledků dotazníků jsem vyhodnotila, že žáci, kteří neabsolvovali předmět výchova ke zdraví, mají méně znalostí z tohoto oboru než žáci, kteří výchovu ke zdraví absolvovali. Závěrečná část mé práce obsahuje odpovědi na hypotézu a navržení oblastí edukačního plánu, na které je třeba se více zaměřit tak, aby žáci bez výchovy ke zdraví dosahovali stejných vědomostí jako žáci, kteří prošli výukou výchovy ke zdraví.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 146 záznamů.   začátekpředchozí106 - 115dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.