Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  začátekpředchozí106 - 115další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obraz ženy v současném českém umění
Zimmermannová, Vladimíra ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Zimmermannová, V.: Obraz ženy v současném českém umění. /Diplomová práce/ Praha 2010. Universita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta. Katedra výtvarné výchovy. Vedoucí práce J. Bláha. Cílem diplomové práce je popsat a reflektovat různé pohledy na problematiku zobrazování ženy, ženské tělesnosti, identity, sexuality a jiných prvků souvisejících s tématem ženy v tvorbě autorů současné české výtvarné scény. Práce se snaží nalézt charakteristické vyjadřovací principy a námětová schémata, která jejich díla spojují, a pokouší se je zasadit do kontextu dějin umění, sociokulturních teorií pohlaví a genderu a současné mediální produkce. Zároveň předkládá výtvarnou řadu aplikující toto téma do výuky výtvarné výchovy na základní a základní umělecké škole. klíčová slova žena, umění, zobrazení, tělesnost, tělo, identita, sexualita, gender, význam, stereotyp
Interpretace místa - přírodně-krajinářského parku Veltrusy
Matolínová, Barbora ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Váša, Ondřej (oponent)
Diplomová páce se zabývá možnostmi interpretace místa přírodně-krajinářského parku typu okrasného statku v areálu zámku Veltrusy v současném kontextu. K parku přistupujeme jakožto k umělému místu, jehož funkce se v průběhu dějin proměňují. Pojem místo používáme ve smyslu významuplného prostoru, ve kterém se člověk dokáže orientovat a s nímž se může identifikovat. V empirické části se pokoušíme odhalit primární strukturu a charakteristické motivy parku, které jsou důležité pro interpretaci jeho významů v novém historickém kontextu, tak aby zůstala zachována jeho identita i dynamika. Tak jako text má tolik interpretací kolik má čtenářů, i park má tolik interpretací kolik má návštěvníků. Park vstupuje do neustálého dialogu se svými uživateli, avšak v proměnlivém historickém kontextu. Cílem této práce proto není snaha o vytvoření "jediné správné" komplexní interpretace parku, ale předložit východiska pro individuální interpretaci. V závěru práce se zamýšlíme nad možností zprostředkovat strukturu a charakter parku návštěvníkům a učinit je tak vnímavější k identitě zámeckého parku a poskytnout jim možnost individuální interpretace.
Sémantický web v konfrontaci s Peircovým pojetím sémiotiky
Řeháčková, Dana ; Pudlák, Štěpán (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Sémantický web byl vytvořen za účelem konceptualizace dat dostupných na internetu, a to prostřednictvím formalizovaných reprezentací, které jsou určeny ke sdílení a znovupoužití. Vizí sémantického webu je vysoká přesnost a relevance odpovědi na vyhledávací dotaz. Kontroverznost a víceznačnost pojmu "sémantický web" vede k otázce, do jaké míry v sobě sémantický web skutečně zahrnuje sémantické prvky odehrávající se přímo ve webovém prostředí? Nejedná se pouze o souhrn označení specifické množiny standardů pojící se s datovými jednotkami? Cílem této práce je komparovat používání pojmů v prostředí sémantického webu v metadiskursu sémantiky s tradičními akademickými sémiotickými přístupy vycházejících z pragmatiky Ch. S. Peirce, Ch. W. Morrise a H. P. Grice. Práce by měla přispět ke zmapování dané problematiky a ukázat možnosti fungování sémantického webu založeného na sémiotických koncepcích.
 Týmová spolupráce a rozvoj osobnosti ve stavebním podniku
Rychetský, Tomáš ; Beranek, Petr (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá týmovou spoluprací a rozvojem osobnosti ve stavebním podniku. Charakterizuje vedení týmu pomocí nalezení společného smyslu a definování hodnot na základě Zlatého kruhu. Popisuje současné trendy na pracovním trhu, na kterém se potkávají jak firmy, tak i lidé. V empirické části je provedeno výzkumné šetření ve firmě metodou chápajícího rozhovoru, doplněné o stávající výzkumy na dané téma. Cílem práce je teoreticky vymezit dané téma, provést empirické šetření, analyzovat jej a navrhnout řešení.
Nesoutěžní hra jako průvodce v hledání smyslu
KUBIŠTOVÁ, Lívia
Tato teoretická bakalářská práce se zabývá hrou a soutěží jako dvěma možnými přístupy člověka k aktivitám. Soustředí se na vztah těchto přístupů ke smyslu aktivity samé. Je naznačena možnost nahlížet soutěž z poměrně nové perpektivy není tu chápána jako opak spolupráce, ale jako protipól hry. Práce vychází především z myšlenek těchto autorů: Johan Huizinga, Roger Caillois, Morton Deutsch, Martin Buber, Viktor Emanuel Frankl a Alfried Längle.
Žiju tarot
Oplatková, Hana ; Vondřejcová, Silvie (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Osobní balíček karet vytvořený na základě půlročního průzkumu a dokumentací denních prožitků. Balíček obsahuje 49 karet a je inspirován sadou 78 tarotových karet. Textový obsah – rub karty byl vytvořen podle deníkových záznamů. Líc karty byl vybrán jako reprezentace dějů obvykle se odehrávající v dny, kdy daná denní karta vycházela.
Occurrence of Synonymy in Academic Prose and Fiction./Výskyt synonymie v odborných textech a v textech prózy.
KARASOVÁ, Kristýna
Tato diplomová práce se zabývá výskytem synonymie v odborných textech a textech prózy. Problematika synonymie byla v centru po dlouhou dobu a stále si zasluhuje mnoho pozornosti. Cílem této práce je nahlédnout na synonymii z odlišné perspektivy. Teoretická část popisuje teoretické pozadí synonymie od horních vrstev systému jazyka. Tyto teorie jsou dále srovnávány a studovány na praktických příkladech, které jsou zaměřeny na podobnosti a rozdíly v konotaci synonym. Diplomová práce má přispět zejména k výzkumu částečné synonymie a dále se zaměřuje na složky asociativního významu lišícího se na základě odlišného funkčního stylu. Práce má také okrajově přispět k tématu absolutní synonymie. Četnost výskytu složek asociativního významu a vyplývající poznatky jsou shrnuty v závěru práce.
Možnosti a meze interpretace v arteterapii
PRÁŠEK, Jiří
Bakalářská práce pojednává o možném uplatnění prostředku interpretace během procesu arteterapeutické léčby. Zabývá se potenciálem, který může interpretační proces v arteterapii nabývat, různými podobami jeho uplatnění a významu pro léčbu. Dále jsou v práci rozpracovány kritéria pro určování pravdivosti interpretací a východiska a předpoklady, které je nutné či doporučené brát v úvahu, pokud má mít interpretační zákrok přínosný, tedy měnící, léčebný charakter. V závěrečné části je rozvedena otázka interpretace symbolů obsažených v kresbě. V úplném závěru je předloženo několik stručných zásad, podle kterých lze interpretační proces v arteterapeutické realitě řídit.
Dzogčhen a jeho filosofické aspekty v tradici Bön
KLOZAR, Karel
Práce se zabývá filosofickými aspekty Dzogčhenu, jenož náhled tvoří nejhlubší a nejvlastnější esenci tradice Jungdrung Bön. Dzogčhen je duchovní tradice se specifickým nedualistickým náhledem na svět a člověka. První část se zabývá historií Bönu a rozdělením jeho nauk, a také hlavními dzogčhenovými liniemi v této tradici předávaných. Další část cílí na vysvětlení rozdílů mezi sútrou, tantrou a Dzogčhenem z pohledu bönského Dzogčhenu zejména ve smyslu pojmů základu, cesty a plodu, prázdnoty a jasnosti, vědomí a mysli a jejich přirozenosti. Dále předkládá text Dvanáct malých tanter, který i důsledně vysvětlí a okomentuje. V poslední a klíčové kapitole se práce věnuje filosofickému prozkoumání některých klíčových aspektů Dzogčhenu, zejména pojmu autenticity, a to ve smyslu jak si můžeme být jisti zkušenosti přirozené mysli, když naše vědomí ji nejsou schopna nijak pojmout. Dále dojde na porovnání Parmenidových zlomků s některými východisky buddhistické a dzogčhenové filosofie a vyvozeny možné inspirativní závěry o pojmu myšlení o intencionalitě.
Hudba jako znak
JAROLÍMOVÁ, Jana
Práce se zabývá problematikou hudebního znaku. Jakým způsobem lze hovořit o hudebním znaku a jaké prvky hudebního materiálu se mohou stát znakem? To jsou základní otázky, kterými se budeme zabývat. Práce je rozdělena do tří částí. První se věnuje obecné teorii znaku. Pomocí historického přehledu stěžejních příspěvků filosofů a myslitelů odhalíme základní pojmy a problémy sémiotiky. Ve druhé části se podíváme na historickou reflexi hudebního znaku s cílem zjistit, jakým způsobem se v jednotlivých vývojových obdobích evropské hudby zacházelo s hudbou a hudebním znakem. Ve třetí části se zaměříme jednak na hudební sémiotiku, ale přihlédneme také k určitým problémům hudební estetiky a psychologie. Na závěr přehledně shrneme odpovědi na výše položené otázky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   začátekpředchozí106 - 115další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.