Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 126 záznamů.  začátekpředchozí101 - 110dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Využití prvků dramatické výchovy pro osvojení písně v mateřské škole
Skipalová, Aneta ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na efektivní osvojení hudební a obsahové stránky písně předškolními dětmi. Práce si klade za cíl dokázat, že za pomoci vybraných metod dramatické výchovy, ve spojení s hlasovou a hudební výchovou, lze docílit nejen snadnějšího osvojení písně, ale především přirozeného porozumění jejího významu. V úvodních kapitolách se věnuje stručné charakteristice dítěte předškolního věku, osobnostním a profesionálním předpokladům pedagoga ve vztahu k vedení dramatické a hudební výchovy u dětí předškolního věku. Je zaměřena na hudební schopnosti dětí, dále na význam hlasové výchovy a v neposlední řadě také na metody dramatické výchovy využité v praktické části této bakalářské práce. Poslední kapitola je věnována metodice struktury dramatické lekce zaměřené na osvojení písně v mateřské škole. Praktická část obsahuje příklady využití dramatické výchovy pro osvojení písně ověřené v praxi. Dále je formou dotazníku porovnávána úspěšnost realizovaných lekcí, a to mezi osvojením písně formou dramatické výchovy a nácvikem písně běžným způsobem bez využití dramatické výchovy. V přílohách jsou uvedeny tabulky využité v teoretické části a přiloženy noty a texty písní z dramatických lekcí. Klíčová slova Předškolní výchova, předškolní věk, dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy,...
Využití výchovné dramatiky při prevenci společensky nežádoucích jevů v primární škole
Hromková, Martina ; Hanušová, Jaroslava (oponent) ; Marádová, Eva (vedoucí práce)
Cílem práce je přispět k hledání optimální cesty, jak předcházet násilí a šikaně u žáků primární školy. Jako jednu z možností nabízí využití dramatické výchovy. Ve výzkumné části jsou vyhodnoceny názory učitelů na využívání dramatické výchovy při prevenci násilí a šikany. Hlavní částí je návrh projektu, který je zaměřen na problematiku primární prevence, a který byl ověřen v praxi. Na základě zkušeností, jsou ke všem činnostem uvedena doporučení a rady pro další realizaci. Ověření projektu v praxi potvrzuje, že využití metod dramatické výchovy je jednou z možných cest, jak se věnovat prevenci násilí a šikany u žáků primární školy.
Dramatická výchova jako forma prevence patologických jevů na základní škole
SEDLÁČKOVÁ, Jana
Práce se zabývá dramatickou výchovou jako formou prevence patologických jevů na základní škole. Obsah práce je tvořen informacemi o prevenci patologických jevů, výběrem nejčastějších patologických jevů, popisem metod dramatické výchovy a popisem osobnosti pedagoga volného času. Dále je v práci popsán projekt, který je zaměřen na prevenci patologických jevů v zájmovém kroužku tvořivé dramatiky.
Metody dramatické výchovy a jejich použití u dětí mladšího školního věku
RANFTLOVÁ, Tereza
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část práce charakterizuje mladší školní věk, tělesný a emocionální vývoj s ním spojený. Zabývá se dramatickou výchovou, klasifikací jejích metod a uvádí některé z dalších metod dramatické výchovy. Seznamuje s pojmem lekce, s jejím plánováním a uspořádáním. Popisuje pojmy výtvarná výchova, rozvoj intelektuálních schopností dítěte ve výtvarné výchově, vývoj výtvarného projevu u dětí mladšího školního věku. Vymezuje barvu ve výtvarné výchově, základní barvy a popisuje práci s barvou. Definuje pojem zdraví, pohybovou aktivitu, pitný režim, sociální zdraví, duševní hygienu a ekologii. Tato část práce čerpá z odborné literatury a využívá teoretických poznatků o této problematice. Praktická část se zaměřuje na projekt s využitím metod dramatické výchovy a přesahem do výchovy ke zdraví, praktikovaný s dětmi mladšího školního věku. Klade si za úkol probudit zájem o spontánní pohybové aktivity dětí, podpořit jejich fantazii, probudit nadšení pro herní činnost a motivovat je k dalším samostatným a kolektivním aktivitám ve škole i v přírodě. Vytváří prostor pro cvičení empatie ve skupině, pro rozvoj kreativity, komunikace a sebevyjádření dětí.
Pranostiky a rčení v praxi mateřské školy a jejich využití při tvořivých činnostech
KŮTOVÁ, Květa
Bakalářská práce se zabývá významem pranostik a rčení, jejich provázaností s přírodou, se životem lidí, lidskou moudrostí a základními morálními hodnotami. Teoretická část je zaměřená na historický vznik, vývoj a poselství pranostik a rčení. Poukazuje na jejich přínos pro současnost jako kulturního odkazu našich předků. Zabývá se také obecnými principy rozvoje tvořivosti, estetického vnímání a dramatické výchovy v předškolním období. Praktická část přináší konkrétní bloky činností s dětmi a reflexi realizace v praxi mateřské školy. Bloky jsou motivované pranostikami a rčeními se zaměřením na porozumění a na rozvoj výtvarné a dramatické tvořivosti dětí. Cílem práce je vyzdvihnout význam českých pranostik a rčení coby důležité součásti české kultury a tradice, ukázat možnosti jejich využití a naplňování při tvořivých činnostech v mateřské škole v průběhu celého roku.
Využití dramatické výchovy ve volnočasovém zařízení SDH Dobřejovice
OŠMEROVÁ KOUBOVÁ, Lenka
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Prostřednictvím obsahu teoretické části je možné seznámit se s pojmy dramatická výchova, divadlo, projekt. Nechybí rovněž posouzení společných a rozdílných znaků divadla a dramatické výchovy. Praktickou část tvoří projekt divadelní představení hrané dětmi ve volnočasovém zařízení. Projekt je popsán detailně od jeho nácviku po realizaci. Ve vztahu k projektu jsou zmíněny metody dramatické výchovy, jichž bylo ze strany účastníků využito. Závěr práce je věnován reflexi a komparaci stanovených cílů s cíli dosaženými.
Divadelní představení jako součást cizojazyčné výuky
MASOPUSTOVÁ, Jana
Diplomová práce je věnována využití dramatické výchovy ve výuce anglického jazyka na druhém stupni ZŠ. Teoretická část se věnuje propojení výuky anglického jazyka a dramatické výchovy, dále představuje konkrétní metody a techniky, které je možné v hodinách anglického jazyka využít, a v závěru popisuje základní principy nácviku divadelního představení ve školách. Praktická část je zastoupena vlastním návrhem původní divadelní hry v anglickém jazyce pro žáky druhého stupně ZŠ a následnou reflexí nácviku představení podle tohoto scénáře, který byl prováděn se skupinou žáků druhého stupně ZŠ Kubatova v Českých Budějovicích.
Literární výchova v rámci volnočasové aktivity v základní škole
ŠLECHTOVÁ, Václava
Hlavním tématem předkládané diplomové práce je seznámení čtenáře se základní terminologií volnočasové problematiky a objasnění forem, metod a technik literárně-dramatické výchovy a jejich možné využití v praxi při zájmovém vzdělávání. První kapitola práce pojednává o problematice volného času, o vědních disciplínách, které se jím zabývají. V druhé kapitole jsou jednotlivě uvedeny pojmy zájem, hra, zájmová činnost a jejich rozdělení se zaměřením na zájmové činnosti esteticko-výchovné. Stěžejní částí práce je třetí kapitola, ve které je popisováno uplatnění literární a dramatické výchovy ve volném čase. V poslední čtvrté kapitole je popsána projektová metoda a druhy projektů. Součástí této kapitoly je i plánování, realizace a hodnocení projektu. Příloha I obsahuje fotodokumentaci projektu. V příloze II je uveden tiskopis žádosti Povolení rodičů o zveřejnění fotografií dětí.
Dramatická výchova - cesta od Komenského Školy hrou až k současnému pojetí
STREJČKOVÁ, Markéta
V této práci se autorka zaměřuje na historický vývoj užití dramatu a školního divadla v pedagogice. Hledá spojitost mezi odkazem Jana Amose Komenského, jeho dílem "Škola hrou" a dnešním pojetím dramatické výchovy. Popisuje současné principy a metody dramatické výchovy, které aplikuje ve své vlastní vytvořené ukázkové hodině dramatické výchovy.
Divadlo hrané dětmi součástí dramatické výchovy
BEČKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá potvrzením toho, že divadlo hrané dětmi je součástí dramatické výchovy.Teoretická část se věnuje charakterizaci dramatické výchovy, metod, cílů dramatické výchovy, divadla, divadla hraného dětmi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 126 záznamů.   začátekpředchozí101 - 110dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.