| |
|
Reporting v podmínkách vybrané firmy
Adamec, Martin ; Drobilík, Štěpán (oponent) ; Hanušová, Helena (vedoucí práce)
Předmětem této práce je pochopit principy podnikového výkaznictví a aplikovat teoretické poznatky ve výrobních podnicích působících v průmyslovém odvětví stavebnictví. Úvodem je citována hlavní myšlenka reportingu a jeho zásadní význam pro rozvoj podnikání. Praktická část je zaměřena na prováděné kontrolní a řídící procesy ve stavebních firmách malého a středně velkého typu.
|
|
Využití manažerského účetnictví pro potřeby řízení podniku
Boudná, Helena ; Chovancová, Jitka (oponent) ; Vítková, Eva (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je „Využití manažerského účetnictví pro potřeby řízení podniku.“ Jejím cílem je definovat využití informací získaných z manažerského účetnictví pro potřeby řízení firmy. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje jednotlivé druhy účetních subsystémů a podrobněji se zabývá jednotlivými součástmi manažerského účetnictví. Dále se práce věnuje finanční analýze jako nástroji pro získání informací o finanční situaci vybraného stavebního podniku a v poslední části diplomové práce jsou uvedeny opatření, týkající se jednotlivých částí manažerského účetnictví, pomocí níž by mohlo vedení podniku společnost lépe řídit.
|
| |
|
Reporting vybrané firmy
Blažek, Petr ; Janáč, František (oponent) ; Hanušová, Helena (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá oblastí reportingu ve firmě SENAGRO a.s. V teoretické části vysvětluje pojem reporting a související teoretická východiska. V praktické části je popsán reporting společnosti. Cílem práce je zkvalitnění reportingu a lepší informovanost řídících pracovníků.
|
| |
|
Řízení nákladů ve stavebním podniku pomocí manažerského účetnictví
Procházka, Tomáš ; Chalupová, Hana (oponent) ; Vítková, Eva (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je „Řízení nákladů ve stavebním podniku pomocí manažerského účetnictví.“ Jejím cílem definovat manažerské účetnictví a poukázat na jeho možnosti v rámci řízení nákladů. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá charakteristikou stavebního podniku, řízením nákladů a popisem jednotlivých subsystémů manažerského účetnictví. Praktická část práce se věnuje popisu současného stavu modelu řízení nákladů a jeho jednotlivých součástí ve vybrané stavební firmě. V závěru práce jsou uvedeny návrhy aplikace upraveného modelu řízení nákladů v rámci manažerského účetnictví, pro efektivnější řízení nákladů.
|
| |
| |
|
Marketing z hlediska nákladů a výnosů - účetní a finanční pohled
BUČEK, Lukáš
V práci je popsáno vnitropodnikové účetnictví ve vybrané společnosti se zaměřením na marketingové oddělení. Na základě zjištěných nákladů marketingového oddělení, které negeneruje výnosy, jsou náklady zkoumány v období 3 let. Efektivita oddělení je posuzována na základě vnitropodnikové ceny aktivity s cenou za aktivitu od externí společnosti, úsporou nákladů, podílem nákladů oddělení vůči celkovým nákladům, ale i rentabilitou tržeb. Za 3 zkoumané roky si firma vede nejlépe v posledním zkoumaném roce 2018. Co se týče úspory nákladů firma marketingové náklady v roce 2018 stabilizovala. Podíl marketingových nákladů vůči celkovým, je na nejmenším podílu, konkrétně 1,17 %. Rentabilita tržeb je na nejvyšší hodnotě, konkrétně 7,50 %. Porovnání vnitropodnikové ceny aktivity s cenou za aktivitu od externích společností, vyšla vnitropodniková cena o 17 437,15 Kč vyšší, tudíž se oddělení v tomto směru jeví jako neefektivní, v úvahu se však musí brát i nevyčíslitelné společenské přínosy.
|