Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 295 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stíny
Králová, Balbína ; Kovář, Petr (oponent) ; Fexová, Patricie (vedoucí práce)
Výstupem mé diplomové práce je soubor maleb suchým pastelem na plátně. Skrze záměrnou deformaci postav, kterou využívám jako výtvarný výrazový prostředek, se snažím zachytit křehkou povahu lidské existence, charakterizovanou nestabilitou a pomíjivostí. Náměty vzniklých maleb jsou portréty, které zobrazují mé sestry a mě.
Kdo najde malíře/malířku, najde poklad
Dvořák, Jakub ; Klyuykov, Alexey (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce představuje autorskou spolupráci malíře a malířky – Jakuba Dvořáka a Michaely Novákové. Programově se věnují společnému malování jednotlivých obrazů, přičemž výsledek vychází z několika rovin: samotného vizuálního obsahu, ve kterém se prolínají malířské rukopisy obou autorů, i pro diváka neviditelný, nicméně neméně podstatný proces neustálé vzájemné komunikace, hledající společný konsenzus během procesu tvorby - od samotného výběru námětu po rozdělování malířsky pojednávaných ploch. Společně vytvářené obrazy tématicky zobrazují výjevy z prostředí (pří)městské krajiny maloměsta na Vysočině, což se vztahuje ke skutečnosti, že se oba autoři v tomto prostoru pravidelně pohybují. Z technického hlediska se bude jednat o olejomalby v různých formátech. Cílem je vytvořit cyklus olejomaleb provedených autorskou dvojicí. Kromě tématu spolupráce, které bude prostupovat každým obrazem, je neméně podstatná samotná spojující tématika vybraných námětů – cílem je tedy nejen forma vzniklá prolínáním rukopisů obou malířů, ale i obsah.
Substance
Zadražilová, Lenka ; Písaříková, Jana (oponent) ; Fexová, Patricie (vedoucí práce)
Diplomová práce je součástí dlouhodobého projektu, ve kterém se zaměřuji na prach. Okruh tohoto materiálu je ovšem zúžen a v práci nastává moment, kdy se orientace upíná jen na jeden druh prachové substance – na dřevní prach, piliny, potažmo na dřevo obecně. Série obrazových děl s motivem dřeva, který je nanášen dřevěnými pilinami na dřevěné desky, netématizuje pouze určitou formu prachu, ale také určitou lingvistickou kategorii a zkušenosti se dřevem, či zkušenosti s jeho opracováváním, jenž vznikají už od dětství v důsledku žití v truhlářské rodině. Diplomová práce obsahuje kombinaci malířských a konceptuálních východisek, při čemž vychází a získává ze zkušeností z dřívější umělecké tvorby na prašném projektu.
Mentální alchymie
Nováková, Bára ; Vaňous,, Petr (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Diplomová práce se skládá z několika přístupů k samotnému procesu tvorby vizuálního obrazu. Přístupy se mění na základě čtyř rozdílných zkušeností, s žitou skutečností. Každá ze čtyř fází má svá pravidla pro přístup k obrazu. Každý přístup obsahuje rozdílné zacházení s formáty a technikami. Celkově diplomová práce zahrnuje tato média: malba olejem na plátno, kresba tužkou, pastelkou, uhlem a pastelem na papír a grafika (suchá jehla) na papír. Formáty se pohybují v rozmezí cca od 15 × 21 cm do 250 × 200 cm. Hlavním cílem diplomové práce je ukázat rozdílné přístupy a energie, které vedou k rozdílným východiskům pro tvorbu vizuálního obrazu. Práce je tedy osobním hledáním a detektivním pátráním po tom, co by měl být ideální obraz. Jakou podobu má obraz mít? Jakou energii do obrazu vnášet? Co přesně v obrazech zrcadlíme?
Malování s hudbou v mateřské škole
HOUSEROVÁ, Veronika
Bakalářská práce zkoumá vliv hudby na malířskou aktivitu dětí v mateřské škole. Cílem práce je prozkoumat, jak veselá a smutná hudba ovlivňuje děti a jejich schopnost přenést tuto hudbu na papír. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku předškolního věku, prožitkového učení, poslechu hudby a významu barev. Praktická část zkoumá hudební a výtvarný projev dětí s množstvím prožitkových aktivit. Dále přináší konkrétní postupy a návrhy pro zapojení malování s vážnou hudbou do výuky v mateřské škole. Metody sběru dat byly založeny na pozorování, rozhovorech, reflexi, videozáznamech a analýze kreseb. Hlavní zjištění práce analyzuje odlišnou reakci dětí na smutnou a veselou skladbu.
Význam obrazu Žlutá škála od Františka Kupky z roku 1907 ve výtvarném umění
SOLDÁTOVÁ, Aneta
Předkládaná diplomová práce se skládá ze dvou hlavních částí - teoretické a praktické. Teoretická část si klade za cíl seznámit čtenáře se životem a dílem Františka Kupky ve vymezeném období před a po vzniku malby Žlutá škála z roku 1907. V této době došlo k zásadním okamžikům v jeho práci, které vyústily v přechod z figurativní malby do abstraktní. Cílem praktické tvůrčí části s názvem Tvář ve žluté je reagovat vlastní tvorbou na inspirativní podněty obrazu Žlutá škála formou výtvarných technik. Součástí textu je stručně popsané využití práce v hodinách výtvarné výchovy. Na konci této kvalifikační práce se čtenář může v příloze seznámit s obrazovým materiálem, na který je v textu vždy odkázáno.
Borovice. Akvarely volně inspirované tvorbou Antonína Slavíčka
HAVLISOVÁ, Kateřina
První kapitola teoretické části předkládané bakalářské práce je věnována nástinu uměleckohistorického vývoje zobrazování lesa, přičemž základy tohoto zkoumání se opírají o vývoj krajinomalby a způsobu, jakým společnost zmiňovaných období nahlížela na les. Kapitola popisuje vybraná období od pravěku po současnost a zmiňuje některé umělce, kteří se ve své tvorbě daným námětem zabývali. Ve druhé kapitole je popsán život a tvorba Antonína Slavíčka, kde je větší důraz kladen na jeho malby lesních interiérů. V praktické části se autorka věnuje malbě borových lesů, kdy se volně inspiruje Slavíčkovými výtvarnými projevy a využívá teoretických východisek uvedených v první kapitole teoretické části bakalářské práce.
Život
Maliňáková, Kamila ; Zálešák, Jan (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Název mé bakalářské práce je Život. Mým původním záměrem bylo vytvořit monumentální, dokonalý obraz, triptych o dobru, zlu a něčím co je mezi těmito dvěma pojmy, jakýsi oltář roku 2014 dle vzoru starých mistrů. Od samého začátku mé práce ale docházelo k neustálému pochybování a nejistotám jak z mé strany, tak z pohledu pedagogů a konzultantů. Motiv obrazu se stával stále více vykonstruovanějším a složitějším, což se také potvrdilo mou následnou stagnací a závěrečnému přehodnocení práce. Došla jsem k názoru, že mnohem zajímavější, než samotný obraz, je to, co se děje kolem něj, v jeho zákulisí. To, jak mě od něj skoro všichni od začátku odrazovali, to, že jsem chtěla vytvořit dokonalý obraz, ale on se jím nestal, to jak mi babička každý týden volá, že mi drží palce,… To všechno se stalo najednou důležitější. A to teď taky maluju.
Trojka
Štefanigová, Denisa ; Novotný, Michal (oponent) ; Malý, Břetislav (vedoucí práce)
Akt malování jako akt milování Bakalářskou prací je série maleb na plátně, která usiluje o zpřítomnění erotických představ, jež si každý z nás den ode dne vytváří na základě vlastní imaginace. Jsou neuskutečněné, čili vysněné a nejsou ukotveny v realitě, tudíž novou realitu tvoří, fungují v prostoru našich hlav. Takto pro mě funguje i malba. Jako prostor, ve kterém se může dít něco, co reálně neexistuje.
Bez názvu
Khaledová, Fátima ; Vítková, Lenka (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
K mojí závěrečné práci jsem si vybrala malbu i přes to, že jsem toto médium v mé předchozí práci příliš nepoužívala. Jak formu i obsah závěrečné práce jsem vybírala až z sentimentálních důvodů, a vrátila jsem se do svých středoškolských let, kdy jsem malbu studovala a mým inspiračním zdrojem byli a i pro tyto malby jsou Pierre Bonnard a Kamila Zemková. Mými malířskými idoly jsou díky velmi strukturální malbě, plné krásné barevnosti a samozřejmě obsahu jejich děl který se objevuje i v mých dílech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 295 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.