Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 217 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv polutantů a kvality betonu na trvanlivost a životnost železobetonových konstrukcí
Mazán, Tomáš ; Láník, Jaromír (oponent) ; Hrabová, Kristýna (vedoucí práce)
Diplomová práca popisuje vplyvy agresívneho prostredia na konštrukcie v infraštruktúre, ktoré sú vystavené nepriaznivým vplyvom. Teoretická časť práce sa zaoberá klasifikáciou jednotlivých agresívnych prostredí a chemizmom, pomocou ktorého spôsobujú degradáciu betónu a konštrukcie. Podstatná časť je venovaná spolupôsobeniu degradačných mechanizmov, teda synergickému efektu. Praktická časť popisuje postup experimentu, použité skúšobné metódy a experiment, ktorým práca overí teoretické myšlienky. Na základe teoretických podkladov je v práci vypracovaný model, ktorý simuluje pôsobenie prostredia. Prevedenie experimentu spočíva v simulácií agresívneho prostredia a zisťovanie ich vplyvu na skúmané vlastnosti. Po získaní výsledkov zo skúšok v praktickej časti sú následné vyhodnotené riziká, ktoré môžu znižovať trvanlivosť konštrukcie s ohľadom na jednotlivé fáze životného cyklu stavby. Ďalej sú vyhodnotené riziká, ktoré majú závažný vplyv na trvanlivosť a po usporiadaní sú navrhnuté opatrenia. Záver práce sa venuje dosiahnutým výsledkom celého experimentu a vyhodnocuje ako dosiahnuť zníženie nepriaznivých vplyvov v rôznych fázach životného cyklu stavby.
Faktory ovlivňující životnost motoru v závislosti na činnosti pilota
Trtíková, Klára ; Vrána, Michal (oponent) ; Červenka, Miroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá životností pístových motorů v závislosti na činnosti pilota. Zejména řeší problémy přehřívání a podchlazování motoru, kterým se lze správnou pilotáží většinou vyhnout. Práce uvádí čtenáře do tématu popisem problematiky přehřívání a podchlazování, situace, kdy k oběma problémům dochází a jejich důsledky. Dále následuje vyhodnocení dotazníků pro provozovatele a piloty, výběr mezních hodnot a doporučení od výrobců čtyř různých motorů, rozbor konkrétních případů poruch v důsledku náročných tepelných režimů a souhrn doporučení pro piloty. Poslední kapitola je souhrnem rozhovorů o zkušenostech s touto problematikou od leteckých techniků.
Metodika pro stanovení trvanlivosti betonu a jeho odolnosti vůči působení mrazu a chemických rozmrazovacích látek
Chaloupková, Kristýna ; Novosad, Petr (oponent) ; Hubáček, Adam (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi zlepšení zkušebních postupů stanovujících odolnost betonu proti působení mrazu a chemických rozmrazovacích látek. Všechny současně používané zkušební postupy jsou značně problematické z hlediska jejich opakovatelnosti a reprodukovatelnosti. Na zkoušku má vliv celá řada činitelů. Jedná se o způsob uložení vzorků před zkouškou, úpravu zkušebního povrchu, velký vliv na zkoušku má hranový efekt. Zkoušku také ovlivňují složky, které se využijí při přípravě zkušebního roztoku. Během zkoušky dochází v mrazící komoře ke kondenzaci vody, která mění koncentraci a hladinu zkušebního roztoku. Součástí práce je také zpracování metodiky pro zpřesnění zkoušek trvanlivosti.
Verification of the Applicability of Mixed Cement Types for the Production of Concrete Pavements
Klobása, Jan ; Hela, Rudolf
Concrete is the most widely used building material today. Due to the increase in the utility value of buildings, more and more emphasis is placed on the durability of buildings, which especially applies to concrete products exposed to frost and chemical deicing agents. Cement concrete pavements have the ability to transmit the effects of traffic and withstand adverse weather conditions. Concrete pavements can withstand high traffic loads without permanent deformations and have a long service life. However, it must be said that in the case of damage to the CB pavements, repairs require longer closures due to more demanding production and laying technology. The expected lifespan of a concrete road type is at least 30 years with basic and minimal maintenance, while the life cycle of tarmac roads is much shorter. Currently, great importance is placed on reducing emissions arising from industrial production, especially cement production, where it is stated that the production of 1 ton of cement produces approximately 0.6 tons of CO2. Reducing emissions is possible thanks to secondary raw materials that are produced in large volumes in the Czech Republic, for which a suitable use is being sought.
Vývoj betonů s vysokým obsahem popílku a ověření jeho trvanlivosti v různých prostředích
Ambruz, Pavel ; Voves, Jiří (oponent) ; Hela, Rudolf (vedoucí práce)
Tato diplomová práce obsahuje dvě hlavní části, teoretickou a experimentální. Teoretická část se zabývá sumarizací poznatků o betonech obsahujících vysoký podíl popílku. Mimo jiné jsou zmíněny postupy výroby popílku, charakteristické vlastnosti a odolnosti agresivním prostředím betonů s vysokým obsahem popílku. Teoretická část je zakončena vhodným příkladem použití v praxi. V praktické části jsou testovány vlastnosti devíti různých receptur obsahujících 40%, 50% a 60% hmotnostní náhradu cementu popílkem, které jsou srovnávány s referenčními recepturami bez příměsi popílku. Mezi hlavní sledované vlastnosti patřily dlouhodobé pevnosti v tlaku, odolnosti agresivním prostředím, vliv popílku na konzistenci, hydratační teploty, nasákavosti a objemové stálosti.
Posouzení fyzikálně-mechanických vlastností a trvanlivosti pojivových koncepcí na bázi účelového vzniku ettringitu
Pupíková, Petra ; Štenko, Miroslav (oponent) ; Žižková, Nikol (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studiem pojivových koncepcí na bázi účelového vzniku ettringitu, posouzením fyzikálně-mechanických vlastností a trvanlivosti. V teoretické části je zmínka o ettringitu a jeho funkci ve stavebních materiálech, dále jsou zde popsány pojivové koncepce účelového vzniku ettringitu a samonivelační stěrky, pro které je řízená tvorba ettringitu typická. V praktické části jsou provedeny rozbory vstupních surovin a složení jednotlivých směsí včetně typů korozních prostředí pro posouzení trvanlivosti. Dále jsou ověřeny vlastnosti navržených směsí a vyhodnocena vhodnost použití s ohledem na výsledné vlastnosti.
Možnosti hodnocení trvanlivosti povrchové vrstvy betonu stavebních konstrukcí
Blažek, Michal ; Žalud, Oldřich (oponent) ; Vymazal, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o možnostech hodnocení trvanlivosti povrchové vrstvy betonu stavebních konstrukcí. Trvanlivost povrchové vrstvy betonu zpravidla rozhoduje o trvanlivosti konstrukce jako celku. Aby mohla být vyjádřena trvanlivost konstrukce, musí být jasně definováno, v jakém prostředí bude konstrukce umístěna a jakým vlivům musí odolávat. Pro stanovení odolnosti konstrukce proti jednotlivým vlivům existuje celá řada normových předpisů. V teoretické části této práce je vypracován přehled těch nejznámějších a nejpoužívanějších předpisů. V poslední době se objevují snahy odhadovat trvanlivost povrchové vrstvy betonu na základě zkoušek stanovujících propustnost betonu. Dále je tedy zpracován přehled těchto metod stanovujících propustnost a v experimentální části této práce, jsou výsledky metod porovnány. Pórová struktura a propustnost betonu jsou klíčové parametry pro trvanlivost betonové konstrukce. Tyto parametry zároveň ovlivňují i konstrukční vlastnosti betonu, a proto se v této práci pojednává i o vztahu pórové struktury a pevnosti betonu v tlaku.
Náklady životního cyklu budovy pro bydlení
Biolek, Vojtěch ; Marková, Leonora (oponent) ; Nový, Martin (vedoucí práce)
Cílem této práce je seznámení s daným tématem „Náklady životního cyklu budovy pro bydlení“ a na konkrétním příkladu porovnat skutečné náklady s modelovými, vzniklými v provozní fázi životního cyklu budovy, pomocí ukazatele BLCC. V práci jsou také řešeny možné náhrady alternativních materiálů u vybraných funkčních dílů, které mohou kladně či záporně ovlivnit další náklady životního cyklu. Tato řešení může investor použít k investicím v dalších etapách životního cyklu budovy.
Testování komponent podvozků vozidel
Šidla, František ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou spojenou s testováním komponent podvozků automobilů při vývoji. Automobilová doprava je nejčastějším druhem osobní přepravy na dlouhé vzdálenosti. Proto se vozidla neustále vyvíjí, aby mohla poskytovat co nejlepší vlastnosti. Na vozidla jsou kladeny stále vyšší nároky od spotřebitelů, ale i v důsledku zavádění moderních technologií. Nové technologie a koncepty se při vývoji vozidel musí důkladně otestovat, aby se mohly řádně zabudovat do stávajících modelů. Zkušební zařízení pro zjišťování vlastností podvozku jsou zde obecně popsána pomocí konkrétních ukázek jednotlivých strojů. Následně práce objasňuje zkoušení životnosti jednotlivých dílů podvozku. Poslední část je věnována koncepčnímu návrhu zjednodušeného hydraulického zařízení na zkoušení vinutých pružin. Z vypočítaných charakteristik je z příslušných katalogů zvolen hydraulický aktuátor a čerpadlo. Závěrem je shrnuta důležitost testování automobilů při vývoji, vylíčeny jednotlivé druhy zkoušení a naznačena připravenost zkušebních stavů pro budoucnost.
Studium vlastností ohýbaných FRP výztuží
Lipoldová, Marie ; Prokeš,, Jan (oponent) ; Bodnárová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studiem ohýbaných FRP výztuží. Popisuje způsoby výroby ohýbaných FRP výztuží, příklady jejich aplikace v konstrukcích. Práce dále zmiňuje vlivy agresivních prostředí na trvanlivost FRP. Je provedena rešerše možností testování vlastností ohýbaných FRP výztuží. Následně je navržen a proveden experiment pro sledování změn vlastností přímých a ohýbaných FRP výztuží při uložení v alkalickém prostředí a ve vodě při teplotě 20 °C a 40 °C. V závěru je provedeno vyhodnocení změn mechanických vlastností a pozorování výztuží pod optickým a elektronovým mikroskopem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 217 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.