Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh topologie kompozitního piezokeramického snímače
Dostal, Vojtěch ; Ševeček, Oldřich (oponent) ; Majer, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a numerickým modelováním piezokeramického snímače, který je umístěn na kolejnici z důvodu generování elektrické energie pro bezdrátové senzory monitorující železniční dopravu a stav kolejí. Práce se dá rozdělit do tří oblastí. První část se věnuje teoretickým základům piezoelektrické přeměny a následně jsou uvedeny příklady použití piezoelektrického generátoru v železniční oblasti. Ve druhé části je provedena parametrická analýza na numerickém modelu pro zjištění vhodného umístění piezoelektrického generátoru na kolejnici, k tomu byl použit homogenizovaný model MFC snímače. Výsledky z numerického modelu byly následně porovnány s provedeným experimentem. Třetí část se již věnuje návrhu vlastního piezokeramického snímače, který je aplikován na vybrané vhodné místo na kolejnici. Výsledky z provedeného numerického výpočtu ukazují vhodnost použití tohoto snímače pro monitorování železnice.
Redukce pórů ve svarech
Němečková, Monika ; Molliková, Eva (oponent) ; Němec, Karel (vedoucí práce)
Předložená práce se zabývá redukcí pórů ve svarech na tlakových zásobnících vyráběných ve společnosti Bosch. Tlakový zásobník je využíván v dieslovém vstřikovacím systému Common Rail. Byla sestavena analýza, která se skládala z dat četnosti zmetků v průběhu roku 2016 a hodnot, kdy se měnili média v pračkách, v kterých se tlakové zásobníky čistily od mastnoty. Z následně vytvořených grafů je vidět, kdy se zmetky objevovaly nejčastěji a pomocí těchto výsledků, byl vytvořen návrh na redukci pórovitosti ve svarech.
Rekonstrukce železniční stanice Uničov
Šafář, Zdeněk ; Vacek, Josef (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem rekonstrukce železniční stanice Uničov. Cílem bylo vytvořit řešení, které bude co nejlépe vyhovovat potřebám budoucího provozu a především potřebám cestujících. Záměrem bylo řešit vše v souladu se stávající legislativou, jednoduše a účelně. Všechny nové konstrukce byly navrženy tak, aby zajistily maximální možnou míru bezpečnosti. Velký důraz byl kladen na přístupnost stanice pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. V nově navržených kolejích došlo oproti původnímu stavu ke zvýšení rychlosti, byla navržena nová nástupiště a vytvořen nový systém odvodnění.
Rodinný dům
Pelc, Jan ; Manová, Ludmila (oponent) ; Maceková, Věra (vedoucí práce)
Téma bakalářské práce je rodinný dům. Dům je navržen ze stěnového systému POROTHERM, má dvě nadzemní a jedno podzemní podlaží. Střecha objektu je navržena sedlová. Dům je situován na pozemku svažitém k jižní straně. Konstrukce odpovídají platným normám ČSN.
Sledování kvality geometrických parametrů koleje v úsecích s podpražcovými podložkami
Grygar, Zdeněk ; Trejtnar, Radek (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Práce je věnována hodnocení geometrických parametrů koleje v úseku s podpražcovými podložkami a možnosti porovnání výsledků nivelace a měřícího vozu. V práci byly shrnuty výsledky měření nivelace na obou zkušebních úsecích Havlíčkův Brod – Okrouhlice, žst. Planá nad Lužnicí a jejich vyhodnocení.
Optimalizace přeseřízení svařovacích linek
Hanauer, Tomáš ; Mrňa, Libor (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Projekt vypracovaný v rámci bakalářského studia oboru 2303R002 se zabývá problematikou laserového svařování railů na sériových svařovacích linkách se zaměřením na snížení celkových nákladů na výrobu jednoho kusu. Předkládá návrh na optimalizaci a koordinaci činnosti všech pracovníků podílejících se na tomto procesu. Tato práce je vypracována ve spolupráci s firmou Bosch Diesel s. r. o. v Jihlavě.
Úprava procesu výroby tlakových zásobníků
Petruška, Jakub ; Kolář, Ladislav (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na úpravu procesu vrtání vysokotlakého radiálního vývodu z tlakového zásobníku systému Common Rail. Úvodní část se zaobírá teoretickým rozborem systému z hlediska historického a technologického. Následuje podrobně rozebraný návrh validací pro zadaný problém, na který navazuje jeho řešení v praxi. Práci uzavírá zhodnocení z ekonomického hlediska.
Standardizovaný postup přeseřízení stroje při změně obráběného typu
Nedoma, Tomáš ; Tuna, Jaroslav (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá standardizovaným postupem přeseřízení stroje při změně obráběného typu railu ve společnosti Bosch Diesel s. r. o. Jihlava. Jsou v ní popsány postupy externího přeseřízení přípravků, upínajících obrobky v obráběcích centrech a celkový postup přeseřízení obráběcího stroje. Vytvořené standardizované postupy jsou přiloženy v návodkách, které užívají pracovníci společnosti při přeseřízení stroje. Tyto „manuály“ minimalizují výskyt chybných kroků při přeseřízení a předcházejí jejich záměnám. Chyby vzniklé špatným postupem pracovníků, vedou k prodloužení doby, potřebné k přeseřízení stroje při změně obráběného typu, až o stovky minut měsíčně. Společnost Bosch Diesel s. r. o. přijala tyto návodky za své a díky nim ušetří několik desítek tisíc euro ročně.
Vyhodnocení vlivu podpražcových podložek ve zkušebním úsekuv žst. Planá nad Lužnicí
Švanda, Tomáš ; Langer, Vojtěch (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Podpražcové podložky jsou pružné desky umístěné na spodní ploše pražce. Cílem těchto prvků je mimo jiné zpomalit rozpad geometrických parametrů koleje a snížit tak potřebu zásahu do koleje, tedy náklady na údržbu. V současné době jsou podpražcové podložky osazeny ve třech zkušebních úsecích v síti SŽDC. Vliv podpražcových podložek je průběžně sledován. Ve zkušebních úsecích je přesnou nivelací sledována výšková poloha kolejnic. Bakalářská práce je věnována zkušebnímu úseku v žst. Planá nad Lužnicí. V rámci práce bylo provedeno měření nivelace v roce 2015, naměřená data byla vyhodnocena a porovnána s předchozími měřeními. Do vyhodnocení vlivu podpražcových podložek byly dle dispozice zapracována také data z měření měřícím vozem.
Výpočtová analýza zbytkových napětí u autofretovaných vysokotlakých zásobníků paliva
Blaha, Jakub ; Petruška, Jindřich (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na numerickou simulaci autofretáže vysokotlakého zásobníku paliva – railu v systému Common Rail. Nejprve je popsán Chabocheho model, který je později použit pro simulaci autofretáže. Jsou popsány různé přístupy, které můžou být použity pro získání vhodného materiálového modelu. Poté je sledován vliv těchto různých přístupů na napjatost railu během procesu autofretáže. Vhodnost Chabocheho modelu pro simulace autofretáže a opakované autofretáže je posouzena srovnáním s komplexnějším Jiangovým modelem. Nakonec je sledován vliv autofretážního tlaku na různé vlastnosti, především na zbytková napětí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.