Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Problematika smluv uzavíraných mimo obchodní prostory podnikatele
Machařová, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou smluv uzavíraných mimo obchodní prostory podnikatele se zaměřením na předváděcí akce. Popisuje právní úpravu týkající se daného tématu v novém občanském zákoníku a zákonu o ochraně spotřebitele. Uvádí příklady užití nekalých obchodních praktik. Zkoumá ceny a kvalitu nabízených výrobků. Hodnotí změny právní úpravy z hlediska jejich efektivity při ochraně spotřebitele. Zkoumá kontrolní a sankční činnost České obchodní inspekce v oblasti předváděcích akcí.
Nekalé obchodné praktiky pri poskytovaní spotrebiteľských úverov
Čelináková, Alexandra
Bakalářská práce se věnuje problematice nekalých obchodních praktik při poskytování spotřebitelských úvěrů. V práci identifikuji právní úpravu nekalých obchodních praktik v českém právním řádu a také právní úpravu nepřiměřených podmínek ve spotřebitelských smlouvách. V analytické části uskutečním rozbor skutečných případů nekalých praktik při poskytování spotřebitelských úvěrů. Na základě teoretických poznatků budou vydány doporučení, jak nekalé praktiky eliminovat a jak se s nimi vyrovnat.
Právní aspekty timesharingu v cestovním ruchu
Kozová, Martina
Bakalářská práce se zabývá dopadem klamavých obchodních praktik timesharingových společností na spotřebitele. V teoretické části je popsána problematika ochrany spotřebitele, nekalé obchodní praktiky, timesharing z pohledu cestovního ruchu a jeho právní úprava jak na české, tak evropské úrovni. Praktická část se zabývá náležitostmi timesharingových smluv a konkrétními příklady nekalého jednání těchto společností. Dále jsou zde rozebrány reálné případy oklamaných spotřebitelů. V závěru jsou uvedeny doporučení pro spotřebitele, jak postupovat při sjednávání timesharingového pobytu.
Analýza vlivů na reklamu na trhu s doplňky stravy
Jandáková, Pavla ; Dvořák, Václav (oponent) ; Kopřiva, Jan (vedoucí práce)
Tématem předkládané diplomové práce je analýza legislativních vlivů na reklamu. Kromě obecné úpravy reklamy je práce zaměřena především na regulaci reklamy doplňků stravy. Na konkrétních příkladech jsou uvedeny rozbory možných nedostatků. Tato práce řeší také postup tvorby reklamy a její legislativní kontroly na marketingovém oddělení společnosti VALOSUN a.s.
Nekalé obchodní praktiky uplatňované vůčí spotřebitelům se zaměřením na děti
Chodorová, Eliška ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Josková, Lucie (oponent)
Nekalé obchodní praktiky uplatňované vůči spotřebitelům se zaměřením na děti Abstrakt Diplomová práce se zabývá nekalými obchodními praktikami uplatňovanými vůči spotřebitelům se zaměřením na děti. Cílem této práce je přiblížit právní úpravu ochrany dětí, jako zvláště zranitelné skupiny spotřebitelů, před nekalými obchodními praktikami a zanalyzovat, zda se dětem, jako zvláště zranitelné skupině spotřebitelů, dostává účinné ochrany před nekalými obchodními praktikami, a to zejména na národní úrovni. Jako hlavní metoda při zpracovávání diplomové práce byla zvolena rešerše odborné právní literatury, právních předpisů a judikatury českých i zahraničních soudů. Na základě nabytých informací s použitím výkladových metod, a to zejména jazykových, logických a systematických, došlo k následnému zobecnění hlavních i dílčích závěrů. Diplomová práce je rozdělena na úvod, závěr a pět hlavních kapitol, které jsou dále členěny na podkapitoly. V první kapitole jsou vymezeny základní pojmy se zaměřením na děti jako skupinu zvlášť zranitelných spotřebitelů. Druhá kapitola je věnována obecnému vymezí nekalé obchodní praktiky popsáním tzv. třístupňového testu nekalosti. Třetí kapitola je zaměřena na agresivní obchodní praktiku nabádání dětí ke koupi. Její stěžejní část je věnována rozboru konkrétních soudních rozhodnutí,...
Nekalé obchodní praktiky při distančním sjednávání spotřebitelských smluv
Řezníčková, Nikola
Tato bakalářská práce se zabývá nekalými obchodními praktikami, které podnikatelé používají vůči spotřebitelům při sjednávání spotřebitelských smluv komunikačními prostředky na dálku. Rešeršní část je věnována především právní úpravě této problematiky a organizacím hájícím spotřebitelova práva. Analytická část je věnována konkrétním příkladům z praxe, na základě kterých je vytvořeno závěrečné doporučení k minimalizaci nežádoucích ekonomických dopadů na spotřebitele a rizik spojených s uzavíráním smluv distančním způsobem.
Komunitární právo proti nekalé soutěži
Nathanielová, Nicole ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Černá, Stanislava (oponent)
Resumé Komunitární právo proti nekalé soutěži Účelem mé diplomové práce byla analýza evropské právní úpravy nekalé soutěže, její aplikace Soudním dvorem Evropské unie a implementace v českém právu. Tato práce sestává ze šesti kapitol, přičemž první kapitola je věnována obecnému výkladu a definici nekalé soutěže včetně jejích subjektů. Druhá kapitola se zabývá pozadím a vývojem harmonizačního procesu práva nekalé soutěže na evropské úrovni a shrnuje současně platné a aplikovatelné směrnice. Zabývá se také krátkým pojednáním o příslušné české úpravě, do které byly implementovány tyto evropské směrnice. Obsahem třetí kapitoly je pojem klamavé reklamy dle úpravy ve směrnici 2006/114/ES. První část této kapitoly se zabývá definicí klamavé reklamy, druhá část popisuje přístup Soudního dvora Evropské unie v jeho rozhodovací praxi. Třetí část se zabývá českou právní úpravou klamavé reklamy, přičemž lze uzavřít, že česká úprava je dostačující vzhledem k požadovanému evropskému standardu bez nutnosti další implementace. Čtvrtá kapitola se zabývá srovnávací reklamou a je rozdělená do tří hlavních částí. První část obsahuje shrnutí podmínek přípustnosti srovnávací reklamy. Druhá část se věnuje rozhodnutí Soudního dvora Evropské unie v souvislosti se srovnávací reklamou. Třetí část obsahuje implementaci srovnávací...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.