Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Experimentální softwarový VST syntetizér na principu granulární syntézy, jehož parametry lze řídit mj. i různými vlastnostmi světelného spektra
Kuchař, Vojtěch ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje vývoji VST a standalone plug-inu na bázi granulárního sampleru, jehož parametry (délka grainu, jeho AD obálka a míra překrytí) mohou být ovládány pomocí hodnot průměrného odstínu, sytosti a světlosti pixelů snímaných webkamerou. Jednotlivé parametry mohou být řízeny také pomocí ovládacích prvků na panelu nástroje. Plug-in může fungovat také jako jednoduchý sampler.
Aplikace pro demonstrování principů hybridních syntéz zvuku
Prokop, Šimon ; Indrák, Michal (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá popisem a použitím hlavních principů generátorů zvukových signálů obsažených v hybridních syntezátorech. Jednotlivé metody a dílčí způsoby generování zvukových signálů byly nejprve nastudovány a na základě teorie byly vytvořeny skripty v programu Matlab, které principiální funkce jednotlivých generátorů demonstrovaly. Na základě logiky těchto skriptů byl vytvořen polyfonní hybridní syntezátor ve formátu VST3 v jazyce C++ v prostředí JUCE. Syntezátor umožňuje uživateli volit mezi základními způsoby vyčítání signálů Wavecycle a Wavetable, filtraci zvukového signálu nebo převzorkování celkového signálového procesu.
Experimentální zvukový efekt založený na dynamické filtraci signálu
Leitgeb, David ; Miklánek, Štěpán (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je realizace experimentálního zvukového efektu založeného na dynamické filtraci signálu. Byly provedeny dvě implementace efektu, jedna v prostředí Matlab s použitím jeho rozšíření Audio Toolbox a druhá v programovacím jazyce C++ s použitím aplikačního frameworku JUCE. Mezi hlavní typy zpracování signálu, které se v navrženém efektu vyskytují patří kmitočtová filtrace, zpoždění signálu a řízení parametrů efektu pomocí nízkofrekvenčních oscilátorů. První verze efektu slouží převážně jako prototyp ověřující správnou funkčnost navržených algoritmů. Výsledkem druhé realizace je plnohodnotný plug-in modul použitelný např. při hudební produkci. Obě verze efektu jsou také dostupné ve formátu VST, který je možné využít v různých hostitelských aplikacích. Text práce je rozdělen do tří hlavních částí: teoretického úvodu, implementace efektu a testování jeho funkčnosti. Teoretický úvod se věnuje popisu problematiky několika oblastí zpracování zvukového signálu, které jsou klíčové pro správnou implementaci jednotlivých částí efektu. Ta je popsána v následující části textu, v případě realizace v prostředí Matlab převážně formou výpisů ze zdrojového kódu, C++ verze pak z velké části slovním popisem. Poslední část práce je zaměřena na demonstraci funkčnosti obou verzí efektu. Zde jsou uvedeny grafické ukázky různých způsobů použití efektu. Zvukové soubory těchto ukázek jsou k dispozici v elektronické příloze práce.
VST plugin pro granulární syntézu s experimentálními formami nastavení vstupu i výstupu
Kalinič, Jan ; Dlouhý, Dan (oponent) ; Indrák, Michal (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o vývoji zásuvného modulu, který je schopen realizovat granulární syntézu za pomoci experimentálních způsobů nastavování hodnot parametrů. Grafické návrhy a plány byly vytvořeny v editoru vektorové grafiky Inkscape. Samostatný zásuvný modul byl naprogramován v jazyce C++ s využitím frameworku JUCE a technologie VST3. Pomocí tohoto modulu lze granulární syntézu provádět nad předem určeným vzorkem, ale i nad tokem zvukového kanálu digitální audio stanice. Součástí modulu jsou i bloky s ostatními druhy zvukové syntézy, které lze taktéž modifikovat experimentálními způsoby. Plug-in je díky svým vlastnostem možné v praxi aplikovat jako efekt nad jedním zvukovým kanálem v mixovací části audio stanice.
Realizace zvukového efektu Waveshaper
Leitgeb, David ; Miklánek, Štěpán (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je realizace nelineárního zvukového efektu typu waveshaper. Ten se skládá z těchto základních bloků: uživatelem editovatelná převodní charakteristika, různé typy kmitočtové filtrace a několik stupňů převzorkování. Prototyp tohoto efektu byl nejprve realizován pomocí softwaru Matlab v kombinaci s jeho rozšířením Audio Toolbox. Z důvodu určitých omezení tohoto prototypu způsobených použitým prostředím byl následně celý efekt od základu přepsán do jazyka C++. Pro tuto implementaci byl využit framework JUCE, který je převážně používaný pro tvorbu aplikací určených ke zpracování zvukového signálu. Přechod na toto prostředí umožnil především editaci převodní charakteristiky v reálném čase a převedení efektu do formátu VST3. Kromě stručného představení použitých typů systémů, motivace pro převzorkování a popisu implementace obou prototypů jsou v práci obsaženy i grafické ukázky demonstrující jejich správnou funkčnost. Zvukové soubory související s těmito ukázkami jsou součástí elektronické přílohy.
Syntéza hudebního signálu pomocí přímého generování vyšších harmonických složek
Ježek, Štěpán ; Mekyska, Jiří (oponent) ; Přikryl, Lubor (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje problematice syntézy hudebního signálu, konkrétně tzv. aditivní (součtové) metodě. Hlavním cílem je implementace softwarového hudebního nástroje ve formátu zásuvného modulu VST3 v C++ aplikačním frameworku JUCE. Výsledný program umožňuje editaci harmonických složek modulového kmitočtového spektra a vytvoření časové závislosti složek pomocí tzv. morphingu mezi více, uživatelem nastavenými, stavy spektra. Úvod práce shrnuje obecně nejrozšířenější metody syntézy zvuku a porovnává je s metodou součtové syntézy. Následně je pojednáno o možných přístupech k implementaci tohoto typu syntézy, jejich přednostech, případně nedostatcích. Další sekce se zabývají technologiemi využitými k realizaci zásuvného modulu VST3 a rozborem hlavních částí tvořících výsledný program. Tento rozbor se zaměřuje především na část určenou pro zpracování signálu, uveden je ale také stručný popis jednotek tvořících grafické rozhraní.
Vytváření zvuků z obrazových dat
Zavřel, Petr ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvářením zvuků z obrazových dat. Před řešením převodu je zařazena úvaha o souvztažnosti mezi daty obrazovými a zvukovými. Jsou zde rozebírány barevné modely obrazu, ze kterých se extrahují obrazová data vhodná pro převod na zvuk. Následně jsou představeny metody pro vytváření zvuku a změnu jeho základních parametrů. Pro vhodnou reprezentaci zvuku jsou zde vysvětleny základy hudební nauky a metody zvukových syntéz. První část práce nabízí dvě plnohodnotná řešení pomocí samostatných aplikací vytvořených v prostředí MATLAB, kde základním principem je rozdělení obrazu na řádky a~využití granulární syntézy. Ve druhé části práce je popsáno řešení třetí aplikace vytvořené v jazyce C++, kde je kladen důraz na dodržování zásad hudební kompozice.
Softwarový zvukoměr
Menšík, Václav ; Sysel, Petr (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá zařízeními na měření hluku, návrhem a realizací softwarového zvukoměru. Jsou v ní popsány vybrané akustické veličiny a podmínky kladené na zvukoměry standardem IEC 61672. Cílem této práce je implementace programu SoundMeter, jeho uživatelského rozhraní a funkcí pro zpracování signálu.
Aplikace pro měření impulsových odezev prostorů
Vrbík, Matouš ; Balík, Miroslav (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zkoumá problematiku měření impulsní odezvy prostoru. Jsou zde rozebírány signály vhodné k jejímu měření, důraz je kladen na signály s přelaďovaným kmitočtem (sweep) a MLS signály. Představeny jsou metody, pomocí kterých lze impulsní odezvu danými signály měřit. Dalším parametrem charakterizujícím akustické prostory je doba dozvuku. Jsou zde popsány teoretické i praktické metody určování tohoto parametru. První část práce nabízí řešení v prostředí MATLAB. Byly vytvořeny funkce pro generování měřicích signálů a pro následné zpracování naměřených dat. V druhé části práce jsou vybrané metody implementovány v jazyce C++ a byl vytvořen samostatný program využívající technologii ASIO.
Granular Synthesis in Music Production
Pečinka, Pavel ; Glembek, Ondřej (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
The focus of this thesis is on designing and creating a granular synthesis application for music production. The application is implemented as a VST3 plugin with the use of JUCE framework and C++ programming language and is capable of interfacing with Digital Audio Workstations, or DAWs for short, which are programs that serve as a central point for music producers, where they can create new sounds, mix songs and create audio recordings among many other things. The plugin is designed as a sampler, able to load a sample file containing audio data and use this data for further processing and playback. Evaluation of user tests indicates, that the application can be successfully used for music production as a granular synthesis instrument.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.