Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Učitelé a optimismus
Řehulka, Evžen
Studie se zabývá osobností učitele, zejména ve vztahu ke zvládání zátěží. Mezi tzv. nárazníkovými faktory (buffery) je také studován optimismus, buď jako výraz vlastností osobnosti nebo jako životní zaměření v kontinuu optimismus pesimismus. Je použita teorie naučeného optimismu (learned optimism) M. Seligmana a jeho dotazníku při studiu učitelů, kdy se ukázalo, že ve výkladovém rámci optimismu neukazují učitelé obecně žádné mimořádné hodnoty.
Struktura osobnosti učitelek: srovnávání se ženami jiných profesí
Hřebíčková, Martina ; Řehulková, Oliva
V příspěvku jsou srovnávány osobnostní vlastnosti žen čtyř různých profesí (učitelek, badatelek, hereček a podnikatelek). Struktura vlasností osobnosti byla zjišťována pomocí NEO pětifaktorového osobnostního inventáře obsahujícího pět relativně nezávislých dimenzí osobnosti (Neuroticismus, Extraverzi, Otevřenost vůči zkušenosti, Přívětivost, Svědomitost). Přepokládali jsme, že míra jednotlivých vlastností osobnosti se bude u žen těchto profesí odlišovat. Bylo zjištěno, že podnikatelky skórují statisticky výzmaně níže na škále zjišťující Neuroticismus a výše na škále zjišťující Extraverzi. Učitelky se posuzují jako extravertovanější ve srovnání s badatelkami. Na škále zjišťující otevřenost vůči zkušenostem učitelky dosahují statisticky významně nižšího skóru ve srovnání s herečkami a badatelkami. Mezi zkoumanými ženami nebyly zjištěny statisticky významné rozdíly v míře Přívětivosti. Učitelky se posuzují statisticky významně častěji jako méně svědomité ve srovnání s podikatelkami.
Metody měření hodnotových orientací
Brichcín, Petr
Článek se věnuje problematice hodnotových orientací. V úvodu autor poskytuje stručný přehled řešení tématu hodnot a hodnotových orientací. Další část textu je zaměřena na různé typologie hodnotových orientací, které jsou teoretickým zázemím pro konkrétní metody. Závěr příspěvku je věnován konkrétním diagnostickým metodám hodnotových orientací -Testu hierarchie hodnot (M. Rokeach) a Testu hodnot (Allport, Vernon, Lindzey).
Lícová strana vyhoření
Šolcová, Iva ; Kebza, V.
Hledání pozitivních pólů různých psychologických pojmů a konstruktů, jež souvisí a tzv. pozitivní psychologií, se nevyhnulo ani vyhoření. Stať představuje nový pojem v problematice vyhoření - zapálenost(engagement)tak, jak je souběžně rozpracován oběma hlavními týmy zaměřenými na problematiku vyhoření - americkým(Ch.Maslachová a M.P.Leiter) a evropským(W.Schaufelli, D.Enzmann, A.Bakker).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.