Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Selfmanagement učitele
Řehulka, Evžen
Studie se zabývá aplikací problematiky selfmanagementu, který je rozvíjen především v ekonimickém prostředí, na učitelskou profesi. Selfmanagement chápaný jako sebeřízení, event. sebevýchova, může být zajímavým a originálním východiskem pro studium učitelství. V rámci těchto myšlenek je proveden orientační výzkum učitelek základních škol, kde se ukázalo, že učitelky jsou schopny užitečně využívat hlavních idejí selfmanagementu a uvědomují si cíle v sebevzdělávání i v sebevýchově, a rovněž diference mezi stanovenými cíly a reálnými dovednostmi v této oblasti, přičemž největší úkoly v selfmanagementu nacházejí v oblasti rozvoje osobnosti.
Struktura kvality života ve vztahu k pracovní zátěži učitelů
Řehulková, Oliva ; Řehulka, Evžen
Studie představuje přípravný teoretický projekt pro zkoumání kvality života a učitelského stresu, které může přinést nové výsledky než zkoumání zdraví a učitelského stresu Postulujeme koncepci struktury kvality života a jednoduchý předvýzkum umožňuje postavit hypotézy a zvážit všechny okolnosti, které je nutno akceptovat při objasňování kvality života a učitelského stresu.
Škola a zdraví pro 21. století
Řehulka, Evžen
Předkládaná publikace shrnuje příspěvky, které vznikly v rámci řešení výzkumného záměru Pedagogické fakulty Masyrykovy univerzity ŠKOLA A ZDRAVÍ PRO 21. STOLETÍ. Jde o projekt, jenž je inspirován idejemi, které určují nové paradigma ve školství a zdravotnictví jak u nás, tak ve světě. Tyto nové myšlenky jsou dány především dokumenty Světové zdravotnické organizace (SZO/WHO), které byly přijaty a rozpracovány našimi vládními, společenskými i vědeckými orgány a organizacemi a novými rámcovými vzdělávacími programy, které představují zásadní změny v našem školství. Podrobněji se teoretickými východisky zabýváme na následujících stránkách, kde popisujeme projekt ŠKOLA A ZDRAVÍ PRO 21. STOLETÍ.
Model zdravé osobnosti a jeho aplikace v pedeutologii
Řehulka, Evžen
Studie se zabývá otázkami tvoření modelu zdravé ososbnosti, která představuje bazální východisko pro další individuální rozvoj člověka. Teoreticky tento model vychází z ideí psychologie zdraví a je vymezen uvědomnělou individuální odpovědností, celoživotní aktivitou, vůlí k získávání poznatků, cílevědomým zařazením do sociálních vztahů, poučeným vztahem k materiálnímu prostředí, vědomým vztahem k vlastní tradici a kulturnímu dědictví a snahou o prožitek štěstí a radosti. Teoreticky i výzkumně ověřujeme tuto koncepci na učitelích, kde otázky zdravé osobnosti považujeme za mimořádně důležité.
Kategorie kvality života v psychologii zdraví
Řehulka, Evžen ; Řehulková, Oliva
Studie se zabývá místem kvality života především c sou´časném psychologickém výzkumu, zejména v oblatsi psychologie zdraví. Je srovnáván vývoj kategorie zdraví a kvality života a používání těchto termínů v teorii a výzkumu. Domnívíme se, že v současném stavu psychologického zkoumání se stává výhodnějším pojem "kvalita života", který lépe vystihuje některé noví poznatky psychologie, vývoje člověka a a společnosti.
Škola a zdraví 21
Řehulka, Evžen
V tomto sborníku jsou prezentovány výsledky, které vznikly v prvním roce práce na výzkumném záměru Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity Škola a zdraví pro 21. století a které většinou odezněly na stejnojmenné konferenci , jež se konala na Pedagogické fakultě MU v Brně ve dnech 15. - 16. září 2005.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.