Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Původ doktrinálních rozporů Církve římskokatolické a Náboženské společnosti Svědkové Jehovovi
Zoulová, Tereza ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Ivan, Michal (oponent)
Cílem této práce je popsat rozpory křesťanských konfesí, nikoliv dogmaticky věroučné, ale obecně doktrinální, z hlediska toho, jak vznikají a jaký mají dopad na myšlení uvnitř příslušných skupin. K tomuto porovnání byly vybrány dvě církve, církev katolická a Náboženská společnost Svědkové Jehovovi, jako zástupci konfesí s rozdíly nejvýraznějšími. Prvotním východiskem je historie obou církví, která poukazuje na kulturní a dějinné podmínky, za nichž obě církve vznikaly. Dále práce na dvou případech rozporů, pojetí Svaté trojice a přístup k apoštolské posloupnosti, rozebírá základní argumentační postupy, které obě církve uplatňují. Z této části vyplývá, že na této rovině je mezi oběma společenstvími rozdíl jen minimální, postupy oběma uplatňované se shodují. Na argumentaci navazuje část interpretační, jež se zaobírá hledáním příčin rozporů v různosti výkladů Bible, která z předchozích argumentačních rozborů vyšla jako společná autorita obou společenství. Nakonec práce přistupuje k popisu toho, jak se rozdíly vzniklé v důsledku různých interpretací podílejí na každodenním životě a organizaci církve. Na každou z těchto dvou odlišných interpretací je navázán odlišný diskurs, a tedy i mocenské praktiky. Některé z interpretací se stávají nezbytnými podmínkami pro vstup do diskursu, jiné mají podstatný vliv...
Fotografie a nová média - změny v obrazové narativitě.
Zoulová, Tereza ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Slanec, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá změnami, které do fotografie přinesla nová média. Ve stručnosti přináší náhled do historie od prvních pokusů na tomto poli až k objevu a vývoji digitálního fotoaparátu. Dále se zabývá prezentací fotografie v době nových médií. Zejména věnuje pozornost internetu, který výrazně přispěl k masovému šíření snímků jak profesionálních fotografů, tak i těch amatérských. Poukazuje na to, že dostupnost digitálních fotoaparátů a internetu jsou hlavní příčinou změn jak v pořizování, tak prezentaci. Rozebírá jednotlivé způsoby online prezentace, od starších jakými jsou osobní webové stránky či blogy, až po nejnovější - sociální sítě. Právě na sociální sítě je kladem důraz, neboť díky nim šíření fotografií zaznamenalo velký nárůst a největší odklon od prezentace profesionální, jakou jsou galerie. Poslední část práce se zabývá příklady z novinářské praxe. Týdeník Respekt slouží jako ukázka média, které z nejvíce strohé podoby, tedy černobílých novin, prošlo vývojem k barevnému magazínu i webovým stránkám. Je tedy na něm možno porovnávat změny způsobené jak přechodem z jedné technologie na druhou, tak i souběžnou prezentací na webu. Druhým příkladem je fotografická agentura Magnum Photos. Zde jsou rozebírány změny způsobené přechodem agentury z klasického papírového archivu na digitální, který...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.