Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
"Staň se detektivem" - Školní projekt zaměřený na forenzní analýzu
Uherčíková, Gabriela ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Zákostelná, Barbora (oponent)
UHERČÍKOVÁ, G. : "Staň se detektivem" (Školní projekt zaměřený na forenzní analýzu). Diplomová práce. Praha, Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, KUDCH, 2013. Diplomová práce se zabývá zpracováním návrhu projektu pro žáky středních škol na téma "Staň se detektivem". Jedná se o komplexní projekt, který je orientován nejen na poznatky z biologie a chemie, ale i na forenzní analýzu. V teoretické části je vypracována obecná tvorba projektu, forenzní analýza, daktyloskopie, DNA a kvalitativní analýza. Teorie žákům i učitelům pomůže pochopit danou problematiku. V praktické části je zpracován celý projekt včetně pracovních listů s autorským řešením pro učitele. Pracovní listy jsou navrženy tak, aby pomohly žákům celý projekt zvládnout. Přílohou diplomové práce jsou všechny materiály, které jsou určeny pro žáky. Projekt byl testován, dne 30. 4. 2013, v laboratoři Katedry učitelství a didaktiky chemie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Projektu se zúčastnilo 13 žáků z Gymnázia Omská, Praha 10.
Možnosti a využití aktivizací v chemickém vzdělávání
Zákostelná, Barbora ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Solárová, Marie (oponent) ; Smrček, Stanislav (oponent)
Možnosti a využití aktivizací v chemickém vzdělávání Mgr. Barbora Zákostelná Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2012 V posledním desetiletí dochází ke změně vzdělávacích kurikulárních dokumentů v České republice, které jsou propojeny s dokumenty Evropské unie. Struktura národního vzdělávání vychází z tzv. Lisabonského procesu, na kterém se Česká republika aktivně podílela již od samého počátku v r. 2000. Reformu nastartoval dokument Národní program rozvoje vzdělávání v České republice (tzv. Bílá kniha), ze kterého později vznikl školský zákon (č. 561/2004 Sb.). Jednou z hlavních částí reformy je zavedení Rámcových vzdělávacích programů (RVP) do vzdělávání (od předškolního vzdělávání po vyšší střední vzdělávání). Na základě RVP vydávaných a schvalovaných MŠMT si každá škola vytváří svůj vlastní a jedinečný školní vzdělávací program (ŠVP). Právě ŠVP dává školám možnost se odlišit svým programem od ostatních škol podobného nebo stejného typu a připravit jedinečnou výuku. Výlučnosti a jedinečnosti lze dosáhnout i zapojením "moderní didaktické techniky", elektronických materiálů pro výuku a aktivizačních metod do výuky. Tento fakt se stal základem pro dotazníkové šetření, které tvoří výzkumnou část této práce. Dílčím cílem šetření bylo zjištění dostupnosti a využitelnosti technických a...
Chemie vody, vzduchu a půdy (Součást integrované výuky)
Kudrnová, Tereza ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Zákostelná, Barbora (oponent)
Shrnutí Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Hlavova 8, Praha 2 Chemie vody, vzduchu a půdy (Součást integrované výuky na ZŠ a SOŠ) Bc. Tereza Kudrnová terka.kudrnova@email.cz V této diplomové práci byl vymezen pojem integrovaná výuka. Dále byly popsány systémy integrovaného přírodovědného vyučování v Anglii, Norsku, Španělsku a Kanadě. Tyto země byly vybrány na základě dostupných zdrojů. Byly zhodnoceny výhody, nevýhody a možnosti integrovaného přírodovědného vyučování. Byla provedena analýza učebnic a dalších učebních materiálů speciálně vytvořených pro integrované vyučování přírodovědných předmětů v rámci tematických celku Půda, Voda, Vzduch. Pro integrovanou výuku tematických celků Půda, Voda, Vzduch byly navrženy prezentace v programu Microsoft PowerPoint včetně metodických poznámek pro učitele. K jednotlivým tematickým celkům byly dále navrženy pracovní listy k laboratorním pracím a jedné samostatné (domácí) práci žáků, včetně autorského řešení. Ke každému z těchto návrhů byla vytvořena ukázka přípravy učitele k příslušné vyučovací hodině (laboratorní práci). Všechny laboratorní a samostatné domácí práce byly vyzkoušeny a vyřešeny. Jedna laboratorní práce byla ověřena ve škole se žáky.
Možnosti a využití aktivizací v chemickém vzdělávání
Zákostelná, Barbora
Možnosti a využití aktivizací v chemickém vzdělávání Mgr. Barbora Zákostelná Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2012 V posledním desetiletí dochází ke změně vzdělávacích kurikulárních dokumentů v České republice, které jsou propojeny s dokumenty Evropské unie. Struktura národního vzdělávání vychází z tzv. Lisabonského procesu, na kterém se Česká republika aktivně podílela již od samého počátku v r. 2000. Reformu nastartoval dokument Národní program rozvoje vzdělávání v České republice (tzv. Bílá kniha), ze kterého později vznikl školský zákon (č. 561/2004 Sb.). Jednou z hlavních částí reformy je zavedení Rámcových vzdělávacích programů (RVP) do vzdělávání (od předškolního vzdělávání po vyšší střední vzdělávání). Na základě RVP vydávaných a schvalovaných MŠMT si každá škola vytváří svůj vlastní a jedinečný školní vzdělávací program (ŠVP). Právě ŠVP dává školám možnost se odlišit svým programem od ostatních škol podobného nebo stejného typu a připravit jedinečnou výuku. Výlučnosti a jedinečnosti lze dosáhnout i zapojením "moderní didaktické techniky", elektronických materiálů pro výuku a aktivizačních metod do výuky. Tento fakt se stal základem pro dotazníkové šetření, které tvoří výzkumnou část této práce. Dílčím cílem šetření bylo zjištění dostupnosti a využitelnosti technických a...
Tvorba elektronických studijních opor pro moderní vyučování chemie
Váňová, Petra ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Zákostelná, Barbora (oponent)
Tvorba elektronických studijních opor pro moderní vyučování Bc. Petra Váňová Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2014 Předmětem diplomové práce je vytvoření studijních opor pro distanční vzdělávání a e-learning, které mohou sloužit zároveň i jako inspirace pro vyučující prezenční formy vzdělávání. Teoretická část se zabývá jednak problematikou distančního vzdělávání a e-learningu a v neposlední řadě popisem systému pro řízení výuky Moodle. V praktické části byly na Katedře učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze v systému Moodle v rámci kurzu MC280P06 Didaktika organické chemie vytvořeny dva učební celky. Tyto učební celky se zabývají tematickými okruhy učiva o karboxylových kyselinách a o derivátech karboxylových kyselin. Mimo poznatků o těchto tématech má náplň učebních celků zprostředkovat účastníkům kurzu z řad studentů učitelství chemie náhled na to, jak mohou vypadat moderní studijní opory, které přispívají k větší efektivitě distančního vzdělávání, ale i prezenční výuky. Tyto učební celky jsou doplněny studijními texty, powerpointovou prezentací, pracovními listy s autorským řešením a návrhy chemických experimentů, jejichž cílem je aplikovat teoretické poznatky do praktické roviny, a testem, který má za úkol ověřit získané znalosti...
Didaktické vzdělávací hry pro chemii v našich i zahraničních publikacích
Reslová, Marie ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Zákostelná, Barbora (oponent)
RESLOVÁ, M.: Didaktické vzdělávací hry pro chemii v našich i zahraničních publikacích. Bakalářská práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, KUDCH, 2013. Tato práce je zaměřena na rešerši didaktických vzdělávacích her pro chemii v našich i zahraničních publikacích. Pod pojem didaktická vzdělávací hra zahrnuji jednak hry jako takové (křížovky, kvízy, karetní hry a další), které slouží pouze k opakování a upevnění probírané látky. Dále do této kategorie spadají v mém pojetí různé úlohy, umožňující studentům pochopit některé chemické zákonitosti, které si nedovedou snadno představit. Při těchto úlohách se objekty z mikrosvěta nahrazují modely z makrosvěta a studenti na základě badatelského přístupu, kdy si hrají s modely, pochopí a v některých případech i odvodí vybrané chemické zákonitosti. Didaktické vzdělávací hry patří mezi moderní aktivizační metody, ve kterých je možné pracovat i se zážitkovou pedagogikou, kdy se student na základě reflektovaného prožitku získává zážitek, tedy nějakou novou kompetenci.
Možnosti a využití aktivizací v chemickém vzdělávání
Zákostelná, Barbora
Možnosti a využití aktivizací v chemickém vzdělávání Mgr. Barbora Zákostelná Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2012 V posledním desetiletí dochází ke změně vzdělávacích kurikulárních dokumentů v České republice, které jsou propojeny s dokumenty Evropské unie. Struktura národního vzdělávání vychází z tzv. Lisabonského procesu, na kterém se Česká republika aktivně podílela již od samého počátku v r. 2000. Reformu nastartoval dokument Národní program rozvoje vzdělávání v České republice (tzv. Bílá kniha), ze kterého později vznikl školský zákon (č. 561/2004 Sb.). Jednou z hlavních částí reformy je zavedení Rámcových vzdělávacích programů (RVP) do vzdělávání (od předškolního vzdělávání po vyšší střední vzdělávání). Na základě RVP vydávaných a schvalovaných MŠMT si každá škola vytváří svůj vlastní a jedinečný školní vzdělávací program (ŠVP). Právě ŠVP dává školám možnost se odlišit svým programem od ostatních škol podobného nebo stejného typu a připravit jedinečnou výuku. Výlučnosti a jedinečnosti lze dosáhnout i zapojením "moderní didaktické techniky", elektronických materiálů pro výuku a aktivizačních metod do výuky. Tento fakt se stal základem pro dotazníkové šetření, které tvoří výzkumnou část této práce. Dílčím cílem šetření bylo zjištění dostupnosti a využitelnosti technických a...
"Staň se detektivem" - Školní projekt zaměřený na forenzní analýzu
Uherčíková, Gabriela ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Zákostelná, Barbora (oponent)
UHERČÍKOVÁ, G. : "Staň se detektivem" (Školní projekt zaměřený na forenzní analýzu). Diplomová práce. Praha, Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, KUDCH, 2013. Diplomová práce se zabývá zpracováním návrhu projektu pro žáky středních škol na téma "Staň se detektivem". Jedná se o komplexní projekt, který je orientován nejen na poznatky z biologie a chemie, ale i na forenzní analýzu. V teoretické části je vypracována obecná tvorba projektu, forenzní analýza, daktyloskopie, DNA a kvalitativní analýza. Teorie žákům i učitelům pomůže pochopit danou problematiku. V praktické části je zpracován celý projekt včetně pracovních listů s autorským řešením pro učitele. Pracovní listy jsou navrženy tak, aby pomohly žákům celý projekt zvládnout. Přílohou diplomové práce jsou všechny materiály, které jsou určeny pro žáky. Projekt byl testován, dne 30. 4. 2013, v laboratoři Katedry učitelství a didaktiky chemie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Projektu se zúčastnilo 13 žáků z Gymnázia Omská, Praha 10.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.