Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Effect of M&A on Competitors' Performance in China and the US
Wojnarová, Renáta ; Kukačka, Jiří (vedoucí práce) ; Teplý, Petr (oponent)
Prozkoumali jsme efekt oznámení akvizic na výnosy akcií konkurentů ze ste- jného odvětví v kontextu čínských a amerických transakcích proběhlých v letech 1994 až 2017. Naše analýza ukazuje, že investoři konkurentů mohou vydělat abnormální výnosy ve dnech kolem oznámení akvizice, což znamená také jistou neefektivitu trhu v souvislosti s Teorií efektivity trhů. Usuzujeme, že akcie am- erických konkurentů, v porovnání s těmi čínskými, dosahují v reakci na ozná- mení akvizice obecně negativních abnormálních výnosů s větším rozsahem a volatilitou. Dále jsme zpozorovali, že se po světové finanční krizi stalo vnímání fúzí a akvizic čínskými investory více konzervativním. Znaménko reakce abnor- málních výnosů konkurentů na akvizici se také v obou zemích liší v závislosti na tom, zda je akvírovaná firma veřejná nebo soukromá. Konkurenti v odvětvích znatelně podporovaných čínskou vládou jako například reality, výroba farma- ceutik a chemikálií reagují pozitivně na fúze jejich soupeřů. Dále i odvětví, která se v čínské vyvíjející se ekonomice stávají stále více důležitými, jako například bankovnictví, telekomunikace a spotřební zboží, ukazují pozitivní reakci konkurentů na oznámení akvizic, zatímco v americké již vyspělé eko- nomice, jsme zaznamenali spíše negativní reakci. Klasifikace JEL G14, G34 Klíčová...
Agent-Based Analysis of Market Potential for Electric Vehicles in the Czech Republic
Wojnarová, Renáta ; Kukačka, Jiří (vedoucí práce) ; Chorna, Olena (oponent)
Tato studie zkoumá ekonomické, ekologické a sociální dopady potenciálního vzrůstu počtu elektrických aut v České Republice. Pro tyto potřeby byla zvolena metodologie multi-agentního modelování a cost-benefit analýzy. Kon- krétně byl v programu NetLogo vytvořen multi-agentní model, který je poté kalibrován na české prostředí. Tento model nám také dovoluje prozkoumat efekty různých politik cílených na zvýšení tržního potenciálu elektrických aut. Výsledky cost-benefit analýzy ukazují, že za aktuálních českých podmínek produkují elektrická auta za svůj celý životní cyklus méně emisí CO2 v porovnání s klasickými auty se spalovacími motory, a jsou tedy i více eko- logická. Nicméně, s aktuální politikou bez jakýchkoliv finančních pobídek jsou náklady spojené s koupí, užíváním a údržbou elektrického auta pro průměrného českého spotřebitele vyšší než tytéž náklady na klasické auto. Pokud by česká vláda uvažovala o zřetelném navýšení počtu elektrických aut, je navrhováno zavedení pobídek jak finančních, tak také těch, které zjednodušují jejich každodenní užívání. Dle naší analýzy, nejefektivnější způsob, jak tohoto navýšení dosáhnout, jsou slevy na koupi vozidla a výhody v...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.