Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Čtenářské kostky a jejich role v rozvoji čtenářské pregramotnosti
Waldaufová, Petra ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Tato práce se zaměřuje na činnosti se čtenářskými kostkami a s hrou Příběhy z kostek (Story Cubes). Zabývá se možnostmi, jak je využít k podpoře čtenářské pregramotnosti, porozumění textu a rozvoje komunikačních dovedností u předškolních dětí. Teoretická část nejdříve představuje charakteristiky předškolních dětí a popisuje rozvoj čtenářské pregramotnosti v předškolním věku. Poté se zabývá principy práce se čtenářskými kostkami a Příběhy z kostek, a možnostmi jejich využití v mateřské škole. Práce také zahrnuje praktickou část, která navrhuje možnosti využití čtenářských kostek. Byly sestaveny konkrétní lekce se čtenářskými kostkami pro předškolní děti, které vychází z pravidel a doporučení zmíněných v teoretické části. Tyto lekce byly opakovaně realizovány v mateřské škole, tak aby mohl být v čase sledován rozvoj čtenářské pregramotnosti u každého dítěte. Předpoklad, že předškolní děti umí využívat některé čtenářské strategie, když pracují se čtenářskými kostkami, a zároveň že tyto čtenářské aktivity podporují u dětí zájem o knihy a s nimi spojené činnosti, se ukázal jako správný. Dále si tyto děti pomocí hry Příběhy z kostek rozšířily svou slovní zásobu a zdokonalily vyjadřovací dovednosti (např. tvorba rýmu - a uveď prosím další), rozvíjely svou fantazii, představivost a dovednost vyprávět...
Hra na zobcovou flétnu v mateřské škole
WALDAUFOVÁ, Petra
Obsahem teoretické části bakalářské práce je krátká charakteristika současného pojetí hudebního vzdělávání, jejich souvislost s cíli a vzdělávacím obsahem, vliv hudby na osobnost dítěte, názory na časnou výuku na hudební nástroj, její rizika a přednosti. V praktické části je vypracován program seznamování s hrou na flétnu s přihlédnutím ke specifice předškolního vzdělávání a rizikům časné hry na nástroj. Program je zrealizován a vyhodnocen z hlediska dovedností hry dětí na flétnu, jejich vztahu k nástroji a hudbě a celkovému rozvoji osobnosti. Na videozáznamu je zdokumentován vývoj hudebnosti předškolních dětí pomocí programu seznamování s hrou na zobcovou flétnu.

Viz též: podobná jména autorů
2 WALDAUFOVÁ, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.