Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Desegregace amerického veřejného školství jako fenomén, který nevedl k integraci
Vyleťal, Martin ; Kozák, Kryštof (vedoucí práce) ; Anděl, Petr (oponent)
Diplomová práce "Desegregace amerického veřejného školství jako fenomén, který nevedl k integraci" pojednává o procesu desegregace amerického veřejného školství (základního a středního), který odstartovalo v roce 1954 rozhodnutí Nejvyššího soudu v případu Brown v. Board of Education of Topeka. Autor v práci mapuje proměnu přístupu Nejvyššího soudu a federální vlády k dané problematice a předkládá další důvody, které v 90. letech 20. století byly příčinou nastartování procesu resegregace škol, a to i na americkém Jihu, který v minulosti transformoval svůj systém veřejného školství z totálně segregovaného na neintegrovanější v celých Spojených státech. Autor se snaží analýzou statistických dat prokázat, že ve Spojených státech dochází od 90. let 20. století k nárůstu podílu studentů z řad minorit, kteří jsou vzděláváni na segregovaných a vysoce segregovaných školách. Současně upozorňuje na minimální vůli zodpovědných úřadů se problematikou opětovné segregace na školách zabývat. Dochází tak k ignorování faktu, že integrované školství dokáže studenty lépe připravit na život v multikulturní společnosti, u studentů z řad minorit případně do určité míry zlepšit jejich studijní výsledky. Soudem nařízené desegregační plány jsou navíc v poslední době ve velké míře rušeny a segregace jednotlivých rasových a etnických...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.