Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konkurenceschopnost cestovního ruchu v regionech Francie
Voslařová, Barbora ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá cestovním ruchem a jeho konkurenceschopností ve vybraných regionech Francie. Cílem práce je určit základní aspekty regionální konkurenceschopnosti cestovního ruchu. Vybranými regiony jsou Basse-Normandie, Bretagne, Chamagne-Ardenne, Pays de la Loire, Provence-Alpes-Côte d'Azur a Rhône-Alpes. Teoretická část je věnována důležitosti pozice cestovního ruchu z pohledu ekonomiky, společnosti a regionálního rozvoje. Dále vysvětluje pojem konkurenceschopnost cestovního ruchu a s ním spojené atributy jako je komparativní a konkurenční výhoda. Podrobněji práce popisuje jednotlivé ukazatele konkurenceschopnosti zejména s využitím metodiky WEF. V praktické části diplomové práce je, na základě veřejně dostupných dat o vybraných regionech, definován soubor indikátorů, který je možné využít při měření konkurenceschopnosti cestovního ruchu. S využitím těchto indikátorů je následně pro každý region vypočítán index konkurenceschopnosti cestovního ruchu. Z konečného srovnání vyplývá, že nejvíce konkurenceschopný cestovní ruch má region Provence-Alpes-Côte d'Azur, nejméně konkurenceschopný je naopak v regionu Chamagne-Ardenne. Na základě získaných výsledků je definováno 5 základních aspektů rozvoje cestovního ruchu. Závěrem práce potvrzuje přímou závislost mezi výší indexu a příjezdovým cestovním ruchem ve vybraných regionech. S ohledem na definovaný soubor indikátorů konkurenceschopnosti cestovního ruchu je navržena možnost jeho využití i v rámci regionů dalších evropských států.
Boloňský proces: Trendy a cíle v českém vysokém školství
Voslařová, Barbora ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Práce se věnuje zmapování základního vývoje Boloňského procesu a jeho hlavních priorit až do roku 2012, především díky rešerši dokumentů vypracovaných při konaných konferencích. Podrobněji práce popisuje vybrané dílčí cíle, jako je mobilita, vytvoření národních rámců kvalifikací a zavedení třístupňové struktury vzdělávání v Evropském prostoru vysokoškolského vzdělávání, který byl vytvořen Boloňským procesem. Zabývá se těmito prioritami především z pohledu České republiky a Spojeného království Velké Británie a Severního Irska. Na základě vzájemné komparace odhaluji nedostatky české implementace a vyvozuji možnosti, jak tyto nedostatky efektivně řešit. Zmíním například nutnost přetvoření programů bakalářského cyklu na více profesně orientované programy. Hypotézou práce je tvrzení, že má implementace priorit Boloňského procesu pozitivní vliv na české vysoké školství. Práce tvrzení nepotvrzuje, ani nevyvrací. Pouze připomíná, že až s odstupem času se ukáže celková pozitivita, či negativita Boloňského procesu v Čechách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.