Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Osobnost začínajícícho učitele a jeho pedagogické problémy
Vosecká, Veronika ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se rozhodla zaměřit pozornost na problematiku související s učiteli, kteří stojí teprve na začátku pedagogické dráhy. Postavení učitele - začátečníka je dosti komplikované. Při vstupu do pedagogické praxe musí řešit celou řadu problémů, na které není vysokoškolským studiem připraven. Nástup do praxe je tedy obdobím, které je důležité pro procesy hledání a utváření profesionální identity. Učitelovo pojetí výuky a zejména první rok ve škole je jednou z kritických fází v profesní dráze pedagoga. Postavení učitele - začátečníka je o to složitější, že je od prvního dne svého pedagogického působení plně zodpovědný za výchovu a vzdělávání svěřených žáků. Ve většině případů tedy nelze mluvit o žádném zapracovávání. Položme si tedy otázku: Jaké potíže provází začínající pedagogy na začátku jejich pedagogické dráhy? Jsou tyto problémy podrobně rozebrány v dostupné literatuře, nebo se některými zaobíráme příliš povrchně? Mají tyto problémy všichni učitelé, nebo se potíže liší podle toho, zda učí žena, či muž? Na tyto a další otázky budu směřovat celou mou práci.
Osobnost začínajícícho učitele a jeho pedagogické problémy
Vosecká, Veronika ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se rozhodla zaměřit pozornost na problematiku související s učiteli, kteří stojí teprve na začátku pedagogické dráhy. Postavení učitele - začátečníka je dosti komplikované. Při vstupu do pedagogické praxe musí řešit celou řadu problémů, na které není vysokoškolským studiem připraven. Nástup do praxe je tedy obdobím, které je důležité pro procesy hledání a utváření profesionální identity. Učitelovo pojetí výuky a zejména první rok ve škole je jednou z kritických fází v profesní dráze pedagoga. Postavení učitele - začátečníka je o to složitější, že je od prvního dne svého pedagogického působení plně zodpovědný za výchovu a vzdělávání svěřených žáků. Ve většině případů tedy nelze mluvit o žádném zapracovávání. Položme si tedy otázku: Jaké potíže provází začínající pedagogy na začátku jejich pedagogické dráhy? Jsou tyto problémy podrobně rozebrány v dostupné literatuře, nebo se některými zaobíráme příliš povrchně? Mají tyto problémy všichni učitelé, nebo se potíže liší podle toho, zda učí žena, či muž? Na tyto a další otázky budu směřovat celou mou práci.

Viz též: podobná jména autorů
2 Vosecká, Vladimíra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.