Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vztahy ve třídě: vliv centrálních charakteristik na postavení dětí v kolektivu
Vonášková, Irena ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem se zabývala tím, zda spolu souvisí centrální charakteristiky dětí a jejich postavení ve skupině. Jaké vlastnosti obdivují děti na svých vrstevnících a jak tento obdiv ovlivňuje postavení dětí ve třídě. Výzkum probíhal v 9. třídě ve škole v malé vesnici a 9. třídě ve škole v Praze. Ve svém výzkumu jsem použila dvě od sebe odlišné techniky. SO-RA-D, jímž jsem zjistila postavení žáků ve třídě a sociometrickou mřížku, jíž jsem zjišťovala centrální charakteristiky dětí. Tyto techniky jsem posléze porovnávala mezi sebou. V mém výzkumu v obou školách vyšly jako centrální charakteristiky vtipnost a komunikativnost. Děti ve vysokých sociometrických pozicích byly podle spolužáků vtipné a komunikativní, v nízkých pozicích nekomunikativní a nebyla s nimi zábava. Další centrální charakteristiky se v obou třídách lišily. Obě techniky zjišťují podobné, ale ne zcela stejné informace. SO-RA-D zjišťuje postavení žáků ve třídě a sociometrická mřížka nám dává informace o jejich charakteristikách, které jsou jednotlivými lidmi považované za klíčové pro skupinu. Pokud tyto techniky spojíme dohromady, můžeme se dozvědět, na základě jakých vlastností se buduje skupinová hierarchie, tzn., jaké vlastnosti jsou v konkrétní třídě oceňované tak, že vynesou konkrétního člověka na vrchol.
Vztahy ve třídě: vliv centrálních charakteristik na postavení dětí v kolektivu
Vonášková, Irena ; Valentová, Lidmila (oponent) ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci jsem se zabývala tím, zda spolu souvisí centrální charakteristiky dětí a jejich postavení ve skupině. Jaké vlastnosti obdivují děti na svých vrstevnících a jak tento obdiv ovlivňuje postavení dětí ve třídě. Výzkum probíhal v 9. třídě ve škole v malé vesnici a 9. třídě ve škole v Praze. Ve svém výzkumu jsem použila dvě od sebe odlišné techniky. SO-RA-D, jímž jsem zjistila postavení žáků ve třídě a sociometrickou mřížku, jíž jsem zjišťovala centrální charakteristiky dětí. Tyto techniky jsem posléze porovnávala mezi sebou. V mém výzkumu v obou školách vyšly jako centrální charakteristiky vtipnost a komunikativnost. Děti ve vysokých sociometrických pozicích byly podle spolužáků vtipné a komunikativní, v nízkých pozicích nekomunikativní a nebyla s nimi zábava. Další centrální charakteristiky se v obou třídách lišily. Obě techniky zjišťují podobné, ale ne zcela stejné informace. SO-RA-D zjišťuje postavení žáků ve třídě a sociometrická mřížka nám dává informace o jejich charakteristikách, které jsou jednotlivými lidmi považované za klíčové pro skupinu. Pokud tyto techniky spojíme dohromady, můžeme se dozvědět, na základě jakých vlastností se buduje skupinová hierarchie, tzn., jaké vlastnosti jsou v konkrétní třídě oceňované tak, že vynesou konkrétního člověka na vrchol.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.