Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Reflexe vztahu armády a civilního obyvatelstva na příkladu vojenské posádky Holýšov v 80. a 90. letech 20. století
Volfová Žáková, Magdaléna ; Hlaváček, Jiří (vedoucí práce) ; Krátká, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na reflexi přítomnosti vojenské posádky v každodenním životě obyvatel obce Holýšov v časovém záběru od 80. letech minulého století do konce působení armády v obci (1997). Práce se zabývá jednak strukturálním složením posádky ve zkoumaném období, významnými událostmi, které se k jejímu působení váží, nicméně těžiště práce leží analýze vzájemného vztahu armády k obyvatelstvu obce a k její samosprávě. Výzkum je založen na orálně historických rozhovorech s vojáky z povolání, vojáky základní služby, civilními zaměstnanci armády a místním obyvatelstvem. Klíčová slova Vojenská posádka, každodenní život, ČSLA, normalizace, metoda orální historie.
Role rodiny v rozvoji čtenářské dovednosti
VOLFOVÁ ŽÁKOVÁ, Magdaléna
Bakalářská práce se zabývá rolí rodiny v rozvoji čtenářské dovednosti u dětí mladšího školního věku. V teoretické části specifikuje a rozlišuje základní pojmy čtenářská kompetence, čtenářská dovednost a čtenářství. Dále je vymezena předčtenářská a čtenářská gramotnost a jejích pět složek. Práce rovněž čtenáře seznamuje s pojmem rodina z pohledu generačních změn, aktuálních problémů a postojů ke čtenářství. Nastíněno je několik realizovaných projektů na podporu čtenářství v České republice. Formou smíšeného kvantitativně kvalitativního výzkumu je zjišťováno, zda a jakým způsobem dochází k rozvoji čtenářské dovednosti v kontextu rodinného prostředí, ve kterém dítě vyrůstá. Zvláštní pozornost je věnována vztahu mezi výchovou dítěte v trvalé péči jednoho z rodičů nebo ve střídavé péči obou rodičů a rozvojem čtenářské dovednosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.