|
Posouzení kapacity vybraných složek veřejné infrastruktury. Případová studie sídliště Barrandov.
Kocábek, Ondřej ; Novotný, Vojtěch (vedoucí práce) ; Vojtěch , Vojtěch (oponent)
Bakalářská práce se zabývá posouzením kapacit vybraných složek veřejné infrastruktury na sídlišti Barrandov. První část práce přibližuje formou literární rešerše problematiku územního plánování a udržitelného rozvoje, definuje pojem veřejná infrastruktura, nastiňuje zrod a vývoj panelových sídlišť a dále popisuje funkční členění a jednotlivé složky veřejné infrastruktury. Druhá část práce je zaměřena na metodiku posouzení kapacit včetně určení zkoumaných složek veřejné infrastruktury. Dále popisuje způsob určení kapacity zkoumaných složek. Třetí část práce popisuje řešené území, na které navazuje posouzení zkoumaných složek veřejné infrastruktury, vycházející z předchozí části. Z výsledků posouzení vyplynulo, že kapacity posuzovaných složek veřejné kapacity jsou v určitých ohledech na hraně své kapacitelnosti.
|
|
Finanční analýza vybraných podnikatelských subjektů
Nollová, Kateřina ; Homolka, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vojtěch, Vojtěch (oponent)
Diplomová práce se zabývá zpracováním finanční analýzy vybraných podnikatelských subjektů zaměřující se na výrobu elektroinstalačního materiálu. Pro tento účel byly vybrány společnosti Kopos Kolín, a.s. a SPEL, a.s.. Cílem práce je za pomoci metod a technik finanční analýzy posoudit finanční situaci a hospodaření obou podniků za období 2010 až 2014 a na základě dosažených výsledků navrhnout možná opatření pro udržení či zlepšení situace obou podniků do budoucnosti.
Teoretická část práce je zaměřena na problematiku finanční analýzy, základních metod a technik dle studia odborné literatury. Druhá část se na základě dat dosažených z účetních výkazů věnuje aplikaci a zhodnocení vybraných ukazatelů obou společností. V závěru práce jsou shrnuty dosažené výsledky a doplněny o možná doporučení pro udržení či zlepšení stávající situace společností.
|
| |
|
Analýza výskytu dopravních nehod v okolí dálničních nájezdů a sjezdů na rychlostní silnici R10 v závislosti na charakteru odbočovacího pruhu
Dobošová, Iva ; Šebková, Marika (vedoucí práce) ; Vojtěch, Vojtěch (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo zjistit výskyt dopravních nehod na rychlostní silnici R10, od 1. 1. 2016 přejmenována na dálnici D10, která vede z Prahy do Turnova. Zabývám se zde nehodami za rok 2013, které se udály v blízkosti dálničních nájezdů a sjezdů.
Pro řešení úlohy jsem využila geografický informační systém ArcGIS, ve kterém jsem přesně zobrazila analyzovanou rychlostní silnici a výskyt nehod. Použitá data o dopravních nehodách jsem získala ze zdrojů Policie České republiky. Z těchto dat jsem vybrala pouze ty nehody, které se vztahují k jednotlivým nájezdům či sjezdům.
Vytvořením analýzy jsem získala odpověď na to, jaký vliv má délka nájezdu či sjezdu na nehodovost v těchto oblastech silniční komunikace. Zjištěná fakta mohou pomoci při projektování nových nájezdů a sjezdů u dálnic, případně při úpravách již stávajících.
|
|
Analýza výskytu dopravních nehod v okolí dálničních nájezdů a sjezdů na dálnici D1 ve Středočeském kraji v závislosti na charakteru odbočovacího pruhu
Máčalíková, Markéta ; Šebková, Marika (vedoucí práce) ; Vojtěch, Vojtěch (oponent)
Tato práce je zaměřena na dopravní nehodovost České republiky v roce 2013. V teoretické části jsou za pomocí zákonů a norem popsány pojmy týkající se provozu na pozemních komunikacích. Řešenou problematikou jsou dopravní nehody vyskytující se v okolí dálničních nájezdů a sjezdů v úseku dálnice D1 na území Středočeského kraje. Hlavním cílem bylo zjistit, zda je dopravní nehodovost ovlivněna délkou odbočovacího nebo připojovacího pruhu. Data dopravních nehod byla získána z databáze Policie České republiky a délky přerušovaných čar odbočovacích a připojovacích pruhů byly změřeny v programu ArcGIS. Pro zjištění, zda jsou nehody ovlivněny charakterem nájezdu nebo sjezdu, došlo k rozdělení nájezdů a sjezdů dle jejich typu. K analýze bylo použito celkem 73 nájezdů a sjezdů a 199 dopravních nehod. Úmyslem analýzy bylo poukázat na fakt, že ke snížení dopravní nehodovosti by bylo možné přispět nejen upravením stavu dopravní sítě, ale i upravením parametrů na dálnicích.
|
| |
| |
|
Vliv teplotních výkyvů na účinnost procesu deamonifikace při čištění odpadních vod
Fridrichová, Michala ; Švehla, Pavel (vedoucí práce) ; Vojtěch , Vojtěch (oponent)
Deamonifikace je biologický děj, při kterém je amoniakální dusík odstraněn z odpadní vody. Výhody oproti tradiční metodě nitrifikace/denitrifikace spočívají v úspoře energie na provzdušňování a nižší požadavky na organický substrát. Anammox bakterie, které deamonifikaci uskutečňují, jsou velmi citlivé. Jejich optimální teplota se pohybuje mezi 35 °C a 45 °C. Čištění odpadních vod však probíhá v praxi při nižších hodnotách. Tato diplomová práce byla zaměřena právě na vliv teplotních výkyvů na průběh a účinnost deamonifikace.
Pro pokus byl použit model s CSTR reaktorem zpracovávajícím upravenou kalovou vodu z anaerobní stabilizace kalu. Kalová voda z ÚČOV Praha byla ředěna vodovodní vodou a byl do ní přidáván dusitanový dusík. Anammox bakterie byly kultivovány ve formě suspenze (aktivovaného kalu), který byl získán z anammox reaktoru estonské univerzity v Tartu. Pokus trval 280 dní. Byl rozdělen do 3 etap podle měnící se teploty. Během první etapy byla průměrná teplota 23,3 °C, druhá dosahovala průměrně 27,5 °C a během třetí etapy byl nastaven teplotní pokles z 27 °C na 16,2 °C. Objemové zatížení Ncelk se pohybovalo mezi 0,024 až 0,174 kg/(m3.d).
S rostoucí teplotou se zvyšovala účinnost odstranění N-amon a N-NO2-. Byla potvrzena hypotéza, že anammox reaktor je možné úspěšně provozovat při nízkých teplotách (18,3 °C). Inhibice teplotou nastala při poklesu teploty na 16,2 °C. Snížila se účinnost odstranění N-amon, N-NO2-, N-NO3- i Ncelk. Anammox bakterie prokázaly schopnost vyrovnat se s krátkodobým (1 týden) teplotním poklesem. Po opětovném zvýšení z 16,2 °C na 23,9 °C projevily vysokou schopnost odstranění forem dusíku. Průměrná účinnost odstranění Ncelk byla 45,1 %. Vyšší průměrné účinnosti bylo dosaženo u odstranění N-amon, a sice 72,0 %. Během pokusu se podařilo odstranit 88,9 % N-NO2-. Ze získaných výsledků v laboratorním měřítku vyplývá, že anammox reaktor je možné v praxi provozovat při nízkých teplotách do 16,2 °C v případě, že inhibice způsobená poklesem teploty je krátkodobá.
|
|
Proces řízení rizik ve zvoleném podniku
Fišer, Jan ; Fejfarová, Martina (vedoucí práce) ; Vojtěch, Vojtěch (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice procesu řízení rizik. Tato problematika je
v podnicích České republiky velmi často opomíjena. Cílem této práce je na základě
analýzy zhodnotit systém řízení rizik ve společnosti AWIGO s.r.o. a v případě nedostatků
navrhnout vlastní řešení. Práce je členěna do dvou částí, teoretické a praktické.
V teoretické části jsou na základě zpracování literární rešerše z odborné literatury shrnuty
základní pojmy a následně je vysvětlen proces analýzy a řízení rizik ve firmách a jiných
organizacích. Praktická část se zabývá analýzou konkrétní společnosti. Ve společnosti
proběhl rozhovor se třemi respondenty, který nastínil aktuální stav společnosti v oblasti
řízení rizik. Pro zhodnocení reálného stavu řízení rizik bylo využito vnitropodnikových
dokumentů zabývajících se problematikou řízení rizik. Po analýze stavu je navrženo vlastní
řešení obsahující identifikaci základních rizik pro oblasti, kterými se společnost zabývá.
Jednotlivá identifikovaná rizika jsou ohodnocena podle vytvořených kritérií stanovených
na základě vlastních zkušeností a pozorování z pozice brigádníka a konzultací s experty
pro dané oblasti podnikání zvolené společnosti. V závěru práce je uvedeno zhodnocení
a návrh doporučení vycházející z předchozí analýzy řízení rizik ve společnosti. Hlavním
návrhem je začít využívat řízení rizik a vhodně nastavit odpovědnosti a pracovní náplně
v rámci této společnosti.
|
| |