Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Historie nerovných příležitostí v USA: Segregace hispánských dětí ve školách
Veselková, Eva ; Kozák, Kryštof (vedoucí práce) ; Raška, Francis (oponent)
Historie nerovných příležitostí v USA. Segregace hispánských dětí ve školách Již půl století uplynulo od doby, kdy Nejvyšší soud Spojených států amerických slavně rozhodl, že segregované školy jsou protiústavní, protože oddělená vzdělávací zařízení jsou ze své podstaty nerovná, a ukončil tak institucionalizovanou segregaci menšin. Přesto jsou dnes segregované školy stále realitou a stále nenabízejí srovnatelné vzdělání. Tato diplomová práce se zabývá vzděláváním hispánských dětí ve Spojených státech amerických od počátku dvacátého století po současnost. Z hlediska geografie se práce zaměřuje především na oblast amerického Jihozápadu. Tematicky pak věnuje velkou pozornost významným soudním sporům, ve kterých Hispánci bojovali proti segregaci a za rovné příležitosti ve vzdělávání. Soudy sehrávaly v USA tradičně zásadní roli v bojích za občanská práva, jelikož v americkém systému fungují soudní rozhodnutí jako legislativní precedenty. Proto tato práce věnuje velkou pozornost soudnímu případu Mendez vs. Westminster, jehož rozhodnutí vedlo po druhé světové válce k ukončení institucionalizované (tzv. "de iure") segregace hispánských dětí v USA. Segregace dětí ve vzdělávání je odbornou literaturou jen zřídka zkoumána v souvislosti s hispánskou menšinou. V obecném povědomí pak bývá téměř výhradně spojována...
Historie nerovných příležitostí v USA: Segregace hispánských dětí ve školách
Veselková, Eva ; Kozák, Kryštof (vedoucí práce) ; Raška, Francis (oponent)
Historie nerovných příležitostí v USA. Segregace hispánských dětí ve školách Již půl století uplynulo od doby, kdy Nejvyšší soud Spojených států amerických slavně rozhodl, že segregované školy jsou protiústavní, protože oddělená vzdělávací zařízení jsou ze své podstaty nerovná, a ukončil tak institucionalizovanou segregaci menšin. Přesto jsou dnes segregované školy stále realitou a stále nenabízejí srovnatelné vzdělání. Tato diplomová práce se zabývá vzděláváním hispánských dětí ve Spojených státech amerických od počátku dvacátého století po současnost. Z hlediska geografie se práce zaměřuje především na oblast amerického Jihozápadu. Tematicky pak věnuje velkou pozornost významným soudním sporům, ve kterých Hispánci bojovali proti segregaci a za rovné příležitosti ve vzdělávání. Soudy sehrávaly v USA tradičně zásadní roli v bojích za občanská práva, jelikož v americkém systému fungují soudní rozhodnutí jako legislativní precedenty. Proto tato práce věnuje velkou pozornost soudnímu případu Mendez vs. Westminster, jehož rozhodnutí vedlo po druhé světové válce k ukončení institucionalizované (tzv. "de iure") segregace hispánských dětí v USA. Segregace dětí ve vzdělávání je odbornou literaturou jen zřídka zkoumána v souvislosti s hispánskou menšinou. V obecném povědomí pak bývá téměř výhradně spojována...
Porovnání integrace italských a mexických imigrantů ve Spojených státech amerických
Veselková, Eva ; Kozák, Kryštof (vedoucí práce) ; Raška, Francis (oponent)
Eva Veselková, Bakalářská práce, 2012 Abstrakt Porovnání integrace italských a mexických imigrantů ve Spojených státech amerických Mexičané představují nejpočetnější a zároveň jednu z ekonomicky nejzaostalejších přistěhovaleckých skupin současných Spojených států amerických. Podíl osob mexického původu na celkové populaci se přitom podle demografických ukazatelů bude ještě výrazně zvyšovat. Kombinace těchto faktorů činí otázku integrace Mexičanů ve Spojených státech velmi aktuální. Tato práce ji zkoumá prostřednictvím komparace se starší skupinou přistěhovalců - italskými imigranty, kteří do Spojených států přišli mezi lety 1890-1930. Cílem práce je zjistit, zda a jak se liší integrační potenciál současných mexických a někdejších italských imigrantů. Práce vychází z předpokladu, že integrační potenciál je u těchto skupin určován především jejich ekonomickou situací a sociální mobilitou. Jádrem práce je proto porovnání sociálně ekonomické situace italských imigrantů a jejich dětí se sociálně ekonomickou situací mexických imigrantů a jejich dětí, včetně porovnání jejich mezigenerační sociální mobility. Práce porovnává rovněž vztah, resp. předsudky americké většinové společnosti vůči italským a mexickým imigrantům. Na základě komparace sledovaných kritérií dospívá autorka k závěru, že integrační potenciál...
Fundamentální a technická analýza akcie ČEZ
Veselková, Eva ; Smrčka, Luboš (vedoucí práce) ; Zámečník, Petr (oponent)
Tato diplomová práce podává na základě provedené fundamentální a technické analýzy investiční doporučení ohledně akcie ČEZ. Při stanovení vnitřní hodnoty akcie jsou použity dividendové diskontní modely, ziskové modely a FCFE model. Porovnáním této hodnoty s aktuálním kurzem akcie je stanoveno, zda je tento cenný papír výhodnou investicí či nikoliv. Technická analýza s využitím grafických metod a technických indikátorů předpovídá, kdy nastane na trhu taková situace, při níž je výhodný prodej či nákup akcie.
Získávání, výběr, příjímání a adaptace zaměstnanců (Český telekomunikační úřad)
Veselková, Eva ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Bakalářská práce analyzuje proces získávání, výběru, přijímání a orientace pracovníků na Českém telekomunikačním úřadu. Teoretická část práce je věnována charakteristice jednotlivých personálních činností, kterými jsou personální plánování, získávání, výběr, přijímání a orientace pracovníků. V praktické části je analyzováno, jak celý tento proces probíhá na Českém telekomunikačním úřadu, jehož úkolem je regulovat trh a stanovovat podmínky pro podnikání v oblasti elektronických komunikací a poštovních služeb. Posouzení celého procesu vedlo ke zjištění drobných nedostatků a následnému navržení takových opatření, které by pomohly ke zlepšení postupu. Analýza byla provedena za spolupráce personálního odboru ČTÚ, který poskytl potřebné informace ke zpracování praktické části práce.

Viz též: podobná jména autorů
2 Veselková, Eliška
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.