|
Práce v tvůrčím týmu versus práce s reži séry solitéry
Venclová, Tereza ; MATÁSEK, Petr (vedoucí práce) ; ŽIŽKA, Tomáš (oponent)
V této diplomové práci se budu zabývat svou rolí scénografky v konkrétním tvůrčím týmu, jehož členy jsou: Jakub Vašíček ? režisér a autor, Tomáš Jarkovský ? dramaturg a autor, Tereza Venclová ? scénografka, Kamil Bělohlávek ? scénograf, Ondřej Müller ? hudební skladatel. Na jednotlivých příkladech realizací inscenací budu porovnávat způsob práce v týmu se spoluprací s režiséry, které v této práci nazývám ?solitéry?, jsou jimi: Dodo Gombár, Jiří Jelínek, Janek Jirků, Ondřej Pavelka, Ivan Rajmont, Martin Tichý.
Z vlastní zkušenosti budu zkoumat aspekty určující kvalitu spolupráce se solitéry a týmem, dále výhody a nevýhody práce v kolektivu.
Nejsem teoretička, za těžiště své práce považuji tvorbu. Mým cílem proto není vypracovat vyčerpávající studii zabývající se obecnými zákonitostmi, nýbrž podat zprávu o tom, kterak se mé uvažování o vlastní tvorbě vyvíjelo během studia a kam jsem v tomto vývoji dospěla. Věřím, že právě takovou reflexi mohu při své další tvorbě zúročit nejlépe.
|
|
Náhled na přeradostnou pouť při tvorbě kusu o přešťastné to události narození Páně Ježíše Krista
Venclová, Tereza ; Matásek, Petr (vedoucí práce) ; Kalfus, Pavel (oponent)
Tato práce se vztahuje k inscenaci Zatracený děcko. Autorka scény a
loutek zkoumá zdroje inspirace výtvarné složky představení, jehož tématem
je dnešní pohled na Vánoce. Ty už dávno nejsou sněhovou idylkou, jak ji
známe z Ladových pohlednic, ale stávají se čím dál víc svátky konzumu a
kýče. Popisuje, jak na místo tradičních propriet (jablko, svíčky, sláma)
použila předměty všedního dne. Inspirací jí bylo umění například Andyho
Warhola a jeho pop - art, readymades Kurta Schwitterse a Marcela
Duschampa (atd.) a vlastní zkušenost z prožívání vánočních svátků
v rodinném kruhu.
|