Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Viennese modernism in the context of social and aesthetic changes at turn of the 20th century
Valčuhová, Jaroslava ; Tvrdík, Milan (vedoucí práce) ; Zbytovský, Štěpán (oponent)
Diplomová práce má představit vídeňskou modernu na pozadí společenských a estetických změn na přelomu století. Nejdřív bude nastíněná společenská situace kolem roku 1900 a společenská pozice měšťanské vrstvy v společnosti, protože z ní vzešla bohatá kultura vídeňské moderny. Z této společenské pozice jako i četných skandálů moderního umění v konzervativní společnosti lze vysvětlit i organizace kulturního života mladé umělecké generace. Dále budou prostřednictvím hlavních zástupců umělecké moderny představeny inovace v malířství, architektuře a hudbě. Podobně i v literatuře bude představen Hermann Bahr jako organizátor literární skupiny Mladá Vídeň a jeho největší oponent Karl Kraus, satirik své doby. Tematicky je dílo autorů Mladé Vídně rozdělen do troch okruhů, a to do obrazu společnosti, který se odráží hlavně v díle Arthura Schnitzlera a Petra Altenberga, esteticismu, který je předmětem i nejvýznamnějších děl od Leopolda Andriana, Richarda Beer-Hofmanna a raných dram Huga von Hofmannsthala. Poslední témou je Chandos-Brief od Huga von Hofmannsthala, který dokumentuje vzniklou jazykovou krizi.
Viennese modernism in the context of social and aesthetic changes at turn of the 20th century
Valčuhová, Jaroslava ; Tvrdík, Milan (vedoucí práce) ; Zbytovský, Štěpán (oponent)
Diplomová práce má představit vídeňskou modernu na pozadí společenských a estetických změn na přelomu století. Nejdřív bude nastíněná společenská situace kolem roku 1900 a společenská pozice měšťanské vrstvy v společnosti, protože z ní vzešla bohatá kultura vídeňské moderny. Z této společenské pozice jako i četných skandálů moderního umění v konzervativní společnosti lze vysvětlit i organizace kulturního života mladé umělecké generace. Dále budou prostřednictvím hlavních zástupců umělecké moderny představeny inovace v malířství, architektuře a hudbě. Podobně i v literatuře bude představen Hermann Bahr jako organizátor literární skupiny Mladá Vídeň a jeho největší oponent Karl Kraus, satirik své doby. Tematicky je dílo autorů Mladé Vídně rozdělen do troch okruhů, a to do obrazu společnosti, který se odráží hlavně v díle Arthura Schnitzlera a Petra Altenberga, esteticismu, který je předmětem i nejvýznamnějších děl od Leopolda Andriana, Richarda Beer-Hofmanna a raných dram Huga von Hofmannsthala. Poslední témou je Chandos-Brief od Huga von Hofmannsthala, který dokumentuje vzniklou jazykovou krizi.
What does Impressionism mean in Poetry?
Valčuhová, Jaroslava ; Weinberg, Manfred (vedoucí práce) ; Zbytovský, Štěpán (oponent)
Nejprve bude představen impresionismus v malířství. Navazujíc na to se bude diskutovat otázka, jak se můžou impresionistické črty prokázat v literatuře (zejména v poezii), jejíž předchůdce bylo malířství. Na příkladu básně budou představeny hlavní rysy impresionismu v literatuře, v následující kapitole bude ukázáno, jak se tyto rysy ještě prokazují v německé literatuře u jednotlivých autorů. Na závěr bude vysvětleno, proč se německý impresionismus v poezii nemůže považovat za nezávislý umělecký styl jako v malířství, a proč se zahrnuje do symbolismu. Klíčová slova Impresionismus - malířství - Monet - lyrika - Detlev von Liliencron - Hugo von Hofmannsthal - Stefan George - Rainer Maria Rilke

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.