Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Téma času v Borgesových povídkách
Vadasová, Vendula ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Poláková, Dora (oponent)
(česky): Práce se soustřeďuje na povídkové sbírky Fikce a Alef argentinského autora Jorge Luise Borgese. Zaměřuje se na téma času z filosofického hlediska a následně ho prostřednictvím analýzy jednotlivých povídek postupně rozvíjí. V jednotlivých kapitolách se čas promítá ve spojitosti s tématem snu, bludiště, života, smrti, věčnosti či osudu. Cílem práce je poukázat na to, jakým způsobem autor pojímá čas ve svých povídkách, a to v souvislosti s dalšími tématy. Čas je nedílnou součástí lidského bytí a nelze se z něj vymanit, neboť přímo determinuje naši existenci.
Kontext Mexické revoluce v díle Los de abajo
Vadasová, Vendula ; Poláková, Dora (vedoucí práce) ; Škodová, Denisa (oponent)
Práce se soustřeďuje na období Mexické revoluce prostřednictvím analýzy mexického románu Los de abajo (Vojáci bídy), jež odráží osobní zkušenost autora Mariana Azuely. V rámci díla bude provedena analýza různých úhlů pohledu na tento konflikt za pomocí nejdůležitějších postav. Cílem práce je poukázat na rozdílné myšlení, životní ideály a cíle, které se liší dle každého člověka a jeho pohledu na věc. Mexická revoluce byla názorným příkladem toho, jak může několik lidí vnímat tentýž společenský a politický konflikt odlišným způsobem.
Možnosti využití území národní kulturní památky Závist pro výuku přirodopisu s botanickým zaměřením
Vadašová, Vendula ; Andreska, Jan (oponent) ; Dostál, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce "Možnosti využití národní kulturní památky Závist ve výuce přírodopisu s botanickým zaměřením" čtenáře seznamuje s charakteristikou přírodních a kulturních poměrů NKP Závist a předkládá návrh naučné stezky. Práce je rozdělena do tří částí. Hlavním cílem první části byl botanický průzkum lokality, při němž bylo nalezeno 236 druhů rostlin a dřevin jak původních, tak uměle vysazených. Dále je zde uvedena historie osídlení NKP Závist, její přírodní podmínky a přítomná fauna. Didaktická část pojednává o vyučovacích metodách využívaných při exkurzi a důležitých morfologických znacích potřebných při určování rostlin. V poslední části je navržena naučná stezka se stručným popisem demonstrovaných rostlin. Také jsou zde vytvořeny pracovní listy, které se vztahují k dané lokalitě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Viz též: podobná jména autorů
3 Vadašová, Vendula
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.