Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Capturing of Detailed and Very Large Photograph and Localization Within
Dubovec, Pavol ; Vaško, Marek (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
The goal of this work was to create a large image and a new technique to localize the photo in the larger image to increase the speed and accuracy of conventional methods. The proposed technique uses CNN architecture to extract embeddings from the queried image which will be used to search the database of embeddings from the large photo. Two models have been trained on a large dataset: based on classification (CE) and distance (triplet) Conventional methods were used to determine the location of the images and to generate the large image. A database of embeddings was created by partitioning the large image using the trained model. The database is searched for the K-nearest embeddings of the cutouts of the query image. These embeddings are generated by dividing the query photo into the same size parts as the CNN inputs. The optimal homography model is determined by random selection based on the positions of the four query image cutouts and their corresponding positions in the big picture. The homography model with the lowest harmonic mean of the embedding distance is selected as the final position. The homography is optimized using template matching where possible. The method shows sufficient accuracy and high speed on test datasets. The best model achieved a top-1 accuracy of 97.71% and a top-3 accuracy of 99.67%. Future research will investigate the performance of the method under increasing surface heterogeneity, the possibility of automating video retrieval to obtain a large dataset with photos, and its effectiveness in locating photos when conventional methods fail.
Detekce typu a bodového ohodnocení kartiček ve hře Hobiti
Hlinský, Martin ; Kohút, Jan (oponent) ; Vaško, Marek (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit detektor karet, který s využitím umělé generace datové sady dokáže natrénovat model, jenž umožňuje zjistit bodové ohodnocení karty a její typ. K samotnému trénování je využit model YOLOv8. Prvním krokem je nafocení karet, které se následně zpracovávají tak, aby neobsahovaly pozadí a byly zarovnány. Tyto předzpracované fotky karet se v kombinaci s obrázky z jiných datových sad spojí v generátoru, který karty náhodně rozmisťuje, otáčí a simuluje fotky reálných případů. Výstupem tohoto generátoru je v případě hry Hobiti ideálně zhruba 50 000 obrázků, avšak v rámci experimentů jsou porovnávány různé velikosti datasetu a předtrénovaných váh. Poslední generace natrénovaných detektorů byla validována na reálné datové sadě za účelem nezaujatého testování a nejpřesnější model trénovaný na čistě syntetických datasetech dosáhl přesnosti až 81,5 % podle metriky 50. Na finálním detektoru je pak možné implementovat například počítadlo bodů, jehož prototyp je v této práci rovněž popsán.
Detekce karet při turnajích v pokru
Kovalets, Vladyslav ; Šilling, Petr (oponent) ; Vaško, Marek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vývoj pokročilého systému pro automatické rozpoznávání a evidenci herních karet z videozáznamů pokerových her. Jako základní nástroj byla zvolena technologie konvolučních neuronových sítí, konkrétně síť YOLO, který umožňuje efektivní identifikaci karet na stole i v rukou hráčů i za náročných podmínek. Práce zahrnovala vytvoření rozsáhlé datové sady pro trénování a testování detektoru karet, který dosáhl přesnosti rozpoznávání 98,7 %. Pro spolehlivou evidenci karet byl navržen algoritmus, který minimalizuje chyby detektoru a zlepšuje celkovou přesnost systému. Výsledky práce naznačují, že navržený systém má potenciál pro využití i v praxi.
Automatická vizuální podpora pro Q-řazení
Kán, Dávid ; Hradiš, Michal (oponent) ; Vaško, Marek (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with the integration of Q-sorting and computer vision methods for object detection. The goal of the work is to create a program that, with the help of~visual support, will facilitate the process and at the same time prevent errors in Q-sorting. Furthermore, the work deals with the creation of~a suitable data set for training the model and for experiments, which takes into account the way the cards are laid out and the~environment. The implemented program takes the form of a console application and is written using the Python programming language. The program uses YOLOv8 to detect objects and uses Pero OCR to retrieve text from cards. Using the created test set, experiments were performed on the trained model and the program was tested.
Adversarial Attacks on AI Algorithms and Their Prevention
Gregorová, Jana ; Vaško, Marek (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
The trustworthiness of AI, adversarial attacks on AI, and explainability of deep machine learning models represent complex and insufficiently explored topics. This thesis provides a comprehensive overview of state-of-the-art key methods for adversarial attacks on AI in computer vision, their explanation and prevention. By making this topic more accessible and understandable, the work aims to engage a broader audience in research of the security of AI and explainability of AI. Furthermore, this thesis delves into methods for explaining individual classification decisions of deep learning classifiers through Explainable AI (XAI) techniques. It also introduces a tool that integrates different methods for conducting adversarial examples with the application of XAI methods, allowing for monitoring AI attacks and analyzing the decision-making process of deep classifiers during such attacks.
Identifikace člověka podle fotografie dlaně / hřbetu ruky
Štanga, Miroslav ; Vaško, Marek (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
This work focuses on using contrastive self-supervised learning method for creating model of deep learning intended for person recognition based on hand photographs. The paper outlines fundamentals of machine learning, utilized tools and dataset. The method was developed using PyTorch library. The proposed model draws inspiration from the SimCLR architecture and its use of contrastive representation learning. The proposed approach utilizes the triplet loss function for optimization. Then the optimization process is described and impact of individual hyperparameters on the model´s accuracy is compared. The resulting model was trained on 1696 hand photos and achieves 98% accuracy on validation set. The accuracy achieved using self-supervised methods is higher than the accuracy achieved using supervised methods.
Mobilní aplikace pro podporu trénování silových sportů
Košina, Simon ; Vaško, Marek (oponent) ; Juránek, Roman (vedoucí práce)
The aim of this work is to create a mobile application for Android devices that provides athletes with real-time feedback during strength training in the form of velocity metrics for individual repetitions within a set of a certain exercise. Velocity based training is becoming increasingly popular both in practical applications and in research, where it has been demonstrated that these objective metrics can be used to estimate the intensity of a given set. The resulting application utilizes machine learning methods to detect weights plates loaded on a barbell in frames coming from the mobile device's camera and tracking their movement trajectory. Known size of the weight plates is used to calibrate the travelled distance. The algorithm operates in real-time, providing users with feedback during exercise sessions in the form of an auditory signal when a predefined threshold of selected velocity metric is reached.
Automatizovaná extrakce strukturovaných dat dokumentů
Křivánek, Jakub ; Vaško, Marek (oponent) ; Kohút, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce řeší problém získávání strukturovaných dat ze skenů dokumentů českých knihoven. Cílem práce je usnadnit časově náročný manuální proces knihovníkům. Zaměřil jsem se vytvoření datových sad z dokumentů českých knihoven a na detekci metadat na těchto datasetech. Datové sady jsem vytvořil pro knihy a druhou pro periodika. Detekce byla realizována způsoben klasifikace řádků přečtených z dokumentů. Pro to jsou použita plně propojená neuronoví síť a síť využívající Transformer Encoder. Druhý způsob detekce metadat je založen na detekci objektů na skenech dokumentů pomocí modelu YOLOv8. Detekce pomocí plně propojené neuronové sítě dosahuje F1 skóre 0,83 na datasetu knih a 0,78 na datasetu periodik. F1 skóre sítě s Transformer Encoder dosahuje hodnot 0,84 na datasetu knih a 0,59 na datasetu periodik. Model YOLO dosahuje F1 skóre 0,86 (confidece na 0,549) na datasetu knih a 0,7 (confidence na 0,336) na datasetu periodik.
Klasifikace živosti tváří s detekcí dat mimo distribuci
Češka, Petr ; Vaško, Marek (oponent) ; Špaňhel, Jakub (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zvýšit přesnost modelů pro klasifikaci živosti tváří založených na obrazovém Transformeru při odhalování prezentačních útoků. Diplomová práce využívá detekci dat mimo distribuci k odfiltrování obrázků, které se příliš liší od tréninkové sady dat označovaných jako data v distribuci. Zkoumá se, jak úspěšně různé metody identifikují rozdílné distribuce dat a jak odfiltrování dat mimo distribuci na základě těchto metod ovlivňuje přesnost modelu. Pomocí relativní Mahalanobisovy vzdálenosti je možné dosáhnout hodnoty AUROC 97.6 % při rozlišování dat v distribuci a mimo ni. Odfiltrováním obrázků, které by neměly být klasifikovány, se zvýší přesnost všech testovaných modelů nad 99.9 %. To může poskytnout další vrstvu zabezpečení pro aplikace proti útokům využívajícím podvržení tváří.
Podpora pěstování ve městech pomocí webové aplikace
Čelakovský, Alexandr ; Vaško, Marek (oponent) ; Bažout, David (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a implementace webové aplikace pro chytrý skleník s prvky gamifikace. Mezi hlavní části systému patří pronájem záhonků v jednotlivých sklenících a chytré tržiště, které je plně automatizované. Backend je implementován ve frameworku Django a frontend je napsán v knihovně React. Byl zde kladen důraz na co největší automatizaci a jednoduchost uživatelského prostředí. Výsledkem práce je webová aplikace, která splňuje požadavky. Testy ukázaly, že výsledné řešení je funkční a uživatelsky přívětivé.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 Vasko, Martin
6 Vaško, Martin
12 Vaško, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.