Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Koncept mládí v českém jazyce v porovnání s dalšími evropskými jazyky
Vašíčková, Andrea ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Chejnová, Pavla (oponent)
Předmětem rigorózní práce je výzkum konceptu mládí v českém jazyce a v myslích českých rodilých mluvčích a následné porovnání se situací v dalších třech evropských jazycích. Výzkum je zasazen do teoretického rámce kognitivní lingvistiky a tvoří jej tři provázané části. V první části, jež vychází ze slovníků, jsou shromážděny jak významy lexémů mladý a mládí a jejich cizojazyčných ekvivalentů, tak i verbální a neverbální realizace základních významů těchto lexémů. Druhá část vychází především z korpusů a v případě češtiny podává přehled sémantických okruhů entit, které mohou být popsány adjektivem mladý. Zároveň je na kolokacích, konotacích a metaforách ukázáno, jak rodilí mluvčí jednotlivých jazyků o mládí přemýšlejí. Třetí část tvoří dotazníkový průzkum mezi rodilými mluvčími jednotlivých jazyků, jehož cílem je ověřit a doplnit výsledky předchozích dvou částí výzkumu. Rigorózní práce přináší popis metafor, konotací a asociací, pomocí nichž konceptualizujeme mládí.
Koncept mládí v českém jazyce
Vašíčková, Andrea ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Palkovská, Lenka (oponent)
Předmětem diplomové práce je výzkum konceptu mládí v českém jazyce a v myslích českých rodilých mluvčích. Výzkum je zasazen do teoretického rámce kognitivní lingvistiky a tvoří jej tři provázané části. V první části, jež vychází ze slovníků, jsou shromážděny jak významy lexémů mladý a mládí, tak i verbální a neverbální realizace základních významů těchto lexémů. Druhá část vychází z korpusu a je přehledem sémantických okruhů entit, které v češtině mohou být popsány adjektivem mladý. Zároveň je na kolokacích, konotacích a metaforách ukázáno, jak čeští rodilí mluvčí o mládí přemýšlejí. Třetí část tvoří dotazníkový průzkum provedený napříč českou populací, jehož cílem je ověřit a doplnit výsledky předchozích dvou částí výzkumu. Diplomová práce přináší popis metafor, konotací a asociací, pomocí nichž v češtině konceptualizujeme mládí.
Koncept mládí v českém jazyce
Vašíčková, Andrea ; Palkovská, Lenka (oponent) ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je výzkum konceptu mládí v českém jazyce a v myslích českých rodilých mluvčích. Výzkum je zasazen do teoretického rámce kognitivní lingvistiky a tvoří jej tři provázané části. V první části, jež vychází ze slovníků, jsou shromážděny jak významy lexémů mladý a mládí, tak i verbální a neverbální realizace základních významů těchto lexémů. Druhá část vychází z korpusu a je přehledem sémantických okruhů entit, které v češtině mohou být popsány adjektivem mladý. Zároveň je na kolokacích, konotacích a metaforách ukázáno, jak čeští rodilí mluvčí o mládí přemýšlejí. Třetí část tvoří dotazníkový průzkum provedený napříč českou populací, jehož cílem je ověřit a doplnit výsledky předchozích dvou částí výzkumu. Diplomová práce přináší popis metafor, konotací a asociací, pomocí nichž v češtině konceptualizujeme mládí.
Koncept mládí v českém jazyce v porovnání s dalšími evropskými jazyky
Vašíčková, Andrea ; Chejnová, Pavla (oponent) ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce)
Předmětem rigorózní práce je výzkum konceptu mládí v českém jazyce a v myslích českých rodilých mluvčích a následné porovnání se situací v dalších třech evropských jazycích. Výzkum je zasazen do teoretického rámce kognitivní lingvistiky a tvoří jej tři provázané části. V první části, jež vychází ze slovníků, jsou shromážděny jak významy lexémů mladý a mládí a jejich cizojazyčných ekvivalentů, tak i verbální a neverbální realizace základních významů těchto lexémů. Druhá část vychází především z korpusů a v případě češtiny podává přehled sémantických okruhů entit, které mohou být popsány adjektivem mladý. Zároveň je na kolokacích, konotacích a metaforách ukázáno, jak rodilí mluvčí jednotlivých jazyků o mládí přemýšlejí. Třetí část tvoří dotazníkový průzkum mezi rodilými mluvčími jednotlivých jazyků, jehož cílem je ověřit a doplnit výsledky předchozích dvou částí výzkumu. Rigorózní práce přináší popis metafor, konotací a asociací, pomocí nichž konceptualizujeme mládí.

Viz též: podobná jména autorů
3 Vašíčková, Adéla
2 Vašíčková, Alžběta
1 Vašíčková, Anastázie
2 Vašíčková, Anežka
2 Vašíčková, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.