Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Badatelsky orientované vyučování (BOV) v primárním přírodovědném vzdělávání s využitím modelového prostředí školních zahrad
VLNATÁ, Eva
Téma diplomové práce bylo zvoleno na základě upadajícího zájmu mládeže o přírodní vědy, který se poměrně zvyšuje. Hlavním cílem diplomové práce je aplikace prvků badatelsky orientovaného vyučování (dále jen BOV) do výuky přírodovědných předmětů na 1. stupni základní školy a následné posouzení efektivity této výuky s využitím prostředí školních zahrad. Dalším cílem je srovnání výkonnosti žáků při výuce s prvky badatelsky orientovaného vyučování a žáků při výuce frontální. Literární přehled je zaměřen na postavení tématu diplomové práce v RVP ZV (Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání). Dále se zabývá charakteristikou BOV, jeho podstatou, historií a využitím. Věnuje se také školním zahradám a jejich využití při výuce přírodovědných předmětů. Kapitola Materiál a metodika se zabývá způsobem zpracování informací z odborných publikací, článků a internetových zdrojů k danému tématu. Popisuje témata a respondenty vybrané pro výzkum týkající se diplomové práce. Návrh výuky obsahuje autorčiny vlastní návrhy vyučovacích hodin frontální výuky, návrhy jednotlivých experimentů využitých při BOV a návrhy pracovní listů. Čtvrtá kapitola prezentuje dosažené výsledky výzkumu. Ty prokazují, že výuka s aplikovanými prvky BOV je ve vazbě na prostředí školních zahrad pro žáky velice přínosná. Zvýšila se úroveň jejich vědomostí. Výzkum také ukázal, že výkonnost žáků po výuce s prvky BOV je vyšší než výkonnost žáků po výuce frontální.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.