Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Moderní indické umění - nástin vývoje
Vítů, Barbora ; Kostič, Svetislav (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
V této bakalářské práci se snažím podat chronologický nástin vývoje moderního indického vizuálního umění v čase, od jeho počátků až po současnost. Determinantem pro klíčový atribut "moderní", je pak výhradně indický kulturněhistorický kontext ve svých specifikách. Klíčovými tématy které se budou tímto vývojem proplétat, jsou zejména různé formy moderního indického umění a kulturní tradice, eklekticismus a univerzálnost vizuálního jazyka, otázka autenticity, emancipace a homogenizační vliv kulturní globalizace. Práce je strukturována tak, že každá kapitola je uvedena nástinem obecnějších podmínek či popisem kontextu, na nějž je ta která výtvarná škola či individuální umělecký přístup reakcí. Do jednotlivých kapitol začleňuji i zmínky o vzniku některých významných institucí, jakými jsou umělecké školy a akademie, Národní galerie, Expo, Triennále atp. V jednotlivých kapitolách pak představuji několik vybraných umělců, jejichž dílo a leckdy i osobní příběh, myslím napomáhá k pochopení problematiky moderního indického umění v jeho úplnosti. Práce je doplněna o několik příloh - obrazová příloha s ukázkami děl, přehled odborné terminologie v pův. jazycích, především v hindštině, jmenný rejstřík vlastních jmén a lokálních označení, vysvětlivky k obsaženým termínům z výtvarného umění a bibliografie.
Obrazy moderní Indie - reflexe v životě a díle malíře M.F. Husaina
Vítů, Barbora ; Kostič, Svetislav (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Dagmar (oponent)
Tato diplomová práce přináší pohled na život a dílo moderního indického malíře M. F. Husaina (1915-2011), se zvláštní pozorností věnovanou jeho umělecké tvorbě reflektující socio-kulturní změny probíhající v Indii v éře modernizace a globalizace. Práce je strukturována do dílčích tematických kapitol, věnovaných Husainovu životnímu i uměleckému vývoji a analýze vybraných umělcových děl, jichž se tyto změny dotýkají, ať už po stránce obsahové, či z hlediska kontroverzí, které v indickém kontextu vyvolaly. Zvolené hledisko k interpretaci není ryze uměnovědné, ale je blíže kulturologickému prizmatu, jež by v sobě mělo systematicky integrovat poznatky z několika oblastí věd o kultuře. Autorka k práci využívá dostupné odborné literatury věnované problematice moderního indického umění a kultury, biografie věnované malířově osobnosti, mediálních referencí, novinových článků a materiálů z archivu NG. Tato diplomní práce by rovněž měla být faktickým prohloubením a zúžením souvisejících témat, zpracovaných v rámci předchozích dvou bakalářských prací (Moderní indické umění - nástin vývoje, 2010 a Indické výtvarné umění jako dějiny kulturních dialogů, 2012).
Indické výtvarné umění jako dějiny kulturních dialogů
Vítů, Barbora ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Kostič, Svetislav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je pojednat o symbolické (výtvarné) reflexi kulturně- společenských proměn na úrovni hodnot, norem i obecnějšího ideového rozhraní, vyplývajících z rozličných ba opakovaných akulturačních situací, které se odehrály v historickém kontextu indického subkontinentu. Tyto změny budou sledovány v časovém rozmezí středověku, koloniálních dějin a moderního období (od 1947) až do současnosti. V rámci této práce bude pojednáno i o problematice postmoderního a post-koloniálního znovunalézání částečně ztracené či pozapomenuté kulturní identity v konfrontaci s aktivními tlaky globalizace, která citelně zasahuje do oblastí indické kultury, výtvarné umění nikterak nevyjímaje. Bakalářská práce by měla obsáhnout a pokusit se interpretovat výtvarné reflexe dílčích problémů, například z oblasti náboženské heterogenity, společenského života, sociální identity či genderu a lidské sexuality v kulturně-historicky proměnném kontextu indického subkontinentu. Popis formální dialektiky výtvarných idiomů jednotlivých tradic, je rovněž klíčovou součástí této práce.
Moderní indické umění - nástin vývoje
Vítů, Barbora ; Czumalo, Vladimír (oponent) ; Kostič, Svetislav (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se snažím podat chronologický nástin vývoje moderního indického vizuálního umění v čase, od jeho počátků až po současnost. Determinantem pro klíčový atribut "moderní", je pak výhradně indický kulturněhistorický kontext ve svých specifikách. Klíčovými tématy které se budou tímto vývojem proplétat, jsou zejména různé formy moderního indického umění a kulturní tradice, eklekticismus a univerzálnost vizuálního jazyka, otázka autenticity, emancipace a homogenizační vliv kulturní globalizace. Práce je strukturována tak, že každá kapitola je uvedena nástinem obecnějších podmínek či popisem kontextu, na nějž je ta která výtvarná škola či individuální umělecký přístup reakcí. Do jednotlivých kapitol začleňuji i zmínky o vzniku některých významných institucí, jakými jsou umělecké školy a akademie, Národní galerie, Expo, Triennále atp. V jednotlivých kapitolách pak představuji několik vybraných umělců, jejichž dílo a leckdy i osobní příběh, myslím napomáhá k pochopení problematiky moderního indického umění v jeho úplnosti. Práce je doplněna o několik příloh - obrazová příloha s ukázkami děl, přehled odborné terminologie v pův. jazycích, především v hindštině, jmenný rejstřík vlastních jmén a lokálních označení, vysvětlivky k obsaženým termínům z výtvarného umění a bibliografie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.