Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza sporu WTO - biotechnologické produkty
Tvrdá, Kristýna ; Balaš, Vladimír (vedoucí práce) ; Šturma, Pavel (oponent)
Závěr Světová obchodní organizace je institucí, která sehrává klíčovou roli v mezinárodním obchodě, když zajišťuje jeho hladký průběh. Tohoto cíle dosahuje prosazováním dodržování dohod podepsaných jejími členskými státy, k čemuž využívá velmi silného nástroje, nástroje nezbytného pro vynucení dohodnutých pravidel - vlastního mechanismu řešení sporů. Tento mechanismus, jehož kořeny sahají do 40. let 20. století požívá celosvětové autority a stal se platformou, na níž byla projednávána a především úspěšně vyřešena řada konfliktů mezi státy z různých koutů světa. Na samotném počátku 21. století se před Světovou obchodní organizací ocitl spor, který pro celý mechanismus znamenal těžkou zkoušku - spor o biotechnologické produkty. Tento spor, vedený USA, Kanadou a Argentinou proti EU, byl od samotného počátku ostře sledován na obou stranách Atlantiku - státními představiteli, ekologickými organizacemi, zemědělskými producenty i spotřebitelskými skupinami. Na jedné straně se ocitli pokrokově naladění stěžovatelé - USA, Kanada a Argentina -propagující užití biotechnologií v zemědělství a obhajující jejich přínos v podobě zvýšení produkce plodin, která má dle jejich názoru potenciál řešit dokonce problém celosvětového hladu. Na straně druhé konzervativně naladěný odpůrce - EU - upozorňující na možná rizika...
Firma T-mobile: postavení a marketingová strategie na českém trhu a v zahraničí
Tvrdá, Kristýna ; Sztogrynová, Miroslava (vedoucí práce) ; Lukáš, Zdeněk (oponent)
Práce hodnotí současné postavení a marketingové strategie firmy T-mobile. Zachycuje historii firmy i její globální strategii. Velká pozornost je věnována dvěma evropským trhům mobilních operátorů, německému a českému. Práce popisuje vstup T-mobilu na německý a český trh, místní konkurenci i zákaznickou strukturu. Jednotlivé národní marketingové strategie pro tyto trhy charakterizuje pomocí nástrojů marketingového mixu.
Analýza obchodního sporu WTO - USA x EU (DS 174 - zeměpisná označení)
Tvrdá, Kristýna ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Machková, Hana (oponent)
Diplomová práce analyzuje spor mezi EU a USA o zeměpisná označení, který byl řešen Světovou obchodní organizací mezi lety 1999 a 2005. Pozornost je věnována odlišnostem v přístupu EU a USA k zeměpisným označením, průběhu sporu a jeho důsledkům.

Viz též: podobná jména autorů
1 Tvrdá, Karla
2 Tvrdá, Kateřina
2 Tvrdá, Klára
3 Tvrdá, Kristina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.