Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Právní rámec rozvojové spolupráce Evropské unie
Trnka, Ondřej ; Svoboda, Pavel (vedoucí práce) ; Scheu, Harald Christian (oponent)
Závěr S ohledem na členění a metodiku práce, jež byly naznačeny v Úvodu, je vhodné shrnout její závěry odděleně pro část druhou věnovanou relevantním ustanovením primárního práva a část třetí zabývající se činností Unie v oblasti finanční rozvojové spolupráce. Závěry části druhé Celkově vzato nepřinesla Lisabonská smlouva žádné zásadní primárněprávní změny v oblasti rozvojové spolupráce, příp. jiné spolupráce se třetími státy. V kontextu dalekosáhlé proměny primárního práva jako celku, a speciálně pak v oblasti vnějších vztahů, je naopak spíše pozoruhodné, do jaké míry nová úprava koresponduje v této oblasti s předchozím aquis communautaire. LS však přinesla několik významných, vesměs pozitivních, dílčích změn. Připomeňme alespoň sjednocení postupu při přijímání opatření v oblasti rozvojové spolupráce s oblastmi humanitární pomoci a spolupráce s jinými než rozvojovými zeměmi, vypuštění ustanovení o zvláštním postavení spolupráce se zeměmi ACP, které může předjímat budoucí vtažení EDF do obecného unijního rozpočtu, či konečně zakotvení zvláštního právního základu pro humanitární pomoc zmíněné v závěru druhé části práce. Dá se tak konstatovat, že Lisabonská smlouva přinesla jen dílčí úpravy primárněprávního základu rozvojové spolupráce a potvrdila její postavení coby důležité součásti vnější činnosti EU....
Právní rámec rozvojové spolupráce Evropské unie
Trnka, Ondřej ; Scheu, Harald Christian (oponent) ; Svoboda, Pavel (vedoucí práce)
Závěr S ohledem na členění a metodiku práce, jež byly naznačeny v Úvodu, je vhodné shrnout její závěry odděleně pro část druhou věnovanou relevantním ustanovením primárního práva a část třetí zabývající se činností Unie v oblasti finanční rozvojové spolupráce. Závěry části druhé Celkově vzato nepřinesla Lisabonská smlouva žádné zásadní primárněprávní změny v oblasti rozvojové spolupráce, příp. jiné spolupráce se třetími státy. V kontextu dalekosáhlé proměny primárního práva jako celku, a speciálně pak v oblasti vnějších vztahů, je naopak spíše pozoruhodné, do jaké míry nová úprava koresponduje v této oblasti s předchozím aquis communautaire. LS však přinesla několik významných, vesměs pozitivních, dílčích změn. Připomeňme alespoň sjednocení postupu při přijímání opatření v oblasti rozvojové spolupráce s oblastmi humanitární pomoci a spolupráce s jinými než rozvojovými zeměmi, vypuštění ustanovení o zvláštním postavení spolupráce se zeměmi ACP, které může předjímat budoucí vtažení EDF do obecného unijního rozpočtu, či konečně zakotvení zvláštního právního základu pro humanitární pomoc zmíněné v závěru druhé části práce. Dá se tak konstatovat, že Lisabonská smlouva přinesla jen dílčí úpravy primárněprávního základu rozvojové spolupráce a potvrdila její postavení coby důležité součásti vnější činnosti EU....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.