Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zvyšování kvality sociální služby domova pro seniory v Karviné
Mrlina, Rostislav ; Štegmannová, Ingrid (vedoucí práce) ; Tomšů, Lena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou standardů kvality poskytovaných služeb, konkrétně zvyšováním kvality sociálních služeb Domova pro seniory v Karviné. Cílem práce bylo zjistit, jak se projevuje subjektivní vnímání pracovníků ohledně způsobu poskytování sociálních služeb na základě jejich poslání, zásad poskytování služeb, osobních cílů uživatelů služby a jejich chování a postojů. Teoretická část je zaměřena na definování kvality, a to v souvislosti s kvalitou poskytovaných služeb domova pro seniory, měření a zvyšování kvality sociálních služeb. Dále se zabývá přístupy zaměřené na člověka jako model, který může být vodítkem "dobré" služby v návaznosti na možné důkazy o zvýšení kvality poskytovaných pobytových služeb pro osoby vyššího věku. Ty vycházejí především ze standardů kvality poskytovaných služeb. Postoje a chování pracovníků jsou sledovány v rámci empirické části ve vybraných situacích, které jsou v organizaci považovány z hlediska přímé péče a ochrany práv uživatele za rizikové. Na základě výsledků z ohniskových skupin jsou vytvořena doporučení, která mohou být základem pro změny v pojetí kvality v dané pobytové sociální službě a nastavení programu jejího zvyšování. Klíčová slova: Sociální služby, domov pro seniory, kvalita, měření kvality, zvyšování kvality, kvalita života seniorů,...
Využívání supervize v občanských poradnách sdružených v asociaci občanských poraden
Tomšů, Lena ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kalvoda, Hynek (oponent)
Práce se věnuje tématu využívání supervize v občanských poradnách sdružených v Asociaci občanských poraden. V diplomové práci je představeno občanské poradenství jako jedna z forem poskytování odborného sociálního poradenství a činnost Asociace občanských poraden. Dále je zpracováno téma řízení v občanských poradnách v kontextu zajištění kvality v sociálních službách. V další části práce je věnována pozornost supervizi jako jednomu z nástrojů přispívajícímu k zajištění a udržení kvality služeb poskytovaných v občanských poradnách. Praktická část práce je věnována představení výstupů z předvýzkumu, realizovaného na základě analýzy stávajících dostupných materiálů a rozhovorů se zakladateli občanského poradenství v ČR. V návaznosti na předvýzkum jsou představeny výstupy z dotazníkového šetření realizovaného mezi vedoucími občanských poraden. Práce směřuje především k nalezení odpovědí na otázku: jaká je situace ve využívání supervize v občanských poradnách v ČR a existují li společné faktory, které využívání supervize v poradnách ovlivňují. Práce obsahuje rovněž vymezení kriterií dobré praxe ve využívání supervize v občanských poradnách. Vzhledem k tomu, že autorka práce působí jako vedoucí jedné z občanských poraden a zároveň poskytuje supervize v dalších poradnách, je v této práci věnována i pozornost...
Zvyšování kvality sociální služby domova pro seniory v Karviné
Mrlina, Rostislav ; Štegmannová, Ingrid (vedoucí práce) ; Tomšů, Lena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou standardů kvality poskytovaných služeb, konkrétně zvyšováním kvality sociálních služeb Domova pro seniory v Karviné. Cílem práce bylo zjistit, jak se projevuje subjektivní vnímání pracovníků ohledně způsobu poskytování sociálních služeb na základě jejich poslání, zásad poskytování služeb, osobních cílů uživatelů služby a jejich chování a postojů. Teoretická část je zaměřena na definování kvality, a to v souvislosti s kvalitou poskytovaných služeb domova pro seniory, měření a zvyšování kvality sociálních služeb. Dále se zabývá přístupy zaměřené na člověka jako model, který může být vodítkem "dobré" služby v návaznosti na možné důkazy o zvýšení kvality poskytovaných pobytových služeb pro osoby vyššího věku. Ty vycházejí především ze standardů kvality poskytovaných služeb. Postoje a chování pracovníků jsou sledovány v rámci empirické části ve vybraných situacích, které jsou v organizaci považovány z hlediska přímé péče a ochrany práv uživatele za rizikové. Na základě výsledků z ohniskových skupin jsou vytvořena doporučení, která mohou být základem pro změny v pojetí kvality v dané pobytové sociální službě a nastavení programu jejího zvyšování. Klíčová slova: Sociální služby, domov pro seniory, kvalita, měření kvality, zvyšování kvality, kvalita života seniorů,...
Podpora procesu zvyšování kvality u poskytovatele sociální služby
Zahrádková, Simona ; Štegmannová, Ingrid (vedoucí práce) ; Tomšů, Lena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá podporou procesu zvyšování kvality u poskytovatele sociálních služeb v Domově pro seniory, Zahradní Město v Praze. Teoretická část diplomové práce zachycuje vývoj sociálních služeb v souvislosti se společenskými a legislativními změnami, teoreticky se zabývá oblastmi, které souvisí s procesem řízení změny tj. kvalitou sociálních služeb, organizační kulturou a konflikty. V praktické části jsou popsány činnosti vedoucí ke změně. S použitím kvalitativních a kvantitativních výzkumných metod byl sledován proces naplňování hlavního cíle práce tj. zvýšení kvality poskytované sociální služby. Metodou focus group byla ověřena úspěšnost plánovaného procesu v praxi poskytovatele sociální služby. V závěrečné části práce přináším svoji reflexi procesu jak z hlediska účastníka procesu, tak z hlediska manažerské zkušenosti. Zároveň v krátkosti sděluji svou představu dalšího rozvoje organizace. Vzhledem k výsledkům evaluační fáze výzkumu lze říci, že hlavní cíl práce tj. zvýšení kvality poskytované sociální služby byl splněn. Taktéž lze konstatovat, že se úspěšně podařilo naplnit dílčí cíle diplomové práce tj. popsat proces akčního výzkumu, definovat opory a překážky procesu. KLÍČOVÁ SLOVA Proces zvyšování kvality, změna, klíčový pracovník, kvalita, poskytovatel sociální služby,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.