|
Media Framing: Transformation of Nursultan Nazarbayev's Image in the US Media
Tokayeva, Assem ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Jeřábek, Hynek (oponent)
Práce se zabývá mediálním pokrytím prvního prezidenta Kazachstánu Nursultana Nazarbajeva v USA v letech 2011 až 2022. Pomocí Bourdieuova konceptu novinářského pole a Entmanova konceptu mediálního rámování ukazuje obsahová analýza pěti různých mediálních médií, že zatímco komerční média (NYT, WP a WSJ) byla kritičtější než nezisková média (Eurasianet, RFE/RL) ohledně Nazarbajeva a jeho režimu během událostí, které zpochybnily jeho moc; jejich pokrytí Kazachstanu, Nazarbajeva a jeho režimu bylo neutrální nebo mu dokonce připisovali různé úspěchy. Rozdíly v míře kritického postoje byly také identifikovány mezi oběma neziskovými médii. Práce poskytuje přehled o kazašských vládou financovaných lobbistických informačních kampaních v zahraničí a potvrzuje důležitost výzkumu využívání mezinárodních mediálních platforem autoritářskými režimy s cílem vytvořit příznivý obraz v zahraničí. Klíčová slova Nursultan Nazarbajev, Kazachstán, mediální rámování, lobbing, americká média, RFE/RL, Eurasianet, NYT, WSJ, WP List of Abbreviations OSCE Organization for Security and Cooperation in Europe NYT The New York Times RFE/RL Radio Free Europe/Radio Liberty WP The Washington Post WSJ The Wall Street Journal USAGM The United States Agency for Global Media USSR The Union of Soviet Socialist Republics
|