Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj imitačních schopností u dětí v prvním půl roce života
Tobolková, Tereza ; Bartlová, Petra (vedoucí práce) ; Žiaková, Elena (oponent)
Úvod: Bakalářská práce se věnuje sledování vývoje imitačních neboli napodobovacích schopností u dětí do 6. měsíce věku. Sledování dětí se uskutečňovalo v domácím prostředí. Cíl: Cílem této bakalářské práce bylo potvrdit a zmapovat imitační schopnosti u dětí. Dále také porovnat význam cvičení imitace a porovnání, zda schopnost imitace dětí závisí na jejich pohlaví. Metodika: Do studie bylo zapojeno 11 dětí, které musely splňovat podmínky zapojení do studie. Vylučujícím kritériem byly skutečnosti, které by dítěti zamezovaly provedení nápodoby. Děti podstoupily celkem 4 návštěvy, kde jsme já a matka modelovaly dětem 3 jednoduchá orofaciální gesta. Byla to gesta vyplazení jazyka, otevření úst a našpulení úst. Při modelaci gest byl pořizován videozáznam. Výsledky: Na základě sledování dětí bylo možné potvrdit imitaci u dětí do 6. měsíce věku. U žádného z dětí se však neprokázala imitace konstantní po celý první půl rok života. U většiny mnou ověřovaných hypotéz se nepovedlo zamítnout nulovou hypotézu na 5% hladině významnosti, až na hypotézu týkající se gest imitovaných dětmi. U této hypotézy se prokázalo, že děti nejčastěji napodobují modelované vyplazení jazyka oproti gestu našpulení úst a otevření úst. Co se týče závislosti imitace na pohlaví dítěte, tak i u této hypotézy nebylo možné vyvrátit...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.