Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bartholomeus Spranger v Itálii
Telnarová, Veronika ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Jarošová, Markéta (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na italský pobyt Bartholomea Sprangera, na jeho umělecký vývoj během té doby a na díla, která zde vytvořil. Itálie druhé poloviny 16. století se stala na deset let jeho domovem. Stejně jako mnoho dalších umělců i Spranger se vydal poznávat díla italských mistrů a především získávat nové a cenné zkušenosti. Těch prvních se mu dostalo již v Parmě, ale zcela bezpochyby nejvýznamnější zastávku pro něj představoval Řím. Nejen, že měl možnost inspirovat se a učit se od nejlepších umělců té doby, ale především on sám zde získal důležité zakázky. Mezi jeho objednavatele patřili kardinál Alessandro Farnese či papež Pius V. Na císařský dvůr do Vídně, potažmo do Prahy, přišel již jako vyzrálý umělec a k tomu mu zcela jistě dopomohla italská zkušenost. Téma pobytu Bartholomea Sprangera v Itálii zatím nebylo v českém prostředí komplexně zpracováno.
Počátky a rozvoj kláštera dominikánek při kostele sv. Anny a sv. Vavřince na Starém Městě pražském
Telnarová, Veronika ; Jarošová, Markéta (vedoucí práce) ; Šmied, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce se věnuje vzniku a rozvoji kláštera dominikánek při kostele sv. Anny a sv. Vavřince na Starém Městě pražském. První část shrne založení dominikánského řádu a jeho ženské větve, šíření řádu a počátky v českých zemích. Dále se práce zabývá již samotným klášterem sv. Anny, jeho založením, vývoji a proměně funkcí od počátku až po dnešní dny, kdy jej vlastní Národní divadlo. Není opomenuta rotunda sv. Vavřince, která byla v prostorách kláštera objevena archeologickým průzkumem v 50. letech minulého století. Nejpodstatnější část práce se zaměřuje na architekturu kostela a kláštera a na objevy nástěnných maleb, které byly v posledních letech restaurovány. Jistá pozornost je také dána středověkému krovu v kostele a projektu na jeho obnovu, který navrhla architektka Eva Jiřičná. Závěrečná část připomene všechny budovy, které ke klášteru patřily do jeho zrušení v roce 1782. Klíčová slova Kostel sv. Anny, rotunda sv. Vavřince, Klášter sv. Anny, dominikánky, středověk, nástěnné malby, krov, Národní divadlo

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.