Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Školní a mimoškolní programy podpory dětské četby v Belgii
Teheux, Sophie ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dětského čtenářství a analyzuje přístup k jeho podpoře ve francouzsky mluvící části Belgie. Úvodní část práce se věnuje belgickému základnímu školskému systému a představuje hlavní principy politických kompetencí v Belgii. Následuje kapitola, jež se věnuje dětskému čtenářství. V první části posuzuje dětské čtenářství z historického pohledu, dále se zaměřuje na dětskou literaturu a na její obsah a nakonec se soustřeďuje na čtenářské návyky a na faktory ovlivňující čtenářskou gramotnost dětí. Zmiňuje roli školy a rodiny v podpoře k četbě. Třetí kapitola představuje několik belgických projektů na podporu dětského čtenářství. Většina z nich je celostátního rozměru. Čtvrtá a poslední kapitola se dívá na projekty, které vznikaly v České republice, a nabízí, v čem by se mohly Belgie a Česká republika navzájem inspirovat. Závěr práce shrnuje získané poznatky a navrhuje směr dalšího využití.
Školní a mimoškolní programy podpory dětské četby v Belgii
Teheux, Sophie ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dětského čtenářství a analyzuje přístup k jeho podpoře ve francouzsky mluvící části Belgie. Úvodní část práce se věnuje belgickému základnímu školskému systému a představuje hlavní principy politických kompetencí v Belgii. Následuje kapitola, jež se věnuje dětskému čtenářství. V první části posuzuje dětské čtenářství z historického pohledu, dále se zaměřuje na dětskou literaturu a na její obsah a nakonec se soustřeďuje na čtenářské návyky a na faktory ovlivňující čtenářskou gramotnost dětí. Zmiňuje roli školy a rodiny v podpoře k četbě. Třetí kapitola představuje několik belgických projektů na podporu dětského čtenářství. Většina z nich je celostátního rozměru. Čtvrtá a poslední kapitola se dívá na projekty, které vznikaly v České republice, a nabízí, v čem by se mohly Belgie a Česká republika navzájem inspirovat. Závěr práce shrnuje získané poznatky a navrhuje směr dalšího využití.
Cocteaův film Orfeus jako divadlo návrh scénáře
Teheux, Sophie ; MIKEŠ, Vladimír (vedoucí práce) ; TOMÁNEK, Karel, Frant. (oponent)
Následující bakalářská práce vychází na jedné straně z dramaturgického zkoumání kolem scénáře Orfeus, který jsem napsala ve třetím ročníku studia režie a dramaturgie, a na straně druhé z reflexe, která následovala psaní tohoto scénáře. Hlavní část práce se zabývá mýty: význam a role starších a novějších mýtů v dnešní společnosti. Následuje poměrně důležitá část o francouzském básníkovi belgického původu, Henri Michauxovi. Postava tohoto básníka a jeho experimenty s meskalinem jsou základní inspirací k vytvoření postavy mého Orfea. V závěru této práce jsou konfrontované prvotní impulsy a nápady s už konkrétně realizovaným scénářem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.