Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nová doba - nové výzvy. Krize Českého rozhlasu v 90. letech na příkladu vysílání pro mladé posluchače
Tanclová, Petra ; Randák, Jan (vedoucí práce) ; Daniel, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá krizí Českého rozhlasu v 90. letech, v rámci které rapidně přicházel o mladé posluchače. Právě toto téma se využívá pro ilustraci některých prvků změn, jež se udály v politickém systému a společnosti po pádu komunistické diktatury, tedy v tzv. období transformace. Prostřednictvím informací z Archivu ČRo, dobových periodik, zákonů a odborných prací a článků oboru historie, sociologie či mediálních studií mapuje legislativu a nové podmínky, ve kterých se rozhlas v podobě veřejnoprávního média musel naučit fungovat. Rozhlasu přebíraly posluchače konkurenční soukromé vysílací stanice, které byly státem značně prosazované a jejichž vývoj se též rozebírá. Studie se zaměřuje i na charakterizování a kulturní zaměření mladé generace 90. let, což pomáhá pochopit, proč pro ni vysílání pro mladé ČsRo a poté ČRo nebylo atraktivní. Další část práce je již věnována samotnému obsahu a podobě vysílání pro mladé a na příkladech některých jeho pořadů dokazuje, jak konzervativní a od dob normalizace nepozměněnou formu mělo. Jedinými relacemi, jež dokázaly mladé opět k rozhlasu přitáhnout, byly ty od tvůrčího týmu Rádia Mama, který roku 1994 začal na stanici Praha hojně vysílat. Zapojení tohoto týmu do vysílání bylo pokusem o znovuzískání mladých lidí. Na pořady Rádia Mama si však začali v...
České rozhlasové vysílání pro děti a mládež v období normalizace
Tanclová, Petra ; Rychlík, Jan (vedoucí práce) ; Randák, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá podobou českého rozhlasového vysílání pro děti a mládež v rámci normalizačního Československého rozhlasu. Režimní ideologie musela být v té době nějakým způsobem přítomna v téměř všech relacích. Hlavním cílem této práce proto je podrobněji zjistit, jakým způsobem byla ideologie v dětské a mládežnické rozhlasové tvorbě přítomna a zda i přes ni mohly vznikat zajímavé a hodnotné pořady, a to nejen v rámci uměleckého programu. Prostřednictvím odborných publikací, různých článků a také písemných a zvukových pramenů z archivu Českého rozhlasu autorka popisuje personální a organizační poměry v Hlavní redakci vysílání pro děti a mládež (HRDM). Zabývá se samotným vysíláním a jeho ideologicko-výchovným podtextem, a to i skrze příklady speciálních programů k politickým výročím a událostem. Pozornost se věnuje také výjimečným a hodnotným výchovným rozhlasovým akcím pro žáky základních škol. Závěrem autorka konstatuje, že i přes všeobecné působení ideologie, nelze kompletně celý normalizační program pro děti a mládež jednoduše odsoudit. Schopní pracovníci v HRDM nebyli jen mezi těmi, kteří vytvářeli umělecký program, ale též mezi některými redaktory publicistických a výchovných pořadů, kteří se navzdory neustálému ideologickému tlaku snažili vytvářet kvalitní a zajímavé relace či...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.