Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metody vyučování bilingvních žáků v České škole Manchester
Svatoňová, Eva ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Bozděchová, Ivana (oponent)
Diplomová práce se skládá ze dvou částí, části teoretické a vlastního kvalitativního výzkumu zahrnujícího strukturované rozhovory a analýzu zvukových nahrávek řeči bilingvních dětí předškolního věku. V teoretické části se autorka snaží na základě odborné literatury popsat jev bilingvismu se všemi jeho doprovodnými jevy, popisuje různé typy bilingvismu, osvojování jazyka jako takové, strategie bilingvní výchovy a bilingvního vzdělávání. V druhé kapitole pak diplomantka představuje projekt Česká škola bez hranic, konkrétně její spřátelenou instituci Česká škola v Manchesteru pod vedením Pavly Matáskové. Ve třetí kapitole na základě sebraných rozhovorů s rodiči a nahrávek z výuky diplomantka metodou případové studie seznamuje čtenáře s jednotlivými bilingvními žáky předškolního věku, na jejichž výuku v českém jazyce je zaměřena pozornost v poslední kapitole. V té diplomantka popisuje a hodnotí materiály a metody používané při výuce žáků výše zmíněné věkové kategorie v České škole Manchester. Klíčová slova Bilingvismus, bilingvní výchova, bilingvní vzdělávání, Česká škola bez hranic, Česká škola Manchester
Mýtus a paměť v poezii Karla Šiktance
Svatoňová, Eva ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Holý, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá poezií Karla Šiktance vydanou v období mezi druhou polovinou šedesátých a počátkem sedmdesátých let. Jejím cílem je pokus o interpretaci čtyř v této době vzniklých sbírek (Zaříkávání živých, Adam a Eva, Český orloj, Tanec smrti aneb Pámbu ještě neumřel) se zřetelem k tématům a otázkám, jež jsou všem interpretovaným dílům společná. Jako stěžejní téma vybraných básnických cyklů bylo v této práci zvoleno Šiktancovo pojetí člověka souvisejícího, tzn. člověka pevně zakořeněného ve společnosti i prostoru a spjatého s jejich minulostí. Práce si klade ambici vyložit způsob, jakým v básníkově poezii vzniká celistvý obraz lidského jedince, jehož bytí je předurčeno společenstvím, do něhož během svého života vrůstá, přijímá jeho řeč, paměť a dějiny, které mají svůj počátek až v samotné mytické minulosti, a pokračuje v jeho velkém příběhu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.