Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pojem suverenita státu v současném mezinárodním právu
Svátek, Jakub ; Honusková, Věra (vedoucí práce) ; Balaš, Vladimír (oponent)
Pojem suverenita státu v současném mezinárodním právu Abstrakt Tato práce pojednává o suverenitě státu z pohledu současného mezinárodního práva. Vzhledem k rozsahu daného tématu byla suverenita postavena proti vybraným fenoménům mezinárodního práva a na vybraných aktuálních otázkách byla vystavěna argumentace zdůrazňující důležitost suverenity státu v současném mezinárodně právním pojetí. Autor se snažil zjistit, zda je suverenita v dnešním čase stále přítomná, či se jedná jen o vyprázdněný pojem. Práce je rozdělena do tří velkých kapitol. V první z nich se autor věnuje historii a vývoji pojmu suverenity. Na obsáhlé analýze autor ukazuje proměny chápání suverenity státu a důležitost tohoto chápání pro samotný vývoj mezinárodního společenství a mezinárodního práva, a to jak na jednotlivých rozsudcích mezinárodních soudů tak na stěžejních dokumentech mezinárodního práva. Nejsou opomenuty ani názory nejvýznamnějších učenců jednotlivých ér a diskurz do současného chápání tohoto pojmu. Práce se nesoustředí pouze na Euroatlantické chápání pojmu suverenita, ale srovnává ho i s pojetím v Ruské federaci a Číně. V druhé kapitole autor vystavuje suverenitu obecně řečeno závazkům států plynoucích z mezinárodního práva. Jedná se jak o závazky plynoucích z jednotlivých pramenů mezinárodního práva, které jsou rozebrány s...
Marketingová komunikace vybrané organizace
Svatek, Jakub ; Švec, Václav (vedoucí práce) ; Lukáš, Lukáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá jedním z klíčových nástrojů marketingové komunikace společnosti Tesco, kterým je promoční leták. Cílem práce je zhodnocení vnímání vizuálního zpracování a uživatelské přívětivosti letáku samostatně i ve vztahu k letákům konkurenčním. První část práce definuje teoretická východiska z oblastí marketingu, marketingové komunikace a marketingového výzkumu. V následující praktické části práce je proveden dvoufázový marketingový výzkum složený z individuálních hloubkových rozhovorů, na něž navazuje dotazníkové šetření. V závěru jsou shrnuty výsledky výzkumu, na jejichž základě budou doporučeny návrhy k možnému zlepšení stávajícího provedení letáku.
Rakouská teorie hospodářského cyklu a její aplikace na Velkou hospodářskou krizi
Svatek, Jakub ; Dočkal, Dalibor (vedoucí práce) ; Loužek, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá rakouskou teorií hospodářského cyklu. Na začátku představuje metodologii rakouské školy. Dále popisuje rakouskou strukturu kapitálu a výroby vycházející z časových preferencí, která je nezbytná k pochopení celé této teorie. Jedním z cílů práce je ukázat možnou příčinu vzniku hospodářského cyklu, kterou rakouští ekonomové vidí v monetární expanzi. Ta způsobuje snížení úrokové míry, dezorientaci investorů a tím šíření investiční poptávky. Dále má za úkol ověřit životaschopnost této teorie v praxi aplikací na Velkou depresi v USA. Zde analyzuje protikrizová opatření během vlády prezidentů Hoovera a Roosevelta. Ty pak komparuje s předpoklady rakouské teorie a na základě této komparace vyvozuje závěry.

Viz též: podobná jména autorů
3 Svatek, Jakub
2 Svátek, Jan
3 Svátek, Jaroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.