Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Active learning methods in teaching German as a foreign language
Balounová, Anna-Marie ; Hejhalová, Věra (vedoucí práce) ; Stefan, Katrin (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá aktivizačními metodami ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Práce je rozdělená na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku, klasifikaci a výběr výukových a aktivizačních metod. Aktivizační metody jsou klasifikovány na metody diskusní, situační, inscenační a na didaktické hry. Dále se teoretická část zabývá pilíři aktivizačních metod - motivací, kooperací a kritickým myšlením. Praktická část se zabývá analýzou učebnice Direkt interaktiv 1. Učebnice je analyzována z hlediska aktivizačních metod a uvádí možné didaktické úpravy vybraných cvičení. Praktická část obsahuje rovněž doplňující pracovní materiály ke zvoleným kapitolám zakládající se na aktivizačních metodách. Tyto pracovní listy obsahují metodický komentář. Klíčová slova: aktivizační metody, kooperace, týmová práce, kritické myšlení, motivace
Language performance and criticism of language in Ödön von Horváth's play "Tales from the Vienna woods"
Bayer, Matyáš ; Zbytovský, Štěpán (vedoucí práce) ; Stefan, Katrin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou jazykového jednání a kritiky jazyka ve hře Povídky z Vídeňského lesa, která je vzhledem k životu i dramaturgickým záměrům Ödöna von Horvátha pro tohoto autora podstatným tématem a tvůrčím prostředkem. Pomocí analýzy používání jazyka církve, morálky a politiky, významné roviny stylistické jakožto relevantních mimojazykových faktorů práce vysvětluje rozličné podoby jazykového jednání, v nichž vystupuje do popředí především účelovost jazykových mechanismů užívaných postavami k zakrytí jejich skutečných úmyslů. Ty případy jazykového jednání, které jsou v odborné literatuře označovány jako Bildungsjargon, jsou dále zkoumány pro posouzení jazykově kriticky relevantního nesouladu jazyka a myšlení, jenž je důležitým rysem Horváthovy kritiky soudobého maloměšťanského prostředí. V závěru práce jsou pak zpracovány jazykově kritické poznatky obsažené v odborné literatuře, přičemž pozornost je věnována opakovaně se vyskytující nadinterpretaci jazyka hry. Klíčová slova: Ödön von Horváth - Povídky z Vídeňského lesa - jazykové jednání - kritika jazyka - Bildungsjargon

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.