Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postavení žáků ZŠ a SŠ příslušníků vybraných národnostních a etnických minorit v české škole
Švarcová, Eva ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Střelec, Stanislav (oponent) ; Tamašová, Viola (oponent)
Tématem předložené disertační práce je problematika postavení a integrace etnických minorit v rámci České republiky s důrazem na multikulturní výchovu a roli školy v tomto procesu. Teoretická část je postavena na vymezení základních pojmů, které mají vazbu k problematice multikulturality. Dále je prezentován legislativní rámec koncepce integrace cizinců v ČR, včetně systému péče o nezletilé cizince bez doprovodu. Pozornost je rovněž věnována otázkám akulturace a adaptace imigrantů a multikulturním specifikům vybraných etnických minorit, které jsou podrobněji charakterizovány. Jedná se o imigranty z Vietnamu, Ukrajiny a z Blízkého a Středního východu. Komparace specifik vychází z nástinu rodinných zvyků, kulturních tradic a hodnot jednotlivých minorit. Pro kompletaci dané problematiky je v práci uvedena také základní charakteristika významných náboženských směrů - křesťanství (katolictví, protestantismu, pravoslaví), islámu, judaismu a dalších. V rámci konkretizace a operativního vyjádření postavení žáků etnických minorit v české škole v holistickém významu j e v textu pracováno s výrazem sociální opora. Součástí je definování a diagnostika sociální opory. V uvedeném směru je koncipována i empirická část. Realizovaný výzkum se zaměřuje na analýzu sociální opory u vybraných etnických minorit ve školním...

Viz též: podobná jména autorů
1 Střelec, Sáva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.