Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
"Jeden za všechny a všichni za jednoho, ale musí to dávat smysl" Etnografie fanoušků mažoretkového sportu
Soukup, Anna ; Halbich, Marek (vedoucí práce) ; Ezzeddine, Petra (oponent)
Mažoretkový sport je sportovním odvětvím se specifickým fanouškovským zázemím. Fanouškovská komunita je převážně tvořena rodiči a podporujícími přáteli sportujících dětí. Tento sport představuje významné socializační prostředí pro sportující děti i jejich rodiče a přátele - fanoušky. Sociální status a role fanoušků v komunitě jsou podmíněny symbolickým kapitálem v podobě zkušeností a vědění "jak na to". V tréninkovém i v soutěžním období vzniká ve skupině sledovaných fanoušků proměnlivá hierarchie, která poskytuje členům komunity střídavě dominantní a subordinované postavení. Obměna na pomyslné roli "vůdce" ve fanouškovské societě přináší četné emoce a zpravidla krátkodobé konflikty v sociálních interakcích. V jiných situacích se hierarchie nevytváří a členové skupiny se vnímají rovnocenně a podporují se navzájem v dosažení společného cíle. Výzkumnice byla vystavena působení jí známého sportovního prostředí, emocí a napětí v něm a oddělila svoje osobní vjemy, postoje a předsudky s cílem korektní reflexivity ve výzkumu. Etnografický výzkum sportovní skupiny, respektive jejího fanouškovského zázemí, umožnil detailnější vhled do světa hierarchie, emocí a napětí sociálních vazeb fanoušků tohoto sportu při zachování etického přístupu. Klíčová slova: fanoušci, hierarchie, emoce, konflikt, socializace,...
"Jeden za všechny a všichni za jednoho, ale musí to dávat smysl" Etnografie fanoušků mažoretkového sportu
Soukup, Anna ; Halbich, Marek (vedoucí práce) ; Ezzeddine, Petra (oponent)
Mažoretkový sport je sportovním odvětvím se specifickým fanouškovským zázemím. Fanouškovská komunita je převážně tvořena rodiči a podporujícími přáteli sportujících dětí. Tento sport představuje významné socializační prostředí pro sportující děti i jejich rodiče a přátele - fanoušky. Sociální status a role fanoušků v komunitě jsou podmíněny symbolickým kapitálem v podobě zkušeností a vědění "jak na to". V tréninkovém i v soutěžním období vzniká ve skupině sledovaných fanoušků proměnlivá hierarchie, která poskytuje členům komunity střídavě dominantní a subordinované postavení. Obměna na pomyslné roli "vůdce" ve fanouškovské societě přináší četné emoce a zpravidla krátkodobé konflikty v sociálních interakcích. V jiných situacích se hierarchie nevytváří a členové skupiny se vnímají rovnocenně a podporují se navzájem v dosažení společného cíle. Výzkumnice byla vystavena působení jí známého sportovního prostředí, emocí a napětí v něm a oddělila svoje osobní vjemy, postoje a předsudky s cílem korektní reflexivity ve výzkumu. Etnografický výzkum sportovní skupiny, respektive jejího fanouškovského zázemí, umožnil detailnější vhled do světa hierarchie, emocí a napětí sociálních vazeb fanoušků tohoto sportu při zachování etického přístupu. Klíčová slova: fanoušci, hierarchie, emoce, konflikt, socializace,...

Viz též: podobná jména autorů
2 Soukup, Adam
1 Soukup, Albert
2 Soukup, Aleš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.